• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • jonie

Idag fick vi se en alldeles perfekt och söt liten bebis!! Så underbart. Blev flyttad 8 dagar (vilket är konstigt då jag vet när jag hade ÄL och bara hade sex då, men men :)) så enligt RUL har jag bf 4/10 stället för 12/10. Kommer nog gå mest efter 12:e dock

Hon var inte helt hundra men tror att det är en lillebror på väg

• swallin
    jonie skrev 2014-05-08 13:24:46 följande:
    Idag fick vi se en alldeles perfekt och söt liten bebis!! Så underbart. Blev flyttad 8 dagar (vilket är konstigt då jag vet när jag hade ÄL och bara hade sex då, men men :)) så enligt RUL har jag bf 4/10 stället för 12/10. Kommer nog gå mest efter 12:e dock Hon var inte helt hundra men tror att det är en lillebror på väg

Grattis :) vet du hur lång bebisen är? Är lite nyfiken för vi har bf 5/10 och igår sa bm att bebisen var 18.5 cm tyckte det lät så långt haha....
  • finessenn

Ja då får du nog en lång och ståtlig bebis :) Jag har bf 11/10 och var på rul i tisdags och då var skrutt*n 13, 8 cm.

• Pilutta88

Hej!

Jag är en tjej på 26 år som väntar mitt första barn den 6 oktober :D

Jag har länge varit inne o läst i denna tråd men idag bestämde jag mig för att bli medlem på familjeliv och komma in i denna tråd :)

Det är så kul o läsa om er alla som är ungefär i samma vecka som en själv!

På onsdag ska vi göra vårt RUL längtar ihjäl mig!! :)

• MissLis
    Bellsam skrev 2014-05-07 20:27:49 följande:
    Någon mer än jag som har mycket huvudvärk? Hjälper inte med 1 mg Alvedon heller :(

Jag hade det nästan hela förra veckan. Kom fram till att det måste bero på nästäppan.... eller så är det hormoner.
  • jonie

swallin: Nej jag vet faktiskt inte. Men från huvud till rumpa är det väl vanligt med runt 15-16 cm. Hon kanske räknade med benen med

• Irmeline
    jonie skrev 2014-05-08 13:24:46 följande:
    Idag fick vi se en alldeles perfekt och söt liten bebis!! Så underbart. Blev flyttad 8 dagar (vilket är konstigt då jag vet när jag hade ÄL och bara hade sex då, men men :)) så enligt RUL har jag bf 4/10 stället för 12/10. Kommer nog gå mest efter 12:e dock smile1.gif
    Hon var inte helt hundra men tror att det är en lillebror på väg smile1.gif
    Stort grattis!!! Solig Jättefin plutt!

Ser ett mönster med er som blir framflyttade, pojkar. Har hört att de växer lite snabbare och ofta kommer ut lite efter BF pga det (har egentligen senare BF). Visst verkar det stämma? Glad
  • Irmeline
    Pilutta88 skrev 2014-05-08 15:04:49 följande:

Hej!

Jag är en tjej på 26 år som väntar mitt första barn den 6 oktober :D

Jag har länge varit inne o läst i denna tråd men idag bestämde jag mig för att bli medlem på familjeliv och komma in i denna tråd :)

Det är så kul o läsa om er alla som är ungefär i samma vecka som en själv!

På onsdag ska vi göra vårt RUL längtar ihjäl mig!! :)

Välkommen!

Jag längtar också ihjäl mig, RUL på tisdag...
Svar på tråden BF Oktober 2014