• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • kalleankan

Pga magsjuka fick jag ställa in inskrivningen i tisdags, var då v.9+4.
    Ringde idag för att boka en ny tid, men det fanns ingen tid förren mitten av april.
    Hon jag pratade med sa:
    "Du vet väl att det är  väldigt sent att gå på inskrivning i v.14 va?"
    Ja, men om det inte finns tidigare tider så måste jag ju gå då.
    "Mmm.. men det är väldigt sent..."

Vad kan det skada om jag går på inskrivningen i v.14?

• Tamara
    kalleankan skrev 2014-03-21 17:29:24 följande:
    Pga magsjuka fick jag ställa in inskrivningen i tisdags, var då v.9+4. Ringde idag för att boka en ny tid, men det fanns ingen tid förren mitten av april. Hon jag pratade med sa: "Du vet väl att det är  väldigt sent att gå på inskrivning i v.14 va?" Ja, men om det inte finns tidigare tider så måste jag ju gå då. "Mmm.. men det är väldigt sent..." Vad kan det skada om jag går på inskrivningen i v.14?

Trist att de inte kan "knöla" in en tid till dig tidigare. Det spelar väl egentligen ingen roll såvida inte du ska göra kub. Det är ju mest för att de flesta gärna vill gå till bm och komma igång liksom. Men för de prover mm de tar då och det de pratar om så spelar det nog ingen roll. Du kanske ska kolla angående tid till RUL så att inte det blir svårt att få en sån i tid.
  • västkustmamma
    kalleankan skrev 2014-03-21 17:29:24 följande:
    Pga magsjuka fick jag ställa in inskrivningen i tisdags, var då v.9+4.

Ringde idag för att boka en ny tid, men det fanns ingen tid förren mitten av april.

Hon jag pratade med sa:

"Du vet väl att det är  väldigt sent att gå på inskrivning i v.14 va?"

Ja, men om det inte finns tidigare tider så måste jag ju gå då.

"Mmm.. men det är väldigt sent..."

Vad kan det skada om jag går på inskrivningen i v.14?

Är ju lite komiskt att hon säger så, när det är hon och inte du som styr över tiderna?

Men som du redan fått svar så spelar det nog egentligen ingen roll om du inte har några direkta besvär eller andra sjukdomar.

Annat än att det kanske känns trist

Efter inskrivningen är nästa BMtid (förutom rul) ca v 21-22 så då slipper du ju vänta så länge på den
  • västkustmamma
    SC11 skrev 2014-03-21 16:46:00 följande:
    Hello tjejer. Inskrivning idag, v13 :)

Hade ett socker på 3,0 trots att jag nyss ätit frukost! Snacka om förbränning... hon tyckte det var lågt men reagerade inte märkvärt så det är nog ingen fara. Jag känner ofta av lågt blodsocker. Mår illa, blir matt och yr. Äter lite hela tiden :) tur att ämnesomsättning verkar vara bra annatd hade jag legat på 15kg plus nu istället för 4 kg ;)

Blodtrycket var också lågt 99/60.

Tog även cellprov idag. Och bm sa att det inte va någon risk alls men lite nojig blir man..

Annars mår jag bra nu. Allt är offentligt och jag läääängtar så!!

Min 3åring har börjat sätta örat mot magen..så gulligt. Ska köpa busiga bebben som nån tipsade om.

Har inte köpt något till bebisen än men får jag tillfälle att gå på stan någon gång så tänker jag köpa nåt.

Vi behöver ett babybjörn och spjälskydd och åkpåse. Allt annat har vi.

Har också lågt socker - hellre det än högt så klart, men vill till att passa på matenså det inte dimper.

Skönt att allt var bra

Vi har med mycket grejer egentligen, kruxet är att blivande storebror är för liten för att lämna över säng osv.

Men skötbord har vi iaf
  • issi b

Jag har haft väldigt ont i magen i mer än en vecka nu och natten till idag så hade jag så pass ont att jag var tvungen att gå upp och ta alvedon. Ringde till gynakuten och fick information om att det troligtvis var kraftig växtvärk men också att jag var välkommen in om jag kände mig orolig. Naturligtvis åkte vi in och vid UL så hittades inget annat än en liten vild bebis med starkt pickande hjärta, så skönt!

• Tamara
    västkustmamma skrev 2014-03-21 18:30:16 följande:
    Är ju lite komiskt att hon säger så, när det är hon och inte du som styr över tiderna? Men som du redan fått svar så spelar det nog egentligen ingen roll om du inte har några direkta besvär eller andra sjukdomar. Annat än att det kanske känns trist Efter inskrivningen är nästa BMtid (förutom rul) ca v 21-22 så då slipper du ju vänta så länge på den

Här är nästa bm tid inte förrän i 25 fulla veckor...
  • Knitting Angel
    Tamara skrev 2014-03-21 20:01:10 följande:

Här är det också i vecka 25. Trist tycker jag :(
  • västkustmamma
    Tamara skrev 2014-03-21 20:01:10 följande:

Knitting Angel skrev 2014-03-21 20:12:44 följande:
    Här är det också i vecka 25. Trist tycker jag :(

Jaså?

Ännu värre ju.. Vill minnas att min förra BM sa att man skulle ändra "mallen" och lägga in ett besök vid 21/22 just för att det blir en väldigt lång väntan, och många har mycket frågor just där.

Jag har osäker bf och är trött så orkar inte riktigt räkna efter vilken vecka jag kommer vara i vid nästa besök, men är i juni iaf.

Kanske iofs var för förstföderskor det besöket skulle läggas till?

Eller hade hon fel (inte om det enda i så fall...)
  • västkustmamma
    issi b skrev 2014-03-21 18:57:31 följande:
    Jag har haft väldigt ont i magen i mer än en vecka nu och natten till idag så hade jag så pass ont att jag var tvungen att gå upp och ta alvedon. Ringde till gynakuten och fick information om att det troligtvis var kraftig växtvärk men också att jag var välkommen in om jag kände mig orolig. Naturligtvis åkte vi in och vid UL så hittades inget annat än en liten vild bebis med starkt pickande hjärta, så skönt!

Gott!
Svar på tråden BF Oktober 2014