• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • kalleankan
    MrsGalotti skrev 2014-03-22 21:36:16 följande:

Ni som lyssnat på hjärtslag hemma och hör - vilken vecka är ni i?
    Undrar om jag vågar mig på en sån där apparat...

Jag är 10+2 idag när jag hörde. Var inställd på att inte kunna höra, eftersom det är svårt, så blev possitivt överaskad.

Det är inte nyttigt att lyssna för ofta för den lilla, så vi kommer lyssna igen om ett par veckor (12+) för att vara lugna, kanske igen innan rul, men inget efter det då man kan känna bäbisen själv då:)
  • joma2
    Singoalla78 skrev 2014-03-22 08:32:20 följande:
    E det bara jag som e helt symptomfri??
    Jag är inte heeelt symptomfri, men mår fruktansvärt mycket bättre än för bara 1,5 vecka sedan! Min mage har också minskat/ mindre svullen och jag blir som du lite "smånojjig".
    Men jag tror som några andra sagt att du antagligen kommit in i spökveckorna och att det snart kommer synas "en riktig" bebismage och du kanske kommer känna mer igen.
    Håller tummarna{#emotions_dlg.flower}
  • joma2
    Mamma201410 skrev 2014-03-22 17:35:44 följande:
    I Torsdags var vi iväg på KUB och vårt lilla lilla hjärta rörde sig för fullt där inne <3 Allt såg jättebra ut och jag har väldigt LÅG risk så det känns hur bra som helst. Ser ni att han/hon vilket benen och stöder dem mot "väggen"? ;) 

Åhh vad fin!!
    Såg att du var i Karlstad..? Bor du i närheten? JAg var också där och gjorde UL, skulle vart KUB men blev bakflyttad hela tre veckor ! :(
    Skönt att allt såg bra ut, och den ser ut att ha det skönt där inne ;)
  • Mamma201410
    joma2 skrev 2014-03-23 03:55:22 följande:
    Åhh vad fin!!
    Såg att du var i Karlstad..? Bor du i närheten? JAg var också där och gjorde UL, skulle vart KUB men blev bakflyttad hela tre veckor ! :(
    Skönt att allt såg bra ut, och den ser ut att ha det skönt där inne ;)

Fy vad tråkigt! Vad kan det bero på tro? Men ni fick se ett litet hjärta osv. när är bf? 

Ja jag bor i Värmland men ca en timme i från Karlstad =) 

• Maria 389

Går in i vecka 13 med blandade känslor,ännu bruna flytningar ! Vi har två namn Loke eller Freja

• Mamma201410
    Maria 389 skrev 2014-03-23 07:59:14 följande:
    Går in i vecka 13 med blandade känslor,ännu bruna flytningar ! Vi har två namn Loke eller Freja
    Hoppas det snart ger med sig. Jag är i vecka 13+0 i morgon så går in i vecka 14. Vi har pojknamn men inga flicknamn trots att vi tror att det blir en flicka. 
  • mitthemligajag
    Maria 389 skrev 2014-03-23 07:59:14 följande:

Men fy vad jobbigt! Hur länge har du haft de? Jag hade de i v 6 och igen i v 8 men sen har de inre varit ngt alls sen dess, nu v 13
  • Maria 389
    mitthemligajag skrev 2014-03-23 08:24:01 följande:
    Men fy vad jobbigt! Hur länge har du haft de? Jag hade de i v 6 och igen i v 8 men sen har de inre varit ngt alls sen dess, nu v 13

Började i torsdags har ju varit med om värre när jag vänta andra barnet då kom fet massa blod men han levde😊
  • SysterAnna

Vi var bara överens om några få flicknamn när sonen föddes. Så de hänger med även denna gång. Det är Alice (dock det populäraste flicknamnet just nu + att kompisen döpte sin dotter till det i december), Julia, sophie, Ingrid. Pojknamn har vi inga... Men det löste ju sig sist när det blev en pojke, han var ju en Jesper precis som jag sagt tidigt i graviditeten som min man sa. Trots att han inte höll med mig om det då. Men när Jesper kom ut var det hans förslag  

• Maria 389
    Maria 389 skrev 2014-03-23 08:33:13 följande:
    Började i torsdags har ju varit med om värre när jag vänta andra barnet då kom fet massa blod men han levde😊

Ska stå det inte fet haha
Svar på tråden BF Oktober 2014