• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • gravidnr3

Hur har ni berättat för era barn att de ska få ett syskon? Mina tjejer blir 11 och 7 i år. skulle vilja göra det på ett roligt sätt. Ge mig tips Skulle vilja skriva på facebook så släkt och närmsta vänner ser på 1 april. . få se hur många som inte tror på en.. Bara skriva 13+2 idag. Jag följer veckorna och dagar precis denna gång.. alltså på måndag är det 12+1.

• Singoalla78
    gravidnr3 skrev 2014-03-22 19:06:03 följande:
    Hur har ni berättat för era barn att de ska få ett syskon? Mina tjejer blir 11 och 7 i år. skulle vilja göra det på ett roligt sätt. Ge mig tips Skulle vilja skriva på facebook så släkt och närmsta vänner ser på 1 april. . få se hur många som inte tror på en.. Bara skriva 13+2 idag. Jag följer veckorna och dagar precis denna gång.. alltså på måndag är det 12+1.
    haha jaa aså jag berättade det för mina barn , hm...bara sådär faktiskt....till en början så vrålade min stora att hon skulle flytta, hahaha sedan när hon smält det så e hon mer än glad :D
  • Singoalla78
    Singoalla78 skrev 2014-03-22 19:08:00 följande:
    haha jaa aså jag berättade det för mina barn , hm...bara sådär faktiskt....till en början så vrålade min stora att hon skulle flytta, hahaha sedan när hon smält det så e hon mer än glad :D
    Min lille drog upp min tröja å sa , åhh vilken fin mage, så pussade han på den å när jag frågade oj, vad gjorde du så svarade han "jag pussade på bebisen" hehe :) liite olika reaktioner aså..
  • Singoalla78

Ngn mer som bestämt namn än? jag har 3 namn klara på varje barn ;)

• Tamara

Har inte berättat för de stora ännu, de är 10 och 12 år. Har inga tips. Förra gången (har en liten på snart 17 månader) så blev de så glada när vi berättade men tror väl kanske inte att det blir lika glada nu, fast de älskar sin lillebror! Jag följer också veckorna precis, fast 12+0 på måndag då vi går in i v.13 KUB på torsdag, så om det går bra ska vi berätta efter det. Hoppas att inte bli flyttad (de daterar graviditeten på kub här) tycker det är så smidigt att följa veckorna! Namn vågar vi knappt tänka på än, men vi måste hitta på pojknamn och det är inte så enkelt när man redan har tre

• mitthemligajag
    Singoalla78 skrev 2014-03-22 19:10:05 följande:

Ngn mer som bestämt namn än? jag har 3 namn klara på varje barn ;)

Nja men vi har en liten lista

Kille: Sixten, Charlie

Tjej: Loomi, Charlie

:D kommer nog bli en Charlie om de blir en tjej, en Sixten om de blir en kille :)
  • Cazza

Jag älskar också namnet love!!! Och har alltid gjort. Det är så vackert. Men min kompis har döpt sin son till det nu så jag vet inte.. Jag gillar dock inga andra pojknamn så mycket.

• kalleankan

Har haft lite symptom hela tiden, och nu säkert i spökveckorna.

Köpte en doppler idag på teknikmagasinet för o lyssna om det var ngt där, tog inte lång tid innan jag hörde :D Med sonen fick jag lyssna 3 dar i sträck innan jag hörde ngt.. Skönt att veta att hjärtat bankar på trots att man känner sig så ogravid :)

Ang namn så har jag Harry, olle eller lo, som jag kommer på nu.. Inte tänkt så långt

Svar på tråden BF Oktober 2014