• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • JennyL88
    Aftonstjärna skrev 2014-06-29 07:38:24 följande:
    Det låter som foglossning! För mej känns det som knivar i underlivet. Kan väl kännas i hela bäckenet.

Kan inte mer än instämma!! Gör ont om man sitter för länge och det frestar på om man går allt för mycket, typ i backar och trappor. Men stödbälte hjälper lite när jag jobbar.
    BF 15 oktober
  • Bellsam

Låter som foglossning.

Jag och sambon fick erbjudande om en större lägenhet och blev lite kära i den så bestämde oss att ta den så den 1:a oktober ska vi gå flytta in och den 22:a är jag beräknad till. Känns både spännande och kämpigt, ha ha.

• MissLis

Är jag den enda med viktnåjja? Ställde mig på vågen idag (23+5) och har gått upp 5 kg. Här där jag är ifrån är det sån himla hets kring viktuppgång och jag som trodde mig kunna stå emot klarar det inte. Här pågår en outtalad tävling bland gravida om vem som går upp minst. Suck!

• Mymmlan

Bellsam, kul med nytt boende!! På sätt och vis bra att va höggravid, då slipper man dra det tyngsta lasset

MissLis herregud, 5kg är inget ju! Säkert gått upp tio! Ta det lugnt och försök skita i övriga!

• Emma90
    MissLis skrev 2014-06-29 12:56:10 följande:

Är jag den enda med viktnåjja? smile4.gif Ställde mig på vågen idag (23+5) och har gått upp 5 kg. Här där jag är ifrån är det sån himla hets kring viktuppgång och jag som trodde mig kunna stå emot klarar det inte. Här pågår en outtalad tävling bland gravida om vem som går upp minst. Suck!

5 kg? Haha det är ju inget. Jag är i vecka 26+4 och har gått upp 15 kg. Och då äter jag inte massa skit. jag äter normalt, dricker dock mer än vanligt och frossar i jordgubbar och vattenmelon.

Njut istället av din graviditet och sluta tänk på vikten, inte alltid man kan göra något åt det :)
  • Bellsam

Jag har gått upp 10 kilo!

Jättebra att slippa bära men känns lite stressande att komma i ordning då bägge mina söner var 13 dagar tidiga också :)

• JennyL88

Jag kan också ärligt säga att jag gått upp 10kg och är inget jag skäms för. Jag är i vecka 25. Att inte gå upp i vikt när man är gravid är mer osunt än att gå upp några kilo extra. Finns mycket annat än vikten att lägga energi på, njut och var glad att man kan få barn

BF 15 oktober
  • trollis86

jag har väl däremot viknoja åt andra hållet...i början av graviditeten gick jag ner ca 7kg på grund av illamående och där har det stannat. går in i vecka 25 imorgon och vikten har inte ändrat nästan alls så börjar bli lite orolig. ska på kontroll på onsdag så jag hoppas allt är okej, iallafall sparkar tjejen i magen mycket under dagarna :)

• Tamara

Jag har gått upp 9 kg, är i v.27. Vet att det kommer sluta på +20-25 kg, det har det gjort i alla mina graviditeter trots sund kost.

Går liksom inte att göra något åt det, det bara är så. Vilken idioti med vikthets bland gravida...

• sandramarlene
    Tamara skrev 2014-06-29 17:04:40 följande:

Jag har gått upp 9 kg, är i v.27. Vet att det kommer sluta på +20-25 kg, det har det gjort i alla mina graviditeter trots sund kost.

Går liksom inte att göra något åt det, det bara är så. Vilken idioti med vikthets bland gravida...

Håller med.. Upp går man vare sig man vill eller inte. Och hade man trott nått annat blir man ju mörkrädd :P hittills har jag gått upp ~10 kg i v.27 och det tycker jag inte är nånting. Sist gick jag upp 17 kilo och för mig gör det inget om jag skulle gå upp mer heller denna gång. Så länge man följer sin Egen kurva, och mamma samt bebis mår bra ska man skita i vad andra tycker, tänker och gör själv.
Svar på tråden BF Oktober 2014