• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Emma90

I fredags började jag känna av något i magen och misstänkte att det va sparkar. Idag hos BM när vi lyssnade på hjärtat fick jag bekräftat att det va bebis jag kände då h*n gav ifrån sig en riktig spark mitt i allt. Helt underbar känsla.

Nu längtar jag så mycket tills fredag då det är dags för rul :D

• jwrga
    Aftonstjärna skrev 2014-05-05 06:10:03 följande:
    Min kompis hade en stor hög med tvätt i badrummet och konstaterade att den är perfekt att lägga bebisen på när man själv ska gå på toa. Positive thinking Skrattande
     Haha jag hoppas ju tagit itu med tvätthögen innan bebisen kommit. Men jag gillar hur hon tänker :P
  • swallin

Grattis till alla som varit på lyckade RUL =) Vi ska på onsdag och jag är jättenervös!! Har ingen mage än och känner inga rörelser alls =( Ska vara i vecka 18+0 idag.....Hoppas på det bästa!!

• JennyL88
    swallin skrev 2014-05-05 15:27:44 följande:
    Grattis till alla som varit på lyckade RUL =) Vi ska på onsdag och jag är jättenervös!! Har ingen mage än och känner inga rörelser alls =( Ska vara i vecka 18+0 idag.....Hoppas på det bästa!!

Går säkert hur bra som helst. Första barnet? Är ju supermysigt och när man ligger där och drömmer om bebisen man ser på skärmen. Allt blir lite mera verkligt och man får en bekräftelse på att det är ett litet mirakel man bär på Lycka till.
    BF 15 oktober
  • mitthemligajag
    SC11 skrev 2014-05-05 13:00:40 följande:

Vi har vart på rul idag! Blev flyttad till 27/9 men vill gärna vara kvar här ;) Allt såg bra ut!! Vi kollade inte kön.

Åh grattis till ett lyckat ul!! Och va skönt att bli framflyttad! Aviiiis
  • swallin
    JennyL88 skrev 2014-05-05 18:11:57 följande:

Går säkert hur bra som helst. Första barnet? Är ju supermysigt och när man ligger där och drömmer om bebisen man ser på skärmen. Allt blir lite mera verkligt och man får en bekräftelse på att det är ett litet mirakel man bär på smile1.gif Lycka till.
    Tack för uppmuntande ord :) Det är andra barnet. Med första barnet kände jag sparkar rätt tidigt i vecka 16 men moderkakan kanske sitter i framvägg den här gången. Längtar till onsdag!! tack =)
  • SC11

Jag är i vecka 20 med andra barnet och jag känner typ inget heller. Har känt då och då sista veckan. Moderkakan i framvägg denna gång. Med första barnet kände jag tydligt i v16-17

Jag har vart suoernojjig pga det men nu efter rul kan jag slappna av. Hoppas tiden går fort för dig fram till rul :)

• SC11

Jag är i vecka 20 med andra barnet och jag känner typ inget heller. Har känt då och då sista veckan. Moderkakan i framvägg denna gång. Med första barnet kände jag tydligt i v16-17

Jag har vart suoernojjig pga det men nu efter rul kan jag slappna av. Hoppas tiden går fort för dig fram till rul :)

• SC11

Hur bifogar man bild från mobilen? Vi ville inte kolla kön men det är ju alltid kul att spekulera. På en bild ser man "något". Hade vart kul att höra era gissningar :)

Svar på tråden BF Oktober 2014