• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • västkustmamma
    Irmeline skrev 2014-03-21 21:26:44 följande:
    Kub idag gav låg risk ;) fick ingen fin bild men nöjd ändå!

Härligt!!
  • kalleankan

Tack för svar.. Jag ska inte göra kub nej så det borde ju inte spela så stor roll. Men Rul tider däremot, vill inte göra det så sent! Kanske får ringa och höra ang det:)

• Tamara
    västkustmamma skrev 2014-03-21 21:48:49 följande:
    Knitting Angel skrev 2014-03-21 20:12:44 följande:
    Här är det också i vecka 25. Trist tycker jag :(
    Jaså? Ännu värre ju.. Vill minnas att min förra BM sa att man skulle ändra "mallen" och lägga in ett besök vid 21/22 just för att det blir en väldigt lång väntan, och många har mycket frågor just där. Jag har osäker bf och är trött så orkar inte riktigt räkna efter vilken vecka jag kommer vara i vid nästa besök, men är i juni iaf. Kanske iofs var för förstföderskor det besöket skulle läggas till? Eller hade hon fel (inte om det enda i så fall...)

Här är programmet lika för alla.
  • Tamara
    Irmeline skrev 2014-03-21 21:26:44 följande:
    Kub idag gav låg risk ;) fick ingen fin bild men nöjd ändå!

Vad skönt!
  • Singoalla78

Mitthemligajag , Tack så mkt för ditt svar å framförallt förståelse, det uppskattar jag mkt {#emotions_dlg.flower}

Idag v 13 :) (12+0) wehooooo vilket har resulterat i att jag faktiskt köpt på mig saker till bebis, så som spjälskydd,babysitter,babygym, bumbostol ev spjälsäng i helgen å lite annat :)

• Lillium

Jag har nästa besök v20 och är omförderska. Verkar skilja sig mycket beroende på var man bor. 11+5 idag, det närmar sig kub (tisdag). Reste mig upp lite snabbt idag, gick några meter och sen föll jag bara ihop på golvet jätteläskigt, funderar på om det kan vara järnbrist eller något liknande.

• Singoalla78
    Lillium skrev 2014-03-22 07:02:51 följande:
    Jag har nästa besök v20 och är omförderska. Verkar skilja sig mycket beroende på var man bor. 11+5 idag, det närmar sig kub (tisdag). Reste mig upp lite snabbt idag, gick några meter och sen föll jag bara ihop på golvet jätteläskigt, funderar på om det kan vara järnbrist eller något liknande.
    haha bor vi i samma stad tro? jag har samma som du, kub på tis å ska till bm i v 20 efter rul ;)

v 12+0 ida :) 

Att du föll har nog med ditt blodtryck att göra, jag har sj lågt blodtryck å får ibland skaka igång fötterna i sängen innan jag går upp..
  • mitthemligajag

Oj vad sent, är de alltså rul ni har i v 22 typ? Här har man de i v 17-19 tror jag, de blir ju en väldigt lång väntan! Pratade med min väninna igår, hon är 36 (första barnet) och inskriven på smvc och är i v 32, hon kan räkna på en hand hur många gånger hon varit där fram tills v 30, nu blir de ju lite tätatre! Hittils har vi gått på kontroller varannan vecka men nu är de slut på de, jag tycker de känns jätte långt emellan gångerna :p

• Singoalla78
    mitthemligajag skrev 2014-03-22 07:26:22 följande:
    Oj vad sent, är de alltså rul ni har i v 22 typ? Här har man de i v 17-19 tror jag, de blir ju en väldigt lång väntan! Pratade med min väninna igår, hon är 36 (första barnet) och inskriven på smvc och är i v 32, hon kan räkna på en hand hur många gånger hon varit där fram tills v 30, nu blir de ju lite tätatre! Hittils har vi gått på kontroller varannan vecka men nu är de slut på de, jag tycker de känns jätte långt emellan gångerna :p
    Ville svarat längre på ditt svar goa du, men ville inte puffa upp mitt eget inlägg, men jag tycker du verkar vara en fantastisk person...

Nu har min mage försvunnit igen, å jag har inga symptom, nu kickar oron in ..faaaasen jag som försökt att hålla mig....

jag håller med om att det är långt mellan gångerna, så var det inte när jag fick dottern för 15 år sedan, då var det täta kontroller...å det var kul ;)
  • Singoalla78

Absolut inga symptom....å magen e mindre, hade nästan gjort vad som helst nu för illamående...
    med min lille så var det ju likadant å det oroade mig då åxå, så nu kommer det...skit aså..

Svar på tråden BF Oktober 2014