• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • JennyL88

Kör vätskeersättning här hemma till dotter. Hon dricker det som de vore vanligt vatten, jättebra hon är så pigg i mellan kräkattackerna och sovit hela natten. Hade inte förväntat mig det alls.

BF 15 oktober
  • tasirvio
    Emma90 skrev 2014-06-12 13:42:37 följande:
    Igår när vi var hos BM så va det dags att börja mäta SF måttet, någon mer som har fått göra det?
    Jag är i vecka 25 (24+0) och mitt SF mått va 22 cm :)
    Jag var igår till BM och gick då också in i v25 (dvs 24+0) och mitt sf-måt var 29,5cm ;) men väntar ju tvillingar så..:) Runt midjan var jag 97cm...
  • Emma90
    tasirvio skrev 2014-06-13 09:08:42 följande:
    Jag var igår till BM och gick då också in i v25 (dvs 24+0) och mitt sf-måt var 29,5cm ;) men väntar ju tvillingar så..:) Runt midjan var jag 97cm...
    Oj vilken skillnad, hehe. Jag låg ju lite under medel också så kan tänka mig att du låg över kurvan då :)

Vi tog aldrig mått runt midjan, ska nog göra det hemma idag bara för det.
  • tasirvio
    Emma90 skrev 2014-06-13 11:37:32 följande:
    Oj vilken skillnad, hehe. Jag låg ju lite under medel också så kan tänka mig att du låg över kurvan då :)
    Vi tog aldrig mått runt midjan, ska nog göra det hemma idag bara för det.
    Japp.. och då tänker jag att inget syntes på mig ännu då jag gick in i v14! Så det har kommit en heeel del mage till på 11veckor :P
  • jamieblue

Jag ska göra första SF-mätningen 4 juli, spännande!

Jag är i vecka 22 just nu, någon mer som tyckte att magen växer/växte väldigt mycket under den här tiden? Tycker att skillnaden mot bara för en-två veckor sedan är jättestor! Nu finns det ingen chans alls att hålla in magen längre :) Blir lite oroad för jag börjar inse exakt hur stor mage man får när man är gravid, hehe.

• JennyL88
    jamieblue skrev 2014-06-13 21:08:07 följande:

Jag är i vecka 22 just nu, någon mer som tyckte att magen växer/växte väldigt mycket under den här tiden? Tycker att skillnaden mot bara för en-två veckor sedan är jättestor! Nu finns det ingen chans alls att hålla in magen längre :) Blir lite oroad för jag börjar inse exakt hur stor mage man får när man är gravid, hehe.

Jag känner samma sak, känner mig rätt stor nu. Bebisen har börjat bli riktigt stark och lever runt med sparkar hela dagarna. Det är rätt gött men värre är det med dessa fogar. Hade inte så ont förra graviditeten. Hur länge kunde ni jobba, som har fysiskt krävande arbeten? Eller hur länge tänker ni jobba?
    BF 15 oktober
  • Aftonstjärna

Jag är också i vecka 22 och min mage som inte varit så stor hittills verkar inte längre gå att dölja, ser hur folk sneglar neråt när de pratar med mej... Också jag känner att bebisen har växt och blivit större och orkar leva om mer i magen.
    bf 23 oktober
  • Emma90
    JennyL88 skrev 2014-06-14 06:47:43 följande:

Jag känner samma sak, känner mig rätt stor nu. Bebisen har börjat bli riktigt stark och lever runt med sparkar hela dagarna. Det är rätt gött men värre är det med dessa fogar. Hade inte så ont förra graviditeten. Hur länge kunde ni jobba, som har fysiskt krävande arbeten? Eller hur länge tänker ni jobba?
    BF 15 oktober
    Jag har fysiskt ansträngande jobb, bär tungt, ensidig belastning, dumma ställningar, får luta mig fram och stå så en stund en/två gånger i timmen. Vi har även ganska ljudlig nivå så öronproppar är ett måste.

Jag kommer jobba fram till vecka 37 tack vare att min chef inte vill skriva på papperna om graviditetspenning. Han tycker det är bättre jag är på jobb och får all hjälp jag kan få och ha 100% i lön. Saken är den att jag kommer gå in i vecka 34 när jag kommer tillbaka från semestern och då kommer jag inte kunna göra ett skit då jag redan nu i vecka 25 får massa hjälp. Men i värsta fall får jag sjukskriva mig.
  • mitthemligajag

Jag är i v 25 imorn och nu har föräldrarna på jobbet börjat fråga, har dock alltid väldigt slappa klänningar på jobbet :p alla säger samma sak, " har sett de sen ca en månad tillbaka men vågade inte säga ngt" så jag antar att de syntes lite runt 21-22 då! Nu är kulan väldigt självklar egentligen, när jag har mina vanliga kläder:p
  • JennyL88
    Emma90 skrev 2014-06-14 07:44:54 följande:
    Jag har fysiskt ansträngande jobb, bär tungt, ensidig belastning, dumma ställningar, får luta mig fram och stå så en stund en/två gånger i timmen. Vi har även ganska ljudlig nivå så öronproppar är ett måste.

Jag kommer jobba fram till vecka 37 tack vare att min chef inte vill skriva på papperna om graviditetspenning. Han tycker det är bättre jag är på jobb och får all hjälp jag kan få och ha 100% i lön. Saken är den att jag kommer gå in i vecka 34 när jag kommer tillbaka från semestern och då kommer jag inte kunna göra ett skit då jag redan nu i vecka 25 får massa hjälp. Men i värsta fall får jag sjukskriva mig.

Men man måste ju i förstahand tänka på sig själv och bebisen. Får väl samråda med barnmorskan när man inte står ut mer.
    BF 15 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014