• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • banan123

Förlåt, alla kanske inte fattar skåne prat. Någon i helsingborg - landskrona området? :)

• K89

Inte landskrona eller helsingborg, men eslöv :P haha! O är 25, första barnet förnmig med :)

banan123 skrev 2014-06-09 21:07:42 följande:
    Förlåt, alla kanske inte fattar skåne prat. Någon i helsingborg - landskrona området? :)

• Mymmlan
    Parisaa skrev 2014-06-09 20:07:09 följande:

Tackar :) jo det kommer säkert bli jobbigt för oss föräldrar men samtidigt så blir det roligare för barnen att umgås med andra barn o hitta på pedagogiska saker. Ser fram emot förskolan då jag fick mitt första val. Hoppas på det bästa. Härligt att du mår bra, det glädjer de med!! :) man vill ju kunna njuta av sin graviditet. Hur täta är dina barn?

Ja, klart de har glädje av förskolan. Känns ju mycket bättre om man som förälder är nöjd med dem också. Älskar vår! Min grabb skulle bli skogstokig av att gå hemma med mig, han vill ha mer utmaningar och stimulans. Det kommer bli lite drygt tre år mellan mina.
  • Emma90

Igår när vi var hos BM så va det dags att börja mäta SF måttet, någon mer som har fått göra det?

Jag är i vecka 25 (24+0) och mitt SF mått va 22 cm :)

• JennyL88
    Emma90 skrev 2014-06-12 13:42:37 följande:
    Igår när vi var hos BM så va det dags att börja mäta SF måttet, någon mer som har fått göra det?

Vad roligt. Jag ska gå till barnmorska i vecka 26, är nu i v.23! Så jag väntar med spänning

Men vilken spännande dag jag fått. Dagen började bra med shopping runda och fynd på rean, massa söta klänningar till dotter och några lösa plagg till mig. Men när jag hämtat dotter från förskolan och vi skulle parkera bilen. Spyr hon upp allt hon har i magen i halva baksätet. Stackars liten fick sitta med bara blöja hem. Men mår ganska bra efter duschen och lite vätskeersättning. Skönt att hon inte fått magsjukan tidigare, man är ju lite tåligare som 2åring. Vad har ni för erfarenheter av småbarn och magsjuka?
    BF 15 oktober
  • Mymmlan

JennyL88 sist vi hade var vi parkerade på madrasser framför tvn med en hink ett dygn tills det gett sig. Och mata det som gick med flytande.

• MeEmmA
    banan123 skrev 2014-06-09 20:53:23 följande:

Hejhej här hoppar jag in, fast att halva tiden har gått haha. Min lille pojk planerar att komma 9 okt. (är v 23) Jag undrar om det finns någon "ung" mamma som väntar barn i hbg, la området. Detta är mitt första barn, hade varit kul att hitta någon som vill umgås med barnen? Gärna i 25 års åldern.. kraam / josefine

Vad skoj, våra pojkar är beräknade till samma dag :)
  • MeEmmA
    JennyL88 skrev 2014-06-12 16:07:28 följande:

Vad roligt. Jag ska gå till barnmorska i vecka 26, är nu i v.23! Så jag väntar med spänning

Men vilken spännande dag jag fått. Dagen började bra med shopping runda och fynd på rean, massa söta klänningar till dotter och några lösa plagg till mig. Men när jag hämtat dotter från förskolan och vi skulle parkera bilen. Spyr hon upp allt hon har i magen i halva baksätet. Stackars liten fick sitta med bara blöja hem. Men mår ganska bra efter duschen och lite vätskeersättning. Skönt att hon inte fått magsjukan tidigare, man är ju lite tåligare som 2åring. Vad har ni för erfarenheter av småbarn och magsjuka?
    BF 15 oktober
    Magsjuka och småbarn är inget roligt, speciellt inte när de kräks och det kommer överallt. Se till att få bort allt riktigt ordentligt och om allt kommer upp igen är det viktigt att ge vätskeersättning.
  • MissLis
    Emma90 skrev 2014-06-12 13:42:37 följande:

7/7 ska jag mäta första gången, längtar! Känns som en viktig milstolpe
  • Irmeline
    MissLis skrev 2014-06-12 21:34:17 följande:
    7/7 ska jag mäta första gången, längtar! Känns som en viktig milstolpe smile1.gif
    Den 18/6 ska jag gå :)
Svar på tråden BF Oktober 2014