mamma 85 skrev 2014-03-18 11:35:13 följande:
Du har ju själv skrivit deppinlägg om jag inte missminner mig. Så tycker inte du ska klanka ner på andra som vill skriva om sin oro. Vissa människor mår förjävligt under första trimestern och när man inte berättat för alla att man är gravid kan ju detta forum vara perfekt att ventilera sina tankar i.
Ett tips är ju att du inte läser sånt som stör dig. Du har kanske kommit lite längre i din graviditet och gjort nå ultraljud som fått dig att känna dig säkrare än andra här som kanske inte gjort ett enda och fortfarande är i ett tidigt skede. Man måste ju få ha känslor och man måste väl få ventilera dem här.
saken e den här, att om en person är väldigt orolig å ventilerar det HELA tiden i varje inlägg med diverse problem kring smärta,oro, osv så smittar det lätt av sig till andra. Sådana som kanske inte alls varit oroliga kan bli det just pga det, så dennes ventialtion kan sätta skräck i andra, men det e klart attd et är helt oki.
tasirvio skrev 2014-03-18 11:23:49 följande:
Oj, här var det livat!
Tycker absolut inte att någon ska lämna tråden. Liksom det skrivits ett antal gånger redan är vi alla olika. Vi kan ju kanske försöka filtrera lite det vi skriver ändå, så att ingen behöver känna sig sårad. Då menar jag att man inte behöver kommentera negativt på något som den andra skrivit. Är man inte intresserad av att dela den erfarenhet som någon skriver om så får man väl skriva om sin egen erfarenhet istället eller helt enkelt strunta i det inlägget?
Jag känner med er som mår dåligt, många av mina vänner har verkligen mått dåligt under sina graviditeter, så kan förstå att det känns jobbigt, även om jag själv inte har erfarenhet av det.
Själv besväras jag endast av trötthet och orkeslöshet, är inte riktigt motiverad att göra någonting just nu, så istället sitter jag allt som oftast på eftermiddagarna i soffan och njuter av att ta det lugnt och veta att jag är gravid. Har lite börjat kolla runt på spjällsängar och barnvagnar på nätet, men vågar inte riktigt köpa något än ;)
Har idag gått in i v12, så nu är det bara en vecka kvar till den "magiska" gränsen :D
Jag ska försöka å filtrera mina tankar framöver då man blir nästintill halshuggen för att man vill vara med i en tråd där man ser fram emot sin bebis å graviditet, men här talas det dagligen om foglossning, smärta,illamående osv. men absolut, jag ska försöka att sålla..
Vi är i nästan samma vecka, å jag har nu i dagarna köpt på mig lite men avvaktar med vagn å dyl, har du bestämt vilken vagn du vill ha?