sandramarlene skrev 2014-06-01 08:07:43 följande:
Åh jag vet inte hur jag ska göra! Från i måndags har jag varit ledig från jobbet en dag. Jag har sån smärta i fogarna, benen känns som bly och vi ska inte tala om åderbråcken. Jag känner själv att jag helst skulle behöva sjukskriva mig ikväll och imorgon för att få nån chans att återhämta mig, då den möjlighet inte finns på mitt jobb förutom dom 30 minuterna jag har lunch. Men det som tar emot är pengarna jag förlorar.. Karens dagen som blir ikväll och den 80% lön som blir imorgon, och de arbetskamrater som blir drabbade av min frånvaro. Men ska jag verkligen riskera mig själv pga. Pengarna och kollegorna? Fattar inte att jag ens överväger att jobba. Samtidigt är jag rädd att om jag börjar sjukskriva mig nu kommer det bara bli värre.
Åh vad jag förstår din ångest, har alltid dom få ggr jag varit sjukriven under åren haft sån sjuk ångest över mina stackars kollegor som blir drabbade... Pengarna är ju som de är, dom blir mindre när du är hemma och de är ju så, men tänk på att det är för din skull, du är ju inte sjuk för att du vill utan för att du är ont, och du är gravid så de är är ju faktiskt inte konstigt någonstans! Stanna hemma och vila dig om du behöver, tar du ut dig mer blir foglossningen värre, du behöver vila! Kram