• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Singoalla78
    Yarrow skrev 2014-03-18 20:49:50 följande:
    Vad glad jag är att min misär kan roa någon ;) hihi. Nä, nu längtar jag tills mannen kommer hem från jobbet så kan han ta hand om bajsbebis och så ska jag soooova! Nästa vecka har vi kub ju, vill ju bli frisk tills dess :)
    hehe sorry...hoppas du fått sova å e piggare idag :) jag har åxå kub nästa vecka, längtar såååå :)
    Knitting Angel skrev 2014-03-19 07:24:27 följande:
    Blutsaft äter jag också men min kropp verkar kass på att ta upp järnet ändå :( intog det både förra och denna men får komplettera med järntabletter likaså :(
    Om du tar en duroferon å sväljer ner den med apelsinjuice så tar kroppen bättre upp järnet.
    MrsGalotti skrev 2014-03-19 07:52:46 följande:
    Läst alla svar som uppkommit igår kväll och har faktiskt en positiv sak att berätta: jag har inte kräkts en endaste gång Cool Illamående är jag och jag var nära att spy ett par gånger men det har inte hänt. Och halsbrännan jag hade förra veckan är borta för tillfället vilket gör att jag kan äta alla produkter igen utan att dö efter.

Så där, god morgon alla!
    haha godmorgon :)
    jonie skrev 2014-03-19 08:50:13 följande:
    Cazza: Jag noterade samma sak nu idag! Jättemagen är borta och den värsta svullnaden verkar ha lagt sig. Har också gått upp, 2-3 kg. Minns inte hur det var med första men har för mig att det kan vara så och så kommer "riktiga" magen snart :)
    Så var det för mig åxå, först en jättemage sedan bara försvann den, så jag antog att det var svullna tarmar å gaser, vilket det säkert var för nu e magen tillbax å har stannat :)kolla här, v 12 så tro mig den kommer tillbax :)

• Singoalla78
    Yarrow skrev 2014-03-19 09:23:38 följande:
    Ang att magen försvinner så är ju det normalt när svullnaden lägger sig :) jag var större om magen i vecka 6 än i vecka 16 den förra graviditeten.. Sen började den riktigt bebismagen komma runt vecka 20 ungefär :) och efter det gick det jättefort :)
    Min e redan framme,men det e mitt 3dje barn åxå :) 

Ngn mer som vaknar aptidigt klarvaken? å har mycket konstiga drömmar?
  • Yarrow

Ja, min verkar också komma tidigare den här gången. Har ca 15 kg övervikt med så ser mest bara tjockare ut. Haha. Men snart kommer den nog runda till sig. Personer som känner mig och vet hur jag ser ut annars ser ju attnåt är på g :)

• KatrinRadomska

Åh äntligen en tråd för mig också! BF i oktober här, en ung skånetjej på 21 år, nervös men lycklig som attans!

• Knitting Angel
    Singoalla78 skrev 2014-03-19 09:24:19 följande:
    hehe sorry...hoppas du fått sova å e piggare idag :) jag har åxå kub nästa vecka, längtar såååå :)
    Knitting Angel skrev 2014-03-19 07:24:27 följande:Blutsaft äter jag också men min kropp verkar kass på att ta upp järnet ändå :( intog det både förra och denna men får komplettera med järntabletter likaså :(
    Om du tar en duroferon å sväljer ner den med apelsinjuice så tar kroppen bättre upp järnet.haha godmorgon :)
    jonie skrev 2014-03-19 08:50:13 följande:Cazza: Jag noterade samma sak nu idag! Jättemagen är borta och den värsta svullnaden verkar ha lagt sig. Har också gått upp, 2-3 kg. Minns inte hur det var med första men har för mig att det kan vara så och så kommer "riktiga" magen snart :)
    Så var det för mig åxå, först en jättemage sedan bara försvann den, så jag antog att det var svullna tarmar å gaser, vilket det säkert var för nu e magen tillbax å har stannat :)kolla här, v 12 så tro mig den kommer tillbax :)

Kör med apelsinjuice denna gången. Körde med vatten förra graviditeten då jag körde på flytande blutsaft. Nu kör jag på blutsaft i tablettform. Hoppas på att få upp det. Funderade på att begära extra kontroll av järnvärdet innan det är dags för RUL men vet ju inte när det blir då jag inte fått någon tid än :)
  • Singoalla78
    Yarrow skrev 2014-03-19 09:30:59 följande:
    Ja, min verkar också komma tidigare den här gången. Har ca 15 kg övervikt med så ser mest bara tjockare ut. Haha. Men snart kommer den nog runda till sig. Personer som känner mig och vet hur jag ser ut annars ser ju attnåt är på g :)
    Jo men så var det ju med min andra åxå, första barnet 12 kg, andra barnet 23 kg, hahaha nu vette tusan ;)
    Knitting Angel skrev 2014-03-19 09:37:00 följande:
    Kör med apelsinjuice denna gången. Körde med vatten förra graviditeten då jag körde på flytande blutsaft. Nu kör jag på blutsaft i tablettform. Hoppas på att få upp det. Funderade på att begära extra kontroll av järnvärdet innan det är dags för RUL men vet ju inte när det blir då jag inte fått någon tid än :)
    ahaa, oki , jo men en extra kontroll kan ju vara bra :) 
  • Singoalla78

Trodde jag hittat mina crawings i toffi fee , meeen efter en hel låda så inser jag att näe, det var det inte..haha men såå sugen på ngt :)

• Irmeline
    joma2 skrev 2014-03-18 20:34:25 följande:
    kan hålla med till en viss del att det är mycket negativa inlägg. Jag förstår att man måste få skriva av sig och att det är hemskt att må dåligt... men se framåt, var positiva och tänk på det underbara lilla livet som lever inne i våra magar och kommer berika våra liv :D
    Enligt min erfarenhet så blir det ganska stökigt första trimestern i gravidtrådarna, folk mår illa, är trötta och oroliga. Några lämnar tråden pga mf (hände mig en gång). Sen brukar det stabilisera sig, folk mår bättre och är lugnare. Om några veckor har vi alla gått över i trimester 2, risken för mf är liten och de flesta mår bättre, så det är egentligen ett icke-problem då det kommer gå över av sig själv.

Sedan är det viktigt att skilja på att beskriva sin oro och hur dåligt man mår jämfört med personangrepp som att klaga på andra och deras inlägg/åsikter. Det senare är mycket värre.
    Vi måste respektera att vissa vill göra KUB, vissa vill inte, vissa vill veta, kanske abortera, andra vill inte veta, vissa vill amma, vissa vill inte, vissa vill föda vaginalt, vissa med snitt, vissa vill ha bedövning, andra inte etc. Vi kommer inte alla att känna och tycka lika, men vi måste respektera varandra. Även om vi inte kan förstå varandras åsikter måste vi acceptera och respektera dem. Hjärta
  • Irmeline

Fick min remiss till KUB igår, de ville jag skulle vänta 2v till jag är 13+5, vägrar!! 13+6 är ju sista dagen man kan se nåt (och optimal är kring 12 v) så kändes inte kul. Ringde dem och bad om att få byta, men pga BM-brist (jättemånga har slutat nyligen) så fanns det jättefå tider. De hade dock en tid obokad de närmsta 2v, redan på fredag. Tackar och tar emot!! Cool

Jag gör alltså äntligen KUB på fredag. Efter det så ska vi gå ut med graviditeten och jag kommer känna mig mycket lugnare om allt ser bra ut och verkligen tro på bebis på riktigt. Behöver alltså bara dölja det på jobbet i några dagar till, vilket är bra, för det börjar bli svårt. Större tidigare denna gång, har redan mammabyxor i v.12.
    Så på fredag ska vi fira (hoppas jag). KUB avklarat och 12 fulla veckor avklarat! Glad

• Cazza

Det är mitt tredje barn också, ändå ingen riktig mage ännu. Men kräks ju mer än vid de båda andra barnen så kanske därför. Jag har gått upp ca 17 kg med båda döttrarna, får se hur det blir nu!

Angående att berätta har jag gjort det för alla, jag ser verkligen trött o sliten ut och på jobbet har jag ju behövt gå ifrån. En av kollegorna blev lättad därför hon trodde jag fått cancer eller varit deprimerad. Barnen och dagis o vänner o familj vet också. Alla har reagerat med att de misstänkt eller trott att det varit ngt annat. Fick ju se den lille i v 9, och igen nästa vecka. Hoppas bara allt är bra.

Svar på tråden BF Oktober 2014