• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • sandramarlene
    Tamara skrev 2014-06-22 10:53:02 följande:
    Fast det är från v.28, det står även på fl. De har någon vecka till vecka som har någon konstig vecko indelning, där är v. 25-28 i samma därför blir det konstigt. Kollar du i gravidberäkningen så hoppar den inte över till tredje förrän v.28.

Från 1177 som känns som en pålitlig källa:

Graviditeten brukar delas in i tre delar, de så kallade trimestrarna. Den första trimestern pågår till och med vecka 12, den andra mellan vecka 13 och 27, och den tredje från vecka 28 till att barnet föds. Så nu börjar den tredje och sista delen av graviditeten, trimester tre!
    Då får jag vänta två veckor till då haha ;P
  • sandramarlene

Eller ja tre kanske det blir, jag är i v.26 nu (25+2) :) tyckte det kändes lite plötsligt!

• jamieblue
    Emma90 skrev 2014-06-21 16:10:37 följande:
    H&M har jätte sköna och fina mamma byxor. Ingen som tror att det är såna byxor man har på sig förrän man visar det :)
    mitthemligajag skrev 2014-06-21 22:38:34 följande:
    Jag varnar dock för stuprörsjeansen, de med slitningar i från h&m! Mina är total trasiga med stora hål överallt! Hade dom knappt två månader innan dom gick sönder med stora hål där slitningarna var :p ovärt
    SysterAnna skrev 2014-06-22 06:06:47 följande:
    Älskar boot cutjeansen från hm. Är också bra i storlek tycker jag. Är normalt en 34/xs och har dem i minsta storleken. Sitter bra. Sen beställde jag mammabyxor från bon prix. Dem gick att reglera i hur stora de var över magen på två ställen. 
    Ok, det blir till att kolla H&M då, tack för tips! Synd att många H&M-butiker verkar strunta i mamma-hörnorna bara, varje gång jag gått förbi har det sett så stökigt och urplockat ut. 
  • Emma90

Denna vecka kunde inte ha börjat bättre, först igår gick vi under 100-strecket. Vilken känsla liksom, och idag har min chef gått med på att skriva på papperna till graviditetspenning.

Så om allt går som det ska så är det tre veckor kvar till semestern och sedan en månad ledig, sen får vi se om jag går på ledigheten då eller kommer tillbaka en vecka för att sedan gå på ledigheten :D

• SysterAnna

Jag har försökt komma med i Facebookgruppen men den länk jag fick skickad till mig fungerar inte. Har någon möjlighet att säga till yarrow att bjuda in mig igen? Har skickat meddelande till henne men hon har inte svarat. 

• tasirvio
    SysterAnna skrev 2014-06-24 10:02:42 följande:

Jag har försökt komma med i Facebookgruppen men den länk jag fick skickad till mig fungerar inte. Har någon möjlighet att säga till yarrow att bjuda in mig igen? Har skickat meddelande till henne men hon har inte svarat. 

Hej!

Om du pm:ar mig din e-postadress, så kan jag försöka ordna så att någon bjuder in dig till gruppen!
  • CarolineHF

Är det fler här inne som väntar sitt första barn med bf i oktober som vill bli inbjudna i facebook-gruppen?  

• DinaMii
    Emma90 skrev 2014-06-24 08:32:27 följande:

Denna vecka kunde inte ha börjat bättre, först igår gick vi under 100-strecket. Vilken känsla liksom, och idag har min chef gått med på att skriva på papperna till graviditetspenning.

Så om allt går som det ska så är det tre veckor kvar till semestern och sedan en månad ledig, sen får vi se om jag går på ledigheten då eller kommer tillbaka en vecka för att sedan gå på ledigheten :D

Haha jag trodde du menade 100 kilos sträcket! Inte dagar.. Blev lite halvt imponerad att du lyckas gå neråt i vikt ist för uppåt ;)
  • Emma90
    DinaMii skrev 2014-06-24 19:41:24 följande:
    Haha jag trodde du menade 100 kilos sträcket! Inte dagar.. Blev lite halvt imponerad att du lyckas gå neråt i vikt ist för uppåt ;)
    Haha ja nu när jag läser hur jag skrev det så förstår jag att du gjorde det, haha :)

Gått upp i vikt har jag i alla fall gjort, runt 14-15 kg, konstigt då jag bara äter en massa vattenmelon. Men det är inget som stör mig, det hör till tycker jag :)
  • Irmeline
    Tamara skrev 2014-06-22 10:53:02 följande:
    Fast det är från v.28, det står även på fl. De har någon vecka till vecka som har någon konstig vecko indelning, där är v. 25-28 i samma därför blir det konstigt. Kollar du i gravidberäkningen så hoppar den inte över till tredje förrän v.28.

Från 1177 som känns som en pålitlig källa:

Graviditeten brukar delas in i tre delar, de så kallade trimestrarna. Den första trimestern pågår till och med vecka 12, den andra mellan vecka 13 och 27, och den tredje från vecka 28 till att barnet föds. Så nu börjar den tredje och sista delen av graviditeten, trimester tre!
    Trimestrarna är:
    Trimester 1: 0+1 till 13+2
    Trimester 2: 13+3 till 26+4
    Trimester 3: 26+6 till 39+6 (BF)
    På så sätt blir graviditeten uppdelad i tre lika stora delar (13+2 var).
Svar på tråden BF Oktober 2014