• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • mittlivsomjosefine

Cynric: Tyckte du att förlossningen kändes annorlunda genom att du visste/inte visste könet? Många säger ju att det är själva grejen med att inte veta, få en överraskning vid födseln. Men jag vet inte om jag är ett sånt stor fan av överraskningar ;) Gillar kontroll, och att veta. Men som jag skrev tidigare, om jag ställt in mig på ett kön och så kommer det andra är jag rädd för att det ska bli helt fel för mig..

• Hattifnattan

Vi fick reda på könet igår. I vecka 12+4! Känns helt overkligt men samtidigt otroligt spännande! Vi väntar en liten kille!

• Cynric
    mittlivsomjosefine skrev 2014-03-28 14:01:59 följande:

Cynric: Tyckte du att förlossningen kändes annorlunda genom att du visste/inte visste könet? Många säger ju att det är själva grejen med att inte veta, få en överraskning vid födseln. Men jag vet inte om jag är ett sånt stor fan av överraskningar ;) Gillar kontroll, och att veta. Men som jag skrev tidigare, om jag ställt in mig på ett kön och så kommer det andra är jag rädd för att det ska bli helt fel för mig..

Jag blev akutsnittad i v 37+0 mitt i natten så jag funderade inte så mycket på vad som skulle komma ut utan mer att vi skulle överleva båda två.

När han kom ut sprang dom iväng med pappan och kom tillbaka efter en stund och då ar han inlindad i en filt.
    Barnmorskan sa efter en stund" ska du inte fråga pappa vad det är för kön?"
    Varpå jag säger" det är en pojke"
    Hon ser förvånad ut"jaha har han hunnit säga det redan"
    Jag: "nä, men det är klart det är en pojke"

Jag var helt övertygad att det var en grabb så hade dom sagt att här är din dotter hade jag trott att dom förväxlat mitt barn med någon annas ute i akutrummet
  • Lillium
    Hattifnattan skrev 2014-03-28 14:03:23 följande:
    Vi fick reda på könet igår. I vecka 12+4! Känns helt overkligt men samtidigt otroligt spännande! Vi väntar en liten kille!

Oj, gick det att se? Vi frågade på kub och hon blev lite halvsur och sa att de vill de inte säga något om för könen är för lika så tidigt.

Vi ska ta reda på kön den här gången, gjorde inte det förra gången men precis som Cynric så var jag helt 100 % på en pojke och det var det också. Den här gången har jag ingen känsla alls..
  • tasirvio

HOLY CRAP, HOLY CRAP.. Var på kub-vul/ul idag och har precis fått veta att vi väntar tvillingar!! Jag som knappt haft symptom, och en obefintlig mage, hjälp!

• Cynric
    tasirvio skrev 2014-03-28 16:30:07 följande:
    HOLY CRAP, HOLY CRAP.. Var på kub-vul/ul idag och har precis fått veta att vi väntar tvillingar!! Jag som knappt haft symptom, och en obefintlig mage, hjälp!

Grattis!!!!!
  • Cynric

Vilken omställning att gå från att ha svårt att bli med barn till att veta att det är 2
  • Lillium

Haha Grattis!
  • Cazza

Tasirvio: grattis ! Jag vet precis hur det känns men har haft en vecka på mig att vänja mig. Vilken typ av tvillingar är det?

Välkommen till gruppen tvillingar bf september eller tvillingar 2014 på facebook.

Svar på tråden BF Oktober 2014