• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • gravidnr3

[quote=72826967][quote-nick]kalleankan skrev 2014-03-22 20:09:26 följande:[/quote-nick]Har haft lite symptom hela tiden, och nu säkert i spökveckorna. Köpte en doppler idag på teknikmagasinet för o lyssna om det var ngt där, tog inte lång tid innan jag hörde :D Med sonen fick jag lyssna 3 dar i sträck innan jag hörde ngt.. Skönt att veta att hjärtat bankar på trots att man känner sig så ogravid :) Ang namn så har jag Harry, olle eller lo, som jag kommer på nu.. Inte tänkt så lång Åå en sån ska jag beställa

• mitthemligajag
    gravidnr3 skrev 2014-03-22 20:37:39 följande:

[quote=72826967][quote-nick]kalleankan skrev 2014-03-22 20:09:26 följande:[/quote-nick]Har haft lite symptom hela tiden, och nu säkert i spökveckorna. Köpte en doppler idag på teknikmagasinet för o lyssna om det var ngt där, tog inte lång tid innan jag hörde :D Med sonen fick jag lyssna 3 dar i sträck innan jag hörde ngt.. Skönt att veta att hjärtat bankar på trots att man känner sig så ogravid :) Ang namn så har jag Harry, olle eller lo, som jag kommer på nu.. Inte tänkt så lång Åå en sån ska jag beställa smile1.gif

Åh vad spännande!!! Nu ska jag med köpa en på direkten imorn!!
  • swallin

Roligt med namn :) favorit pojknamnen är Wilmer, Valter, Melker och Sixten och blir det en tjej så blir det en Lykke eller Lilly :)

• Singoalla78

Mina namn e tadaaaa, haha

Pojk- Milo, Sam , Timothy

Flicka- Novalie,Florencia,Isabella Glad

Doppler, har hört att dom ska störa bebis, stämmer inte det kanske? skulle ju vara skönt å ha en aså...

• Knitting Angel

Oj. Har inga namnförslag alls! Tog ett tag innan vi kunde bli kloka på namnförslag till tösen och de enda namn vi kunde komma på var Freja och Tuva så det blev hennes namn. Vill ha korta namn samt lättstavade. Blir att klura på det när vi vet könet om vi får reda på det på RUL.

• MrsGalotti

Ni som lyssnat på hjärtslag hemma och hör - vilken vecka är ni i?
    Undrar om jag vågar mig på en sån där apparat...

• Singoalla78
    MrsGalotti skrev 2014-03-22 21:36:16 följande:
    Ni som lyssnat på hjärtslag hemma och hör - vilken vecka är ni i?
    Undrar om jag vågar mig på en sån där apparat...
    jag har hört lite sisådär om dessa apparater, BM rek dom ju inte för att om man inte hittar det lilla hjärtat så kan det stressa upp extremt, men jag har även hört att det kan ha påverkan på bebis...så hur mkt jag än vill höra så vågar jag nog inte...
  • MrsGalotti

Jag tänker iaf i fortsättningen försöka lyssna på min bm. Jag var på hälsosamtalet för 2.5v sen och då hade jag haft bruna flytningar och symptomen börjat avta så jag var väldigt orolig men bm tyckte att det var för tidigt med UL. Hon sa att det skulle bara göra mig väldigt orolig om man inte såg nåt - och att det var vanligt att man inte såg nåt så tidigt. Jag lyssnade inte och bokade ett UL privat dagen efter. Och vad? Hon hade visst rätt! Ingenting syntes förutom en tom hinnsäck och jag gick runt en hel vecka, grät och kände mig så fruktansvärt ledsen... Veckan efter gick jag på ett officiellt UL som bm skickade mig till och var helt inställd på att vi inte kommer se nåt - och så visade sig att jag haft så fel och bm rätt och det visst fanns en liten i min mage.

Så jag förstår poängen nu! Men man är visst så sugen att lyssna på hjärtat... Det skulle lugna mig mycket (dock är det för tidigt för mig än, har precis gått in i v.9). Men om man inte skulle höra?
    Förvånad

• gravidnr3

O

swallin skrev 2014-03-22 20:50:45 följande:
    Roligt med namn :) favorit pojknamnen är Wilmer, Valter, Melker och Sixten och blir det en tjej så blir det en Lykke eller Lilly :)

swallin skrev 2014-03-22 20:50:45 följande:

Wilmer gillar jag! Hade det som förslag förra ggn.. Valter är också fint.
  • saannaa
    MrsGalotti skrev 2014-03-22 21:36:16 följande:
    Ni som lyssnat på hjärtslag hemma och hör - vilken vecka är ni i? Undrar om jag vågar mig på en sån där apparat...

Jag har lyssnat och är/var i v 11. Men precis som några redan poängterat så har även jag hört att det kan störa bebiden så det gäller att hålla sig kall och inte lyssna för ofta.
Svar på tråden BF Oktober 2014