• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Emma90
    jamieblue skrev 2014-06-21 15:46:06 följande:

Någon som har tips på bra gravidbyxor? Jag har klarat mig utan hittills men nu börjar det bli lite för trångt. Alla byxor verkar liksom så himla stora, finns det inga som är justerbara och som magen kan växa i? 

H&M har jätte sköna och fina mamma byxor. Ingen som tror att det är såna byxor man har på sig förrän man visar det :)
  • mitthemligajag
    Emma90 skrev 2014-06-21 16:10:37 följande:
    H&M har jätte sköna och fina mamma byxor. Ingen som tror att det är såna byxor man har på sig förrän man visar det :)
    Jag varnar dock för stuprörsjeansen, de med slitningar i från h&m! Mina är total trasiga med stora hål överallt! Hade dom knappt två månader innan dom gick sönder med stora hål där slitningarna var :p ovärt
  • SysterAnna
    jamieblue skrev 2014-06-21 15:46:06 följande:

Någon som har tips på bra gravidbyxor? Jag har klarat mig utan hittills men nu börjar det bli lite för trångt. Alla byxor verkar liksom så himla stora, finns det inga som är justerbara och som magen kan växa i? 

Älskar boot cutjeansen från hm. Är också bra i storlek tycker jag. Är normalt en 34/xs och har dem i minsta storleken. Sitter bra. Sen beställde jag mammabyxor från bon prix. Dem gick att reglera i hur stora de var över magen på två ställen. 
  • sandramarlene

Jag kan inte fatta att jag är två veckor in i den tredje och sista trimestern! Vilken milstolpe :O jag har inte byggt upp spjälsängen och inte tagit hem skötbordet från stugan, jag har inget klart utom upptvättade kläder och att barnvagn är hemma. Planerar att fixa det 1-2 månader innan vilket är snart. Känns som att det är mycket längre kvar än vad som faktiskt är. :)

• Tamara
    sandramarlene skrev 2014-06-22 08:05:28 följande:

Jag kan inte fatta att jag är två veckor in i den tredje och sista trimestern! Vilken milstolpe :O jag har inte byggt upp spjälsängen och inte tagit hem skötbordet från stugan, jag har inget klart utom upptvättade kläder och att barnvagn är hemma. Planerar att fixa det 1-2 månader innan vilket är snart. Känns som att det är mycket längre kvar än vad som faktiskt är. :)

Men hur kan du vara det? Tredje trimestern är väl från v.28? Är du i v.30 så har du ju BF i början på sept eller nåt?

Jag tycker det är en evighet kvar..
  • sandramarlene
    Tamara skrev 2014-06-22 08:34:51 följande:
    Men hur kan du vara det? Tredje trimestern är väl från v.28? Är du i v.30 så har du ju BF i början på sept eller nåt?

Nä från v.25
  • sandramarlene

:)
  • sandramarlene

Fast jag vet hur du menar för på vissa sidor och appar så är det från v.28 och på andra v.25. Men jag har kikat på fl. Sedan start så jag går efter dom :)
  • Tamara
    sandramarlene skrev 2014-06-22 10:16:57 följande:
    Fast jag vet hur du menar för på vissa sidor och appar så är det från v.28 och på andra v.25. Men jag har kikat på fl. Sedan start så jag går efter dom :)
    Fast det är från v.28, det står även på fl. De har någon vecka till vecka som har någon konstig vecko indelning, där är v. 25-28 i samma därför blir det konstigt. Kollar du i gravidberäkningen så hoppar den inte över till tredje förrän v.28.

Från 1177 som känns som en pålitlig källa:

Graviditeten brukar delas in i tre delar, de så kallade trimestrarna. Den första trimestern pågår till och med vecka 12, den andra mellan vecka 13 och 27, och den tredje från vecka 28 till att barnet föds. Så nu börjar den tredje och sista delen av graviditeten, trimester tre!
Svar på tråden BF Oktober 2014