• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Bellsam

Tack så mycket! Har varit så inställd på att få en till son att jag nog fortfarande inte riktigt fattat att det är en tjej som ligger där inne :)

• Aftonstjärna
    Bellsam skrev 2014-05-28 16:18:57 följande:
    Tack så mycket! Har varit så inställd på att få en till son att jag nog fortfarande inte riktigt fattat att det är en tjej som ligger där inne :)
    Så kändes det också för mej, fast tvärtom, när jag fick veta att tvåan skulle bli en kille, man utgår ju från det man har erfarenhet av och då visste jag bara hur det är att ha en tjej :) Nu har jag ingen aning vad trean är!
    bf 23 oktober
  • mitthemligajag
    Bellsam skrev 2014-05-28 13:35:26 följande:

Idag har vi varit på ultraljud och fått reda på att vi väntar en liten tjej :)

Grattis!! Vi väntar också en flicka :) sååå mysigt
  • sandramarlene

Åh jag vet inte hur jag ska göra! Från i måndags har jag varit ledig från jobbet en dag. Jag har sån smärta i fogarna, benen känns som bly och vi ska inte tala om åderbråcken. Jag känner själv att jag helst skulle behöva sjukskriva mig ikväll och imorgon för att få nån chans att återhämta mig, då den möjlighet inte finns på mitt jobb förutom dom 30 minuterna jag har lunch. Men det som tar emot är pengarna jag förlorar.. Karens dagen som blir ikväll och den 80% lön som blir imorgon, och de arbetskamrater som blir drabbade av min frånvaro. Men ska jag verkligen riskera mig själv pga. Pengarna och kollegorna? Fattar inte att jag ens överväger att jobba. Samtidigt är jag rädd att om jag börjar sjukskriva mig nu kommer det bara bli värre.

• mitthemligajag
    sandramarlene skrev 2014-06-01 08:07:43 följande:

Åh jag vet inte hur jag ska göra! Från i måndags har jag varit ledig från jobbet en dag. Jag har sån smärta i fogarna, benen känns som bly och vi ska inte tala om åderbråcken. Jag känner själv att jag helst skulle behöva sjukskriva mig ikväll och imorgon för att få nån chans att återhämta mig, då den möjlighet inte finns på mitt jobb förutom dom 30 minuterna jag har lunch. Men det som tar emot är pengarna jag förlorar.. Karens dagen som blir ikväll och den 80% lön som blir imorgon, och de arbetskamrater som blir drabbade av min frånvaro. Men ska jag verkligen riskera mig själv pga. Pengarna och kollegorna? Fattar inte att jag ens överväger att jobba. Samtidigt är jag rädd att om jag börjar sjukskriva mig nu kommer det bara bli värre.

Åh vad jag förstår din ångest, har alltid dom få ggr jag varit sjukriven under åren haft sån sjuk ångest över mina stackars kollegor som blir drabbade... Pengarna är ju som de är, dom blir mindre när du är hemma och de är ju så, men tänk på att det är för din skull, du är ju inte sjuk för att du vill utan för att du är ont, och du är gravid så de är är ju faktiskt inte konstigt någonstans! Stanna hemma och vila dig om du behöver, tar du ut dig mer blir foglossningen värre, du behöver vila! Kram
  • sandramarlene
    mitthemligajag skrev 2014-06-01 08:36:40 följande:
    Åh vad jag förstår din ångest, har alltid dom få ggr jag varit sjukriven under åren haft sån sjuk ångest över mina stackars kollegor som blir drabbade... Pengarna är ju som de är, dom blir mindre när du är hemma och de är ju så, men tänk på att det är för din skull, du är ju inte sjuk för att du vill utan för att du är ont, och du är gravid så de är är ju faktiskt inte konstigt någonstans! Stanna hemma och vila dig om du behöver, tar du ut dig mer blir foglossningen värre, du behöver vila! Kram
    Ja det tar verklige emot att trycka på lurknappen må jag säga men det är ju som du säger, inget gott kommer ut av att jag jobbar i det skick jag är i just nu. Tack för dina ord! Kram!
  • SysterAnna
    sandramarlene skrev 2014-06-01 08:07:43 följande:
    Sjukskriv dig i tid är min erfarenhet. Jag körde på på jobbet förra gången med foglossning som gjorde att jag sov väldigt illa vilket i sin tur ledde till att jag fick en utmattningsdepression. Och ta kontakt med sjukgymnast! 
  • sandramarlene
    SysterAnna skrev 2014-06-01 10:30:26 följande:
    Sjukskriv dig i tid är min erfarenhet. Jag körde på på jobbet förra gången med foglossning som gjorde att jag sov väldigt illa vilket i sin tur ledde till att jag fick en utmattningsdepression. Och ta kontakt med sjukgymnast! 
    Jo tanken har slagit mig men samtidigt vad ska dom säga/göra nu som dom inte gjorde då? jag har kvar övningar osv från sjukgymnasten sedan förra graviditeten då jag blev sjukskriven i v.25, jag Har fogbälte och TENS hemma. Men kanske man ska ringa ändå? Men tvivlar på att dom har nått nytt att tillägga jag inte redan vet. Ska prova ett par stödstrumpbyxor iaf och se om det hjälper litegrann :)
Svar på tråden BF Oktober 2014