• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Tamara
    mitthemligajag skrev 2014-06-17 18:54:17 följande:

Jag måste fråga er! Vad tycker ni allmänt om namnet Charlie på en flicka? Skulle ni kunna döpa er dotter Charlie? Tänker ni på en kille? Tänker ni er en maskulin tjej? Att det bara är konstigt? Berätta verkligen precis hur ni känner!!!! Vi och mina vänner tycker det är jätte fint, men hon ska ju själv växa upp med namnet och jag vill inte att hon jämt ska få höra att det är konstigt att hon heter Charlie, känns som att det är mest pojkar i Sverige med namnet Charlie trotts att de är ett unisex namn

För mig är det ett pojknamn. En av mina bästa vänners son heter Charlie, det kanske påverkar.
  • MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2014-06-17 18:54:17 följande:

Jag måste fråga er! Vad tycker ni allmänt om namnet Charlie på en flicka? Skulle ni kunna döpa er dotter Charlie? Tänker ni på en kille? Tänker ni er en maskulin tjej? Att det bara är konstigt? Berätta verkligen precis hur ni känner!!!! Vi och mina vänner tycker det är jätte fint, men hon ska ju själv växa upp med namnet och jag vill inte att hon jämt ska få höra att det är konstigt att hon heter Charlie, känns som att det är mest pojkar i Sverige med namnet Charlie trotts att de är ett unisex namn

Jag förknippar också Charlie med killar eftersom en gubbe jag känner heter så och även småpojkar som fått det namnet den sista tiden. Men om det skulle bli vanligare så kanske det fungerar.
  • DinaMii

Jag tycker Charlie är jättefint! Och det är ju ett unisex namn, så visst kommer väl folk undra om det är en tjej eller kille dom ska träffa vissa gånger kanske..? Men sånna namn har det ju alltid funnits och det har fungerat :) idag finns det ju så många "hittepånamn" oxå, och många för oss nya namn med invandringen, så att undra över killar och tjejer ang namn kommer nog bli rätt vanligt framöver :)

Min poäng är iaf att jag tycker att Charlie är riktigt fint på en tjej.. :)

• JennyL88
    DinaMii skrev 2014-06-18 23:00:51 följande:
    Jag tycker Charlie är jättefint! Och det är ju ett unisex namn, så visst kommer väl folk undra om det är en tjej eller kille dom ska träffa vissa gånger kanske..? Men sånna namn har det ju alltid funnits och det har fungerat :) idag finns det ju så många "hittepånamn" oxå, och många för oss nya namn med invandringen, så att undra över killar och tjejer ang namn kommer nog bli rätt vanligt framöver :)

Min poäng är iaf att jag tycker att Charlie är riktigt fint på en tjej.. :)

Håller med vad enda ord. Jätte fint namn!!
    BF 15 oktober
  • mitthemligajag

Eller noa på en tjej? Läste att noa numera klassas som unisex namn och att det egentligen är flickverisionen av pojknamnet Noak , :)

• DinaMii
    mitthemligajag skrev 2014-06-20 19:51:39 följande:

Eller noa på en tjej? Läste att noa numera klassas som unisex namn och att det egentligen är flickverisionen av pojknamnet Noak , :)

Jag tycker Noah blir pojkigt medan Noa ser tjejigt ut.. Sambon tycker vår ska heta det om det blir en pojk.. Jag är inte lika övertygad dock ;)
  • JennyL88

Igår fick vi vår nya fina vagn. Dottern älskar den och bebisen kommer ligga tryggt i den En brio smile!

BF 15 oktober
  • trollis86

Jag tycker noa är ett jättefint flicknamn :) men hos oss lutar det mot att det blir en tilda/tilde eller line :)

• Irmeline
    mitthemligajag skrev 2014-06-20 19:51:39 följande:

En barndomskompis till mig heter Noa, och hon är tjej. Funkar fint :)
  • jamieblue

Någon som har tips på bra gravidbyxor? Jag har klarat mig utan hittills men nu börjar det bli lite för trångt. Alla byxor verkar liksom så himla stora, finns det inga som är justerbara och som magen kan växa i? 

Svar på tråden BF Oktober 2014