Tamara skrev 2014-03-20 09:30:32 följande:
Jag var rädd för samma sak och förra graviditeten tog jag inte lergigan comp trots att jag fått det och att de verkligen tyckte att jag skulle ta. Provade postafen men kunde bara ta det vid läggdags eller på natten, då gjorde det iof att morgonen blev bättre. Denna gången har jag faktiskt tagit lite lergigan comp, är verkligen emot att ta medicin som gravid men vardagen måste ju fungera med. Har faktiskt inte blivit trött av dem (nu är iaf jag rätt trött ändå) men har sovit betydligt bättre när jag tagit. Jag försökte att bara ta en halv ett tag, tycke jag blev konstig första gångerna jag tog en hel. Lergiganen tog kanske inte bort illamåendet helt men det gjorde det iaf bättre. Nu har jag försökt undvika att ta dem ett tag men är värre igen så jag måste nog börja ta igen... Hoppas det går över för dig efter v.12, det har det tyvärr inte gjort för mig någon av mina graviditeter så jag har ingen större förhoppning denna gången heller (är i v.12 nu) .
Kanske ska prova.. Jag kan inte gå omkring såhär på jobbet, har inte pratat med chefen än heller så. Första graviditeten så vet jag att det gick över, minns dock inte när. Stackars dig att det inte har gått över, fan va jobbigt! :( Påverkar det dig psykiskt?