• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • SysterAnna

Pojknamn hade vi jättesvårt med förra gången, fick ju pojke och kunde komma överens när vi väl såg honom. Men innan hade vi inga namn vi var överens om. På flicksidan hade vi några förslag som vi båda gillade. Denna gången har vi inte börjat diskutera ännu så mycket men på pojksidan har jag Emil som favorit och flicksidan Ellen, Sophie, Julia och Alice som favoriter. Alice har legat högt hos både mig och maken i många år men då det är det vanligaste namnet att döpa sitt barn till känns det lite tråkigt. 

• choklaa

Har ni som vet vilket kön ni väntat gjort ring och bikarbonat testet, stämde de för er?

• Lillium
    choklaa skrev 2014-05-04 07:33:21 följande:
    Har ni som vet vilket kön ni väntat gjort ring och bikarbonat testet, stämde de för er?

Gjort det som en kul grej och det har visat flicka varje gång med både bikarbonat och ringtestet jag gissar ändå på pojke. Återkommer med svar imorgon efter rul :)
  • mitthemligajag

Jag har gjort ringtestet ett flertal gånger! Alla gånger utom två har visat pojke! Jag tror på pojke, visar sig på torsdag :)

• Cazza

Jag har gått upp 6 kg nu i vecka 17+4, tvillingar. Det är min tredje graviditet i har redan börjat få problem med åderbråck! Usch! Fick det sist också.. Inte bra!

• JennyL88

Jag har gått upp 2kg och är i vecka 17. Förra graviditeten gick jag nog upp ca.15kg, får se vad de landar på denna gången Hade ingen våg hemma förra graviditeten men köpte mig en när dottern kommit.

Är de någon som har tips på ståbräda universalmodell? Nån som fått någon konstig craving?

BF 15 oktober
  • jwrga

Jag fick något av en chock när jag vägde mig hos barnmorskan, tror det var 7 kg jag hade gått upp. Känns jäkligt segt med tanke på att jag precis gått ner allt efter förra precis innan jag blev gravid. Och det är inte vatten haha nej det är smågodis och glass! Jaja, bara inse att detta är några förlorade år utseendemässigt :) När vi inte ska ha fler barn blir det boot camp och sen en mummy make over för att fixa till det sista. Jag känner mig iofs fin som gravid, det är värre precis efter när man fortfarande ser gravid ut :P

De senaste dagarna har jag varit rent löjligt trött och även kräkts igen, jättebesviken då jag mådde så himla bra där ett tag. Som jag sa till min man, jag är så himla trött på att vara trött! Det har iofs varit rätt aktiva dagar så kan ju bero på det. Mannen berättade i morse att sonen böjde sig över toa, låtsades hulka och sen torkade sig runt munnen med toapapper. Herregud alltså, vilka intryck man gör på sina barn haha

Jag hade en bugaboo cameleon till sonen, och jag älskade att den var så smidig att köra! Men sen bytte jag så fort det gick till bee+ istället då jag höll på att bli galen på att man måste ta isär den när den ska i och ur bilen. Det får bli en donkey nu då jag tror att sonen kommer behöva vagn ett tag till, vi är ofta långa dagar ute och hittar på grejer. Här hemma i skogen har vi en emmaljunga av nån rejäl modell som tar sig fram precis överallt.

Bikarbonattestet gjorde jag med sonen och det stämde inte. 

• jwrga
    Aftonstjärna skrev 2014-05-03 07:18:06 följande:
    Jag gick in i vecka 16 idag och nu är jag alldeles säker på att jag känner rörelser Glad Har känt små bubblor den senaste veckan, men nu känner jag tydligt hur det bökas runt där inne. Det är min tredje graviditet så det känns visst tidigare då, kommer ihåg hur jag väntade och väntade med nr 1. 

Idag blir det storstädning hos oss! Hushållet har förfallit medan jag mått illa och varit trött och oinspirerad, men idag skiner solen och har riktigt lust att fixa här hemma igen! Har lånat en vacker gammal byrå som ska stå i vardagsrummet och fungera som skötbord, ska lyfta in den och vika in babyns grejer. Har inte köpt något själv än, det är ju så länge kvar, men har fått en bärsjal och annat smått och gott som behöver någonstans att bo Drömmer
    Vad ska ni göra i helgen?

Usch ja vi har som tur är städhjälp varje vecka annars vågar jag inte tänka på hur det hade sett ut här! Men vi har ett tvättberg utan dess like som bara ligger där och växer och växer och blir alltmer oöverstigligt haha Måste verkligen ta tag i det! Jag har också fått lite sug på att piffa här hemma, gått och flyttat runt kuddar och filtar och beställt lite nytt. Man mår verkligen bättre när man har det fixat i hemmet!
  • Aftonstjärna
    jwrga skrev 2014-05-04 19:17:35 följande:
    Usch ja vi har som tur är städhjälp varje vecka annars vågar jag inte tänka på hur det hade sett ut här! Men vi har ett tvättberg utan dess like som bara ligger där och växer och växer och blir alltmer oöverstigligt haha Måste verkligen ta tag i det! Jag har också fått lite sug på att piffa här hemma, gått och flyttat runt kuddar och filtar och beställt lite nytt. Man mår verkligen bättre när man har det fixat i hemmet!
    Min kompis hade en stor hög med tvätt i badrummet och konstaterade att den är perfekt att lägga bebisen på när man själv ska gå på toa. Positive thinking Skrattande
    bf 23/10
  • mitthemligajag
    Aftonstjärna skrev 2014-05-05 06:10:03 följande:
    Min kompis hade en stor hög med tvätt i badrummet och konstaterade att den är perfekt att lägga bebisen på när man själv ska gå på toa. Positive thinking Skrattande
    bf 23/10
    Mysigt att lägga den på en hög lortiga trosor kalsonger och annat hahaha stackars bebis haha
Svar på tråden BF Oktober 2014