• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Lillium
    Singoalla78 skrev 2014-03-22 07:26:12 följande:
    haha bor vi i samma stad tro? jag har samma som du, kub på tis å ska till bm i v 20 efter rul ;)

v 12+0 ida :) 

Att du föll har nog med ditt blodtryck att göra, jag har sj lågt blodtryck å får ibland skaka igång fötterna i sängen innan jag går upp..

Bor i Stockholm ja det var precis när jag gick upp ur sängen för att gå på toaletten som det hände, får se till att skaka igång fötterna nästa gång
  • Knitting Angel
    västkustmamma skrev 2014-03-21 21:48:49 följande:

Knitting Angel skrev 2014-03-21 20:12:44 följande:Här är det också i vecka 25. Trist tycker jag :(

Jaså?

Ännu värre ju.. Vill minnas att min förra BM sa att man skulle ändra "mallen" och lägga in ett besök vid 21/22 just för att det blir en väldigt lång väntan, och många har mycket frågor just där.

Jag har osäker bf och är trött så orkar inte riktigt räkna efter vilken vecka jag kommer vara i vid nästa besök, men är i juni iaf.

Kanske iofs var för förstföderskor det besöket skulle läggas till?

Eller hade hon fel (inte om det enda i så fall...)
    Ingen aning. Inget jag hört om i alla fall. Tycker det känns för långt efter RUL men det är vad jag tycker. Har inte minne av att det var så sent med tösen.
  • Singoalla78
    Lillium skrev 2014-03-22 08:14:19 följande:

Bor i Stockholm ja det var precis när jag gick upp ur sängen för att gå på toaletten som det hände, får se till att skaka igång fötterna nästa gång
    ahaa, hehe heeelt fel håll :) Göteborg här ;) 
    ja men prova det, d hjälper faktiskt ..hehe
  • Singoalla78

E det bara jag som e helt symptomfri??

• SysterAnna

12+0! Nästa inplanerade sak som vi har är RUL den 12 maj, kommer då vara i 19+2. Efter det ska vi till barnmorskan veckan efter. Har inte handlat något till bebisen än, har ju kvar så mycket från sonen. Men på lördag nästa vecka ska vi på Baby- och barnmässan i Göteborg  kanske blir något litet då. Har dock inte börjat känna något sug efter att handla än och då är det nog bäst att vänta. Kanske blir värre senare  

• Singoalla78
    SysterAnna skrev 2014-03-22 08:36:26 följande:
    12+0! Nästa inplanerade sak som vi har är RUL den 12 maj, kommer då vara i 19+2. Efter det ska vi till barnmorskan veckan efter. Har inte handlat något till bebisen än, har ju kvar så mycket från sonen. Men på lördag nästa vecka ska vi på Baby- och barnmässan i Göteborg  kanske blir något litet då. Har dock inte börjat känna något sug efter att handla än och då är det nog bäst att vänta. Kanske blir värre senare  
    men då e vi ju i exakt samma vecka :) ska på rul 12te maj åxå :)
    jag har börjat handla men det e för att jag måste av privata anl,men d känns osäkert att handla redan nu...
    har ju inga symptom alls å börjar få panik.
  • mitthemligajag
    Singoalla78 skrev 2014-03-22 07:37:35 följande:
    Ville svarat längre på ditt svar goa du, men ville inte puffa upp mitt eget inlägg, men jag tycker du verkar vara en fantastisk person...

Nu har min mage försvunnit igen, å jag har inga symptom, nu kickar oron in ..faaaasen jag som försökt att hålla mig....

jag håller med om att det är långt mellan gångerna, så var det inte när jag fick dottern för 15 år sedan, då var det täta kontroller...å det var kul ;)
    Åh gulle dig!

Du har nog vara kommit in i de osynliga veckorna!! Snart säger de smack så har du bebis mage!!!

Ja man vill ju bara gå iväg varannan vecka, de har varit perfekt, helst villman göra ultraljud varje gång också haha! Krävande man är då...
  • Singoalla78
    mitthemligajag skrev 2014-03-22 08:50:31 följande:
    Åh gulle dig!

Du har nog vara kommit in i de osynliga veckorna!! Snart säger de smack så har du bebis mage!!!

Ja man vill ju bara gå iväg varannan vecka, de har varit perfekt, helst villman göra ultraljud varje gång också haha! Krävande man är då...
    ja d kanske jag har å tack Hjärta , blir heeelt nojjig nu vilket jag kämpat som attan med att inte bli, jaa varanna vecka hade varit lagom, å ul varje gng tycker jag skulle vara obligatoriskt, hahaha 
  • Lillium
    Singoalla78 skrev 2014-03-22 08:32:20 följande:
    E det bara jag som e helt symptomfri??

Jag är inte symptomfri men har definitivt mindre symptom än för några veckor sen. Har mycket molvärk/växtvärk och är illamående till och från. Grattis till 12+0, du har nog kommit in i spökveckorna bara
Svar på tråden BF Oktober 2014