• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • mitthemligajag
    mittlivsomjosefine skrev 2014-03-28 12:56:43 följande:

Hur känner ni för att ta reda på könet? :)

Med sonen gjorde vi inte det. Men den här gången är jag lite sugen på det faktiskt. Det är ju himla spännande det också tänker jag, när de letar och undersöker.

Däremot vet jag ju att de aldrig kan säga helt säker vilket kön bebisen har förrän den är född, och det är en av anledningarna till att jag tvekar. Kommer ju ställa in mig på det de säger på ultraljudet och om det visar sig vara fel tror jag att det kommer kännas konstigt...

Någon med erfarenhet? :)

Vi har bestämt att vi vill göra det! Tror vi ska be dom skriva på en lapp och vi får kolla hemma! Om de inte är så att de syns på rul förstås ;) men vi ser inte riktigt spänningen i de hehe, tycker mest att de ska bli skönt att kunna förbereda mig någorlunda väl som de kontroll freak jag är;)
  • Tamara
    tasirvio skrev 2014-03-28 16:30:07 följande:
    HOLY CRAP, HOLY CRAP.. Var på kub-vul/ul idag och har precis fått veta att vi väntar tvillingar!! Jag som knappt haft symptom, och en obefintlig mage, hjälp!

Grattis!
  • mitthemligajag

HOLY CRAP, HOLY CRAP.. Var på kub-vul/ul idag och har precis fått veta att vi väntar tvillingar!! Jag som knappt haft symptom, och en obefintlig mage, hjälp!

Massa gratttis!!!
  • Knitting Angel

Grattis!
  • västkustmamma

Vi kollade inte kön de två första men trean och ska kolla igen nu med fyran.

Jag upplevde det bara positivt att veta könet redan i magen.

Vi kunde säga lillebror osv. Handlade även med en kille i åtanke. Men kallade inte bebisen för något namn för det tycker vi att vi måste se barnet för att kunna bestämma.

Vår BM som gjorde ul har aldrig haft fel och även vi såg tydligt både snopp och pung på ul

Men hade ett tjejnamn utifallatt ändå

Tycker det likväl är en överraskning då du inte vet hur barnet kommer se ut eller vara som person - det är långt mer spännande känner jag

• Knitting Angel
    mittlivsomjosefine skrev 2014-03-28 12:56:43 följande:

Hur känner ni för att ta reda på könet? :)

Med sonen gjorde vi inte det. Men den här gången är jag lite sugen på det faktiskt. Det är ju himla spännande det också tänker jag, när de letar och undersöker.

Däremot vet jag ju att de aldrig kan säga helt säker vilket kön bebisen har förrän den är född, och det är en av anledningarna till att jag tvekar. Kommer ju ställa in mig på det de säger på ultraljudet och om det visar sig vara fel tror jag att det kommer kännas konstigt...

Någon med erfarenhet? :)

Tog reda på könet. Var fruktansvärt nyfiken :) och ville ha en tös och en tös fick jag. Nu funderar vi mest på att ta reda på det ur praktiska skäl. Är det en pojke funderar vi på att sälja tösens klänningar men är det en tös behåller vi allt :)
  • SC11

Vi tog reda på könet sist. Vi såg det såååå tydligt på rul så då var vi tvungna att få det bekräftat ;) var en pojke. Jag tyckte det var skönt att veta. Jag ville gärna ha en tjej, så när det var en kille hade jag lite tid att smälta det. Denna gång vill vi inte veta! Vill vara med om den där överraskningen. Att kolla själv. Jag förväntar mig en kille till. Hade vart mest praktiskt och att ha en pojke är underbart. Skulle vara kul med lillebror.

Men jag skulle bli "positivt överraskad" och väldigt förvånad om det ä en tjej.

Spelar lixom ingen roll alls :D

Kan dock va kul att få bli både mormor å farmor i framtiden.

Jag och min mormor var som en person (hon blev mormor när hon va 38 och dog förra året 63 år)

Vill gärna föra den relationen vidare till ett framtida barnbarn.

• Anhean

Hej!

Jag läste något om en facebookgrupp, hur hittar man den och hur blir man medlem?

• Yarrow

Anhean; om du pmar mig din emailadress så skickar skav en inbjudan till Facebookgruppen :)

• tasirvio
    Cazza skrev 2014-03-28 17:03:27 följande:
    Tasirvio: grattis ! Jag vet precis hur det känns men har haft en vecka på mig att vänja mig. Vilken typ av tvillingar är det? Välkommen till gruppen tvillingar bf september eller tvillingar 2014 på facebook.

Ingen aning faktiskt, hon kunde inte riktigt säga verkade det som..? Eller så var vi i för stor chock för att uppfatta ;) Tack alla, blir att ändra planerna för sommaren något ;)
    Cynric skrev 2014-03-28 16:34:08 följande:
    Vilken omställning att gå från att ha svårt att bli med barn till att veta att det är 2

Säg inte annat! Hade svårt att tro på att det ens fanns en i min mage med tanke på att jag knappt haft några symptom alls..;)
Svar på tråden BF Oktober 2014