• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • joma2
    Cynric skrev 2014-03-18 19:52:56 följande:
    Från det ena till det andra. Hur skulle ni ställa er till att börja rida i v 12? Jag har stått i kö för en nyvörjar grupp för vuxna i 1,5 år och fick precis ett samtal o att jag får börja om 2 veckor. sa att jag är gravidnoch frågade hur domställer sig till det och dånsvsrade hon att malin bayard red och hoppade tills hon var höggravid. detta är ju nybörjar kurs så det lär ju inte ens vaara galopp, utan att lära sig hästen och att ta hand om den samttyp skritt. skulle ni våga? Jag är så sugen och egentligen känner jag att hur ska det kunna skada?
    Det är upp till var och en. Det finns risker, men som sagts tidigare: Malin hoppade till hon var höggravid och nybörjargrupper tar det väldigt försiktigt :) 
    Kör på om du känner för det, man måste få leva och njuta samtidigt {#emotions_dlg.flower}
  • Yarrow

Vad glad jag är att min misär kan roa någon ;) hihi. Nä, nu längtar jag tills mannen kommer hem från jobbet så kan han ta hand om bajsbebis och så ska jag soooova! Nästa vecka har vi kub ju, vill ju bli frisk tills dess :)

• tasirvio
    Cynric skrev 2014-03-18 19:52:56 följande:
    Från det ena till det andra. Hur skulle ni ställa er till att börja rida i v 12? Jag har stått i kö för en nyvörjar grupp för vuxna i 1,5 år och fick precis ett samtal o att jag får börja om 2 veckor. sa att jag är gravidnoch frågade hur domställer sig till det och dånsvsrade hon att malin bayard red och hoppade tills hon var höggravid. detta är ju nybörjar kurs så det lär ju inte ens vaara galopp, utan att lära sig hästen och att ta hand om den samttyp skritt. skulle ni våga? Jag är så sugen och egentligen känner jag att hur ska det kunna skada?

När jag var på inskrivning så sades det att jag skulle träna normalt, men hon råkade också skämtsamt(?) påpeka så länge jag inte tänkt börja rida eller nåt liknande.. Jag fick åtm. För mig att det kanske inte är så bra att börja rida om man e gravid och inte gjort det innan. Men tycker absolut att du ska kolla upp med din bm om det är något du verkligen vill göra :)
  • MissLis

U

KErika skrev 2014-03-18 18:41:49 följande:
    Singoalla78, det är du som sprider dålig stämning här och skrivit direkt förolämpande saker mot flera av tjejerna här. Jag tycker inte det är okej.

• MissLis

Vad vågar jag skriva om nu utan att få en känga? Jag kräks och är illamående och gick nyss in i vecka 10. Det är ett konstaterande, inget annat. Skulle ljuga om jag sa att jag tänker;" min älskade bebis" varje gång jag sitter hulkande vid toaletten. Till något annat: Är det fler än jag som har en 6-åring hemma? Har ni berättat om graviditeten ?

• MissLis

Just ja! Ni som har börjat äta järntabletter: jag tyckte de var hemska när jag var gravid med dottern, så jag gick över till Blutsaft och då blev mitt värde mycket bättre. Värt att testa kanske?

• KErika

Att träna under graviditeten är bara bra. Det är längre fram när man börjar få en mage som man ska tänka på vissa saker. Tex att magmusklerna delar på sig, därför man får den där "limpan" på magen som buktar ut när man tex sätter sig upp från liggande. Då ska man inte göra rörelser i träningen som gör att "limpan" syns. För då belastar man magmuskeldelningen och kan få besvär efter graviditeten.

Jag är jätte intresserad av träning och läst en massa om träning under graviditet och efter. Då jag tränade ganska fel under och efter min förra graviditet. BM har ingen riktig koll på detta. Gick även på mamma-barn-träning där instruktören lät oss göra sit ups (vilket är big no no) och använda gummiband och riktigt jobba med fogarna!! Men när man ammar har man fortfarande kvar relaxin som mjukar upp fogarna, så en mkt dålig övning.

Just ridning vet jag inget om :)

• KErika

Ni som börjar få problem med foglossning kan jag rekommendera att försöka träna, det kan hjälpa lite.

Ja träning kan jag skriva hur mkt som helst om, så ni får stoppa mig :)

• Knitting Angel
    MissLis skrev 2014-03-19 06:12:39 följande:

Just ja! Ni som har börjat äta järntabletter: jag tyckte de var hemska när jag var gravid med dottern, så jag gick över till Blutsaft och då blev mitt värde mycket bättre. Värt att testa kanske? smile1.gif

Blutsaft äter jag också men min kropp verkar kass på att ta upp järnet ändå :( intog det både förra och denna men får komplettera med järntabletter likaså :(
  • Tamara
    MissLis skrev 2014-03-19 06:10:19 följande:
    Vad vågar jag skriva om nu utan att få en känga? Jag kräks och är illamående och gick nyss in i vecka 10. Det är ett konstaterande, inget annat. Skulle ljuga om jag sa att jag tänker;" min älskade bebis" varje gång jag sitter hulkande vid toaletten. Till något annat: Är det fler än jag som har en 6-åring hemma? Har ni berättat om graviditeten ?

Förstår precis vad du menar! Jag är så lycklig över att vara gravid men det är ju inte direkt några rosa moln när man ligger och spyr hejvilt i tid och otid. Är i v.12 och ser inga tecken på att illamåendet och kräkandet ska gå över. Har större barn (10 och 12 år) samt en 16 månaders, har inte berättat för de stora. Ska berätta efter kub nästa vecka, förutsatt att det går bra då såklart..
Svar på tråden BF Oktober 2014