• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Knitting Angel
    jonie skrev 2014-03-18 12:15:10 följande:

Idag var jag på inskrivning! Kul att träffa samma bm som förra året :) Roligast är ju att få datum till RUL, nu väntar en lååång väntan på 7 veckor innan det är dags; 8 maj. Har ni andra fått datum för RUL?

Åh vill också ha tid till RUL. Dock är Lund inte kända för att vara tidiga. Kanske ska jaga dem lite ;) jag fick en annan BM för den jag hade till tösen var föräldraledig men ska vara tillbaka till april så ska försöka nämna på nytt att jag vill ha henne. Glömde det sist :)
  • Knitting Angel

Jag tycker man ska få säga vad man tycker utan att vara för hård mot någon och hoppas vi kan kämpa för en bra stämning här inne.

På tal om något annat så har vi sparat allt från första så vet inte ens om vi behöver något. Vet dock inte hur vi ska lösa sovandet men det får tiden utvisa när bebisen kommit. Sen får vi se om vi behöver skaffa ståbräda till tösen som kommer vara tre när nästa kommer.

• Jeaneeettes

Tycker det är synd att folk inte kan förstå andras rädsla och att man mår dåligt, jag är själv konstant rädd för mf för jag börjat må bra. Är i v 11+5 och när jag pratar med min make om detta kan han inte förstå att min oro kommer med mina hormoner. Jag har inte skrivit om det för att man är orolig att sånna som dig ska klanka ner på ens oro. Vi är alla fulla av hormoner och känslor som inte går att styra eller andra inte kan förstå för de har inte graviditetshormoner Så självklart måste man ha någonstans att vända sig...

• MIKD
    Singoalla78 skrev 2014-03-18 10:01:18 följande:
    Jag kan inte se att jag skrivit att man måste må som en prinsessa, vart ser du det? Jag har empati när det finns skäl för det, ska man ha empati för att ngn är lyckligt gravid?? det hade inte skadat med att läsa om ngt roligt i denna tråden förutom illamående, smärta, medicinering, ångest osv. Trodde detta var en gravidtrås som skulle medföra glädje å skratt...men det pratas om det ena värre än det andra ist.
    Jag kan inte förstå varför du anser dig få bestämma över vad människor får skriva om och inte? som folk tidigare skrivit så är väl denna tråd till för att ventilera allt rörande graviditeten? Det betyder väl inte att allt är guld och gröna skogar? Om man söker stöd och ännu inte har berättat om grav för någon kan det vara jätteviktigt att få prata med någon i liknande situationer! Tycker absolut inte att dem som har det jobbigt ska få en tejpbit över munnen och hålla tyst om det!! Alla är välkomna att skriva om både bra och dåliga saker angående sina graviditeter. Det är upp till varje individ att välja vad man vill dela med sig av. Tycker att denna tråd ska vara öppen och ha den andan den har, inte några regler om vad man får skriva och inte :)
  • MrsGalotti
    Singoalla78 skrev 2014-03-18 09:50:07 följande:
    Oki, jag har en tråd själv med ett par hundra tusen svar, å där har det aldrig varit såhär, men visst jag lämnar tråden å hittar ngn där man kan prata om lyckan över sin graviditet utan att bara beklaga sig :)
    Själv känner jag att det är skönt att man kan klaga nånstans. Utåt här i "verkliga livet" behöver man vara glad, orka mycket, le åt alla, ha tålamod... Men mår man skit så mår man skit. Jag tror många mår lite bättre när man får skriva ut sig och/eller läsa att andra inte heller har det så där "rosa".
  • MrsGalotti

Synd att det här forumet inte här typ trädstrukturen så skulle man ha olika diskussioner på olika platser...

• Singoalla78

haha du milde tid, skulle döpa denna tråden till-oss kärringar som gnäller i ett istället. Shit, så fort man yppade en åsikt om det så kom ragatan fram i ett antal personer här inne, Min åsikt skiljer sig kanske från andras men lika fullt har jag lika stor rätt till den som gnällkärringarna, menar du MIKD att en tejp bit ska sättas över min mun för att jag inte tycker som du?

För jisses namn, prata på om mf,x,ma osv....era kräkningar,illamående ,ont å ångest. Prata för jisses inte om att vänta barn å inte missfall, för denna tråd handlar om -jag som bär offerkofta mest, den som lider mest å framförallt om den som gnäller mest.

näe då har ni rätt, denna tråd är inget för mig. jag väntar barn å är orolig som alla andra, men jag glädjer mig åt min graviditet å gnäller inte bort den.

Suck för kärringar som beter som som pms kärringar ist för glada gravida.

Over and out!!

• MIKD
    Singoalla78 skrev 2014-03-18 17:13:02 följande:

haha du milde tid, skulle döpa denna tråden till-oss kärringar som gnäller i ett istället. Shit, så fort man yppade en åsikt om det så kom ragatan fram i ett antal personer här inne, Min åsikt skiljer sig kanske från andras men lika fullt har jag lika stor rätt till den som gnällkärringarna, menar du MIKD att en tejp bit ska sättas över min mun för att jag inte tycker som du?

För jisses namn, prata på om mf,x,ma osv....era kräkningar,illamående ,ont å ångest. Prata för jisses inte om att vänta barn å inte missfall, för denna tråd handlar om -jag som bär offerkofta mest, den som lider mest å framförallt om den som gnäller mest.

näe då har ni rätt, denna tråd är inget för mig. jag väntar barn å är orolig som alla andra, men jag glädjer mig åt min graviditet å gnäller inte bort den.

Suck för kärringar som beter som som pms kärringar ist för glada gravida.

Over and out!!

Jag har absolut inte sagt att det ska sättas tejp på din mun! Menar att alla har rätt att säga vad de känner, inklusive du! Men tycker inte att någon ska få pikar för att man är orolig över någonting!
  • mammasusan

Har man haft upprepade mf är det mer konstigt om man inte är orolig tycker jag! Efter 18! Mf senaste i oktober, var jag riktigt orolig fram till första vul sedan dess har jag konstigt nog inte oroat mig, ännu....

• KErika

Singoalla78, det är du som sprider dålig stämning här och skrivit direkt förolämpande saker mot flera av tjejerna här. Jag tycker inte det är okej.

Svar på tråden BF Oktober 2014