JennyL88 skrev 2014-06-14 06:47:43 följande:
Jag känner samma sak, känner mig rätt stor nu. Bebisen har börjat bli riktigt stark och lever runt med sparkar hela dagarna. Det är rätt gött men värre är det med dessa fogar. Hade inte så ont förra graviditeten. Hur länge kunde ni jobba, som har fysiskt krävande arbeten? Eller hur länge tänker ni jobba?
Jag har inte något fysiskt krävande arbete så jag är fel person att svara, men ville bara säga att kontorsarbete också är helt värdelöst egentligen. Alldeles för mycket stillasittande och det är lätt att få ont i nacke och axlar, inte bara när man är gravid alltså.
Känner redan att det kommer vara dåligt för gravidryggen att sitta ner så mycket som jag gör. Sjukgymnasten gav ett tips om att sätta en timer på mobilen så att man skulle komma ihåg att ställa sig upp med jämna mellanrum. Det kanske jag gör, men det är inte helt enkelt när man sitter i kontorslandskap och riskerar att störa kollegorna även om mobilen bara vibrerar...
Men självklart finns det jobb som är mycket värre att ha när man är gravid. Jag skulle ju kunna jobba fram till BF, i princip, men tror att jag vill vara hemma ca två veckor före BF.