• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • tasirvio
    Cynric skrev 2014-03-21 06:55:05 följande:

Va fint! Här hemma har maken fixat en spjälsäng, spjälsängsskydd och sängkläder, extravagn, babysitter, babyvakt, babygym. Han kom på att han vill inreda bebbens rum lite och så bjuda hem våra föräldrar på fika när han fyller år och se hur lång tid det tar innan dom märker det
    Hahha, det var ju ett kul och inte så diskret sätt att berätta *skrattar*
  • sesssa

Har ni handlat något till bebisen i magen ännu? Jag har köpt en liten mössa till fröet i magen. Någon som vet bra bärsjalar vilken som är bäst? Kanske lite tidigt att fixa ännu? Fast kan ju vara bra att lära sig knyta. Något äcklig fråga. Är himla slemmig i hals och näsa, tippar att det är från förkylningen jag fick av min son. Någon som har tipps att bli av med slemmet. Är Ju riktigt äckligt.

• Knitting Angel
    sesssa skrev 2014-03-21 09:39:56 följande:

Har ni handlat något till bebisen i magen ännu? Jag har köpt en liten mössa till fröet i magen. Någon som vet bra bärsjalar vilken som är bäst? Kanske lite tidigt att fixa ännu? Fast kan ju vara bra att lära sig knyta. Något äcklig fråga. Är himla slemmig i hals och näsa, tippar att det är från förkylningen jag fick av min son. Någon som har tipps att bli av med slemmet. Är Ju riktigt äckligt.

Jag har inte handlat något alls. Kan inte komma på vad vi skulle behöva som vi inte har kvar sen första. Bärsjal sydde jag en av ett elastiskt tyg som jag köpt via tradera några år tidigare. Ångrar aldrig att jag gjorde den. Ett tips är att vänja barnet att sitta både fram och bak. Körde bara fram med min och när jag försökte testa att bära henne på ryggen vid 1,5 år tvärvägrade hon då det var ovant. Gällande slemmet vet jag inte vad du kan göra men vi kör Therahoney när vi är hostiga och slemmiga här och det brukar hjälpa.
  • Knitting Angel
    Mymmlan skrev 2014-03-21 08:23:46 följande:

Vad tror ni om namnet Pinga brudar? smile5.gif Det är tvååringens förslag om det blir en lillasyster. Det gick fint att berätta men tror inte han greppar riktigt.

Som vår dotter då. Hon är 2,5 och förstår inte vad det innebär. Hade tänk vänta till sommaren då jag hoppas hon förstår vad det innebär när magen växer dessutom. Tror det blir lite mer verkligt då.
  • Ja82

Vår son kommer att vara 2.5 när bebisen kommer, vill tipsa om "Busiga Bebben" en lyft på fliken bok om bebisen i magen.
    Vi kommer inte börja prata om det förräns magen är tydlig och det blir lättare att förklara att det är nåt där i. Den boken har jag iaf skaffat, vi har dock inte börjat läsa den ännu.

• Tamara
    sesssa skrev 2014-03-21 09:39:56 följande:

Har inte handlat något och har dessutom allt sen förra så det finns inget direkt som behövs handlas. Köpte en Tricot Slen bärsjal begagnat innan förra kom, tränade att knyta och provade en del i början men vi kom aldrig överens. Köpte även en ergonomisk bärsele, Manduca new style och den har vi använt massor! Vi reste flera gånger under hans första år och den har varit ovärderlig. Enkel att använda, sitter skönt och sonen har ju också gillat den skarpt.
  • Knitting Angel
    Ja82 skrev 2014-03-21 10:10:51 följande:

Vår son kommer att vara 2.5 när bebisen kommer, vill tipsa om "Busiga Bebben" en lyft på fliken bok om bebisen i magen.
    Vi kommer inte börja prata om det förräns magen är tydlig och det blir lättare att förklara att det är nåt där i. Den boken har jag iaf skaffat, vi har dock inte börjat läsa den ännu.

Den boken har vi också införskaffat. Har bläddrat en gång i den med tösen men nu står den i vår bokhylla så hon måste läsa med oss. Hon kan fortfarande vara hårdhänt med böcker trots sina 2,5 år.
  • Mymmlan

Å bra tips. Vi har bebben-böcker sedan tidigare så det är en känd karaktär. Ska genast kika på den

• Knitting Angel

Wohoo! Idag kom ett efterlängtat brev från Region Skåne. RUL blir den 6 maj!!! Längtar som bara den redan nu. Känns skönt att ha något att se fram emot.

• SC11

Hello tjejer. Inskrivning idag, v13 :)

Hade ett socker på 3,0 trots att jag nyss ätit frukost! Snacka om förbränning... hon tyckte det var lågt men reagerade inte märkvärt så det är nog ingen fara. Jag känner ofta av lågt blodsocker. Mår illa, blir matt och yr. Äter lite hela tiden :) tur att ämnesomsättning verkar vara bra annatd hade jag legat på 15kg plus nu istället för 4 kg ;)

Blodtrycket var också lågt 99/60.

Tog även cellprov idag. Och bm sa att det inte va någon risk alls men lite nojig blir man..

Annars mår jag bra nu. Allt är offentligt och jag läääängtar så!!

Min 3åring har börjat sätta örat mot magen..så gulligt. Ska köpa busiga bebben som nån tipsade om.

Har inte köpt något till bebisen än men får jag tillfälle att gå på stan någon gång så tänker jag köpa nåt.

Vi behöver ett babybjörn och spjälskydd och åkpåse. Allt annat har vi.

Svar på tråden BF Oktober 2014