• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Singoalla78
    Mymmlan skrev 2014-03-19 13:09:17 följande:
    För att väga upp alla illamående, hulkande, foglossande, kräkande, förstoppade stackare kan jag vittna om att det kan gå över också. Har mått prima nu i någon vecka och idag fick vi se ett litet pyre som har lägsta möjliga sannolikhet för kromosom förändringar <3 Nu blir det helt officiellt (våra närmaste vet redan) 11+6 idag. Men kolla, är det inte den sötaste bebis ni sett
    Åhhh va fin liten bebis :) Grattis {#emotions_dlg.flower}
  • MissLis
    För att väga upp alla illamående, hulkande, foglossande, kräkande, förstoppade stackare kan jag vittna om att det kan gå över också. Har mått prima nu i någon vecka och idag fick vi se ett litet pyre som har lägsta möjliga sannolikhet för kromosom förändringar <3 Nu blir det helt officiellt (våra närmaste vet redan) 11+6 idag. Men kolla, är det inte den sötaste bebis ni sett
    Fantastiskt! <3
  • Sara84
    Men gud så söt! Det sötaste jag sett på länge :) Grattis!
  • jonie

Åh ser man en sån riktig liten bebis redan i vecka 12? Haha, vad dumt det lät. Men så fin!!!

• Irmeline
    tasirvio skrev 2014-03-19 11:21:27 följande:
    KErika, du skriver om att man inte bör göra situps då man är gravid, men hur är det med att träna de sneda magmusklerna.. har för mig att jag läst någonstans att det är okej? Skulle du kunna skriva ihop ett kort inlägg med dos och framförallt don'ts gällande träning? Jag tycker iaf det skulle vara jätteintressant att läsa iom att jag ändå tränar rätt aktivt men inte riktigt har någon aning om vad jag borde och inte borde göra.. Har förstått att det där med situpsen gäller främst from andra trimestern, dvs efter v12, stämmer det?
    Man kan göra plankan och träna den djupa bukmuskulaturen. Fram till v. 16 ung då magmusklerna delar sig kan man göra situps också, det är bara känna efter när du spänner magen om de börjar få ett hål mellan eller ej.
  • Irmeline

Stort grattis Mymmlan, vad underbart!! Solig

Och vilken fin alldeles perfekt bebis, kärlek Hjärta

• Ja82

Jag blev också förvånad att det är så mycket bebis redan då!

• Mymmlan

Jo men tackar för komplimangerna. Jag har gjort den själv men visst är det coolt att de är så klara, riktiga små bebisar redan fast hen bara var 4-5 cm från huvud till rumpa.

Svar på tråden BF Oktober 2014