• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Tamara

Tror att den tjejen fick septemberdatum och eftersom de ofta kommer tidigare så hoppade hon nog dit istället.

• Annie24
    Cazza skrev 2014-03-20 18:16:08 följande:

Ja men har ju redan gjort ett ultraljud, där de garanterade att det bara var en. Håller på att smälta detta nu, är verkligen i chock. Fanns det inte en till i gruppen med tvillingar?

Jag hänger inte så mycket här utan mer i Facebook gruppen (lättare att skriva och svara på inlägg där) men vi väntar också tvillingar :) Har bf 27 oktober
  • Tamara
    Annie24 skrev 2014-03-20 18:22:01 följande:
    Jag hänger inte så mycket här utan mer i Facebook gruppen (lättare att skriva och svara på inlägg där) men vi väntar också tvillingar :) Har bf 27 oktober

Jag menade en annan tjej, då fanns det fler
  • Cazza

Det här blir nog också september.. Jag vill gärna ha kontakt med fler tvillingföräldrar. Jag fattar ingenting, hur gör man med allt? Amning o sova o föda o allt?? Nån som kan hjälpa en kvinna i chock. Maila!

• Ja82

Cazza: Stort grattis! Vilken chock det måste vara! :) är det enäggs? (Kan inget om sånt här så vet inte ens om man kan se det nu?)

• joma2
    Cazza skrev 2014-03-20 16:08:33 följande:
    Jag är i chock!! Tvillingar...
    Nämen.... Va häftigt! Det kan ju förklara varför du mått så dåligt..? Hur känns det? {#emotions_dlg.flower}
  • MissLis
    Singoalla78 skrev 2014-03-20 15:56:46 följande:
    Undrar en sak, hur gör ni andra me lyft? ja framförallt lite tyngre? Ni som har barn ex på 3-4 år osv, bär ni upp dom , lyfter ni osv? Första gng jag e gravid med småbarn , haha

Har en kille som fyller 3 i april. Jag undviker att bära honom, inte för att jag tror att det är skadligt, men för att jag får lätt ont i ryggen när jag är gravid och det vill jag undvika
  • MrsGalotti
    Singoalla78 skrev 2014-03-20 16:37:05 följande:
    Oki, näe aså jag bär inte runt på min 3,5 åring men jag fick fånga upp honom när han hoppade fr bordet så han inte skulle ramla å fick lite molvärk, Pratade nyss med min syster som jobbar inom vården med dementa å hon sa att hon gjorde tunga lyft varje dag fram till månad 8, men att man känner av det om det går eller ej..men jag fick ju lite molvärk å en liiten sammandragning men det kan ju ha varit den oväntade rörelsen...
    Jag har märkt en sak när jag tittade på en skräckfilm tillsammans med en kompis för nån vecka sen. När det kom upp nåt som skrämde upp mig fick jag en konstig känsla nere i magen, typ som en mindre sammandragning... När jag höll på att tappa nåt som jag fångade i sista stunden var det samma känsla i magen. Och när jag var nära att krocka med bilen i början på veckan (måste nog börja köra försiktigt, har lite svårt att hålla koll på omgivningen och reagera blixtsnabbt nuförtiden) var det samma sak.

Kanske samma sak med dig Singoalla när du fångade pojken?
  • MissLis
    Singoalla78 skrev 2014-03-20 06:25:50 följande:
    Oki, tänk att man inte minns fast det inte var såå längesedan ;)
    mitthemligajag skrev 2014-03-19 19:33:04 följande:
    Jag är i v 12 och har fått mer växtvärk nu än jag haft tidigare, väldigt mycket mensvärk som gör oont!! Och så massa molande värk hela tiden :) skönt att veta att de växer ;) men för någon dag sedan blev jag livrädd... Känndes precis som timmen innan mensen kom!! I denna vecka och med denna värk har jag fått mer flytningar också, :)
    Ja lite samma här, vissa dagar så tycker jag det drar igång som lite kraftigare mensvärk, spec igår när jag filmade in en video med dans, haha men flytningarna har ökat här med.Jo men så tänkte jag åxå, det måste ju växa så det knakar nu å då borde det ju kännas mer ...skönt att det var fler än jag då , hehe
    Mammatillnoah skrev 2014-03-19 22:06:29 följande:
    Jag är i vecka 11+2 men molvärken verkar bli värre och värre
    :):)

Haha, jag tjuvkikade i min gamla gravidkalender här inne på FL, annars hade jag aldrig kommit ihåg!
Svar på tråden BF Oktober 2014