• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • MIKD
    Jempan85 skrev 2014-03-19 13:17:27 följande:
    Bedårande söt! Stort grattis! :)
    Men vilken fin liten krabat :D
  • Tamara

Mymmlan: åh vad härligt med ett så lyckat kub och att du mår så bra! Ligger bara några dagar efter dig men ser ingen ljusning, mår tom sämre nu än förra veckan. Längtar efter nästa veckas Kub ännu mer nu!

• Singoalla78

Undrar lite, är det ngn mer som just passerat v 12 som fortfarande får lite växt/molvärk?

• Knitting Angel
    Mymmlan skrev 2014-03-19 13:09:17 följande:

För att väga upp alla illamående, hulkande, foglossande, kräkande, förstoppade stackare kan jag vittna om att det kan gå över också. Har mått prima nu i någon vecka och idag fick vi se ett litet pyre som har lägsta möjliga sannolikhet för kromosom förändringar <3 Nu blir det helt officiellt (våra närmaste vet redan) 11+6 idag. Men kolla, är det inte den sötaste bebis ni sett smile5.gifphph8TJcw06167.jpg

Gud vad häftigt! ???? bedårande att de ser ut som en bebis så tidigt.
  • Knitting Angel
    Knitting Angel skrev 2014-03-19 17:53:43 följande:
    Gud vad häftigt! ???? bedårande att de ser ut som en bebis så tidigt.
    Skulle vara glad gubbe och inte frågetecken :)
  • MrsGalotti
    Cazza skrev 2014-03-19 08:19:29 följande:
    Och en annan grej; bättre med färskt blod än med gammalt? Fick lite färskt blod på pappret igår.
    Varken färskt eller gammalt säger något öht. Jag har haft bruna flytningar med gammalt blod sen typ 3 dagar efter jag plussade (för 1 månad sen). För exakt en vecka sen var jag på VUL och fick se lilla bönan med tickande hjärta, hinnsäcken fin och sluten och inga tecken på blödningar nånstans därinne så blodet är gammal och ingenting att oroa sig över, säger läkaren och bm.
    Färskt blod kan också vara ingenting - det kan vara en blodkärl som spruckit eller nåt annat känsligt.

Så varken det ena eller det andra säger nåt.
  • Singoalla78
    MrsGalotti skrev 2014-03-19 18:00:38 följande:
    Varken färskt eller gammalt säger något öht. Jag har haft bruna flytningar med gammalt blod sen typ 3 dagar efter jag plussade (för 1 månad sen). För exakt en vecka sen var jag på VUL och fick se lilla bönan med tickande hjärta, hinnsäcken fin och sluten och inga tecken på blödningar nånstans därinne så blodet är gammal och ingenting att oroa sig över, säger läkaren och bm.
    Färskt blod kan också vara ingenting - det kan vara en blodkärl som spruckit eller nåt annat känsligt.

Så varken det ena eller det andra säger nåt.
  • MissLis
    Singoalla78 skrev 2014-03-19 17:44:27 följande:
    Undrar lite, är det ngn mer som just passerat v 12 som fortfarande får lite växt/molvärk?

Jag hade det med sonen!
  • mitthemligajag

Jag är i v 12 och har fått mer växtvärk nu än jag haft tidigare, väldigt mycket mensvärk som gör oont!! Och så massa molande värk hela tiden :) skönt att veta att de växer ;) men för någon dag sedan blev jag livrädd... Känndes precis som timmen innan mensen kom!! I denna vecka och med denna värk har jag fått mer flytningar också, :)
  • Tamara

Jag har inte haft växt/molvärk öht, är i v.12.
Svar på tråden BF Oktober 2014