Singoalla78 skrev 2014-03-20 21:43:22 följande:
Tänkte att jag skulle ge en lite mer tydlig bild av mig själv då jag ser att vissa upplever mig som otrevlig...kall osv.. Jag är inte det utan snarare tvärtom, så känner jag sympatier, glädje å sorg så som alla andra...Jag vet att ni upplevde det som om att jag klagade å gnällde på dom som skriver om sitt illamående,ont osv..men jag menade inget illa med det, jag kände däremot att det stressade upp mig så otroligt mkt pga min bakgrundshistoria..
2009 så förlorade jag en liten i graviditeten, hon skulle heta Opfelia, å vi var så lyckliga att äntligen efter flera års kämpande så var det vår tur...men gud ville annat....jag mådde illa, jag kräktes å hade ömma bröst...så detta kom såklart som en chock, ännu större chock var när min dåvarande man lämnar mig på sjukhuset när jag håller på att förblöda. Jag skriver INTE detta för att få sympatier, eller tycka synd om osv, utan jag vill bara förklara varför jag blev sönderstressad när vissa "klagade" över sitt illamående när jag såg det som ett gott tecken själv ,men miste inte bara barnet utan även mannen som inte orkade stötta mig i min sorg.
vi sågs inget alls jag å mannen på många månader men beslutade att försöka igen trots allt, ja fråga mig inte...jag vet inte själv, Men jag fick vårt barn pga det korta försöket å han e nu 3 år gammal :)
Vi lever inte tillsammans idag och barnet jag väntar är med ngn annan, Jag uppskattar denna tråd där även jag får fråga saker mm. men det är turbulent omkring mig just nu å det får mitt humör att svajja utöver alla hormoner.
Ang illamående, jag kräktes sj denna gng i 10 dagar konstant, å det upphörde över en natt, vilket satte igång tankar fr tidigare upplevelser...å jag nästan önskade att jag mådde illa igen bara för att få känna mig gravid å att allt var som det skulle....så läser man tjejer som e såå trötta på sitt illamående å jag kände bara, åhh men jag tar det gärna för jag e livrädd, jag känner typ nästan inget alls...
Men jag menade inget illa emot ngn, jag menade inte att såra eller trampa på tår...
Jag tycker inte alls du verkar vara otrevlig! Många håller nog med dig om att man inte vill läsa en tråd mer bara klagan men alla är olika och de beror nog på hur man ser det, vissa berättar och frågar för att få hjälp och de är nog mest där de vart fel! Men du tänker helt rätt, hade varit mycket bättre för oss alla om vi peppat varandra i graviditeten inte i missfall! Min oro för mf började här på fl men de är så de är här i cyber... Jag är så jäkla blödig då jag sitter och bölar när jag läser, jag är glad att du hittade en ny förhoppningsvis bättre människa att leva ditt liv med! Tyvärr så tror jag att allt detta illamående gör att man inte kan tänka på annat, de beror ju självklart på, spyr man en gång på morgonen, okej då hade jag varit jäkligt nöjd. Men spyr man konstant från morgon till kväll i 5 veckor, då mår man så jäkla dåligt så de finns inte, jag har tyvärr aldrig mätt sämre i hela mitt liv, och de var min första tid i min första graviditet, detta har skakat om mig totalt men jag hoppas verkligen jag glömmer bort detta och kan tänka mig fler barn sen, jag har varit apatisk och tack vare tips här inne har jag kunnat prata med läkarna och frågat och diskuterat, jag blev inte erbjuden zofran utan de var ngn här inne som tipsade och så fick jag dom! De har varit hela min räddning efter allt! Och de är tack vare att jag kunnat fråga och berättat och de tackar jag gudarna för!! Alla här inne har varit sånt himla stöd även om man ibland fått läst saker man kanske inte vill, men de är ju kanske deras sätt att bearbeta eller ventilera oro! Vi alla är ju olika, och vissa behöver de! Men jag håller med dig, hellre poestivt än massa negativt! Ha en bra dag :)