• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • choklaa
    Emma90 skrev 2014-05-05 15:08:21 följande:
    I fredags började jag känna av något i magen och misstänkte att det va sparkar. Idag hos BM när vi lyssnade på hjärtat fick jag bekräftat att det va bebis jag kände då h*n gav ifrån sig en riktig spark mitt i allt. Helt underbar känsla.
    Nu längtar jag så mycket tills fredag då det är dags för rul :D
    Ska in på rul också på fredag :)
  • choklaa
    swallin skrev 2014-05-05 19:28:51 följande:
    Tack för uppmuntande ord :) Det är andra barnet. Med första barnet kände jag sparkar rätt tidigt i vecka 16 men moderkakan kanske sitter i framvägg den här gången. Längtar till onsdag!! tack =)
    Jag är i vecka 17+2 i dag och känner fortfarande inget. Mage har jag inte heller förutom att man skulle tro att jag gått upp ett kilo eller två. Ser ut som mest hull.
    Andra barnet för mig med.
  • SC11

Jag hittar inte ens någon app .m har samsung :) får blir medlem i fb-gruppen.

jonie skrev 2014-05-05 19:44:15 följande:
    Med nya appen går det att lägga in bild SC11. Familjeliv Ny(a).

• Irmeline
    swallin skrev 2014-05-05 15:27:44 följande:

Grattis till alla som varit på lyckade RUL =) Vi ska på onsdag och jag är jättenervös!! Har ingen mage än och känner inga rörelser alls =( Ska vara i vecka 18+0 idag.....Hoppas på det bästa!!

Har inte heller känt nåt, i v.19 och kände regelbundet den här tiden sist. Blev så nojjig att jag beställde ett angelsound som kom med posten idag. Efter en stunds letande hörde jag ett hjärta slå. Lycka!! :)

Jag har rul nästa vecka i v. 20. Längtar!!
  • kalleankan

Har känt 1 spark för över en vecka sedan.. fick reda på i lördags att moderkakan ligger i framvägg så kanske det som gör att det känns så himla lite..
    Med sonen kändes allt väldigt tydligt nu, och man brukar ju känna tidigare med andra barnet.. Men som sagt nu har jag bara känt 1 gång Tyst 17+0 idag

• Aftonstjärna

Jag är i vecka 15+5 och har känt att någon bökar runt därinne då och då den senaste veckan Hjärta Detta är mitt tredje barn. Vet inte hur moderkakan ligger. Min midja har försvunnit, men magen ser mest ut som en ölmage, tycker jag, ser fram emot en (förhoppningsvis) vackrare kula Skrattande 

bf 23/10
  • Tamara

Jag är i v.19 och har känt något nån enstaka gång, det är min fjärde graviditet, så jag borde ju känt tidigt egentligen men jag har troligtvis moderkaka i framvägg igen.

RUL nästa vecka. Har gått upp 5 kg ungefär, har en rejäl gravidmage. Den vet väl liksom vad den ska göra...

• mitthemligajag

Idag mår jag verkligen s k i t, kissar konstant och kisset känns grumligt, haft så sjukt ont på ett ställe långt ner till höger halva natten samt att det har stuckit knivar i mitt blygdben och ena skinkan.... På allt detta är jag hela galet dålig i magen och huvudvärk.... Bokat tid för uvi test imorn kl 10.... Är inte de skadligt om man har uvi gravid?

• DinaMii
    mitthemligajag skrev 2014-05-06 10:43:22 följande:

Idag mår jag verkligen s k i t, kissar konstant och kisset känns grumligt, haft så sjukt ont på ett ställe långt ner till höger halva natten samt att det har stuckit knivar i mitt blygdben och ena skinkan.... På allt detta är jag hela galet dålig i magen och huvudvärk.... Bokat tid för uvi test imorn kl 10.... Är inte de skadligt om man har uvi gravid?

Inte själva uvin är farlig. Men att gå med en obehandlad uvi som gravid kan riskera en inflammation i njurarna. Så finns det bakterier så behandlas man med antibiotika, alltid vid graviditet. Är man inte gravid kan man oftast vänta ut den, för många går över av sej själv, men eftersom urinvägarna förändras under graviditeten så chansar man inte med njurarna :)
Svar på tråden BF Oktober 2014