• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Sara84

Mmalin - men vad härligt att det tog sig spontant för er innan ni hann påbörja er behandling ändå! Har hört att äggledarspolningen inte ska vara en trevlig upplevelse? Jag har själv inte behövt göra någon så man konstaterat mitt problem när man opererade bort vårt X (-12). Ena äggledaren spräckt och den andra igenväxt för min del. Det är ju skönt att det ju inte är så långt till den 18/2. Jag vill försöka få till vårt VUL hyfsat tidigt också med tanke på vår historia, får se vad sjukhuset säger :)

Mymmlan: Kalenderflicka - låter som ett kalasjobb i dessa tider ;)

• Mmalin
    Sara84 skrev 2014-02-05 13:20:33 följande:

Mmalin - men vad härligt att det tog sig spontant för er innan ni hann påbörja er behandling ändå! Har hört att äggledarspolningen inte ska vara en trevlig upplevelse? Jag har själv inte behövt göra någon så man konstaterat mitt problem när man opererade bort vårt X (-12). Ena äggledaren spräckt och den andra igenväxt för min del. Det är ju skönt att det ju inte är så långt till den 18/2. Jag vill försöka få till vårt VUL hyfsat tidigt också med tanke på vår historia, får se vad sjukhuset säger :)

Mymmlan: Kalenderflicka - låter som ett kalasjobb i dessa tider ;)

Det var inte mysigt nej, men nu tycker jag ju att det var värt allt obehag som det medförde. Nästan så jag vill skicka ett tackkort till läkaren som gjorde det.

Du kommer säkert få tidigt VUL, kan inte tänka mig något annat. Tjata lite annars. Det är inte kul att gå och oroa sig om man har en bakgrund med strul att bli gravid (och som du även konstaterade hinder).
  • Bonebag
    Sicilien skrev 2014-02-04 23:01:45 följande:
    Urk. Jobbig vecka det varit. Kände obehag i nedre delen av "magen" åt vänster förra tisdagen. Vet egentligen inte om det var i magen eller höften/ljumsken, men obehaget tilltog och blev en dov ihållande smärta som strålade ner mot benet. Sjukvårdsrådgivningen rekommenderade att åka in till gynakuten och få det utrett (misstänkt utomkvedhavandeskap). Behöver jag skriva att jag blev superorolig och rädd? Väl inne tog de prover och gjorde vul. De kunde varken bekräfta eller dementera misstanken utan sa att det kan vara som det ska, men att det inte går att utesluta att det rör sig om utomkvedhavandeskap. Fick ta mer prover och även en tid för provtagning på lördagen. Igår ringde de och berättade att alla prover tydde på en normal graviditet men de bokade in ett nytt vul 17/2 för att definitivt kunna ge ett svar. Smärtan har avtagit, jag har vanliga grav.symptom och har nästan börjat att våga hoppas igen.

Jag var på hälsosamtal i måndags, pratade lite om just detta, smärtan ska enligt den barnmorskan inte avta om det handlar om det.... Så jag tror du kan lugna dig. Har själv haft mycket ont, o jag är inte så gnällig i vanliga fall. Men jädrans va ont jag har haft! Men nu har det lugnat ner sig efter ca 1 v med smärta till o från.
  • Knytet

Hej tjejer, hur mår ni och hur går det för er ? Har gått in i vecka 6 (5+1) idag. Blöder fortfarande lite lätt till o från fast bara lite o lätt beigefärgat. Märka mest på pappret när jag torkar mig. Borde ju va van eftersom jag småblött alla mina graviditeter men känns ändå lite halvjobbigt. Skulle va skönt att slippa se blod nån gång . Tre veckor kvar till vul, suck.
    Hur har det gått med era cb tester ? Jag tig ett v 4+6 som visade 2-3 v, tar nästa i v 5+6 o då måste det visa 3+ om jag ska känna mig lite lugn fram till vul. Usch vad jobbig väntan är nu i början, o går inte tiden väääldigt långsamt....?

• Jennifer

Jag börjar bli så orolig här hemma. Ska träffa bm på tisdag men det känns som en evighet. Jag tycker att mina symtom är otroligt svaga jämfört med många andras. Lite molvärk till och från under dagarna, illamående på morgonen typ varannan dag och lite "värk" i brösten (inte ömma när man tar på dom utan ja, värk). Sen är jag ju väldigt hormonell och måste kissa stup i kvarten. Men det känns ändå som att jag nästan måste känna efter för att hitta symtom ibland, vilket känns jobbigt.

Måste man boka VUL i förväg eller är det något bm kan göra där på min bokade tid för hälsosamtal/inskrivning? Kommer vara i vecka 6+3, då borde man väl kunna se om det är ett hjärta som slår eller inte? 

• SysterAnna
    Jennifer skrev 2014-02-05 22:01:28 följande:
    Jag börjar bli så orolig här hemma. Ska träffa bm på tisdag men det känns som en evighet. Jag tycker att mina symtom är otroligt svaga jämfört med många andras. Lite molvärk till och från under dagarna, illamående på morgonen typ varannan dag och lite "värk" i brösten (inte ömma när man tar på dom utan ja, värk). Sen är jag ju väldigt hormonell och måste kissa stup i kvarten. Men det känns ändå som att jag nästan måste känna efter för att hitta symtom ibland, vilket känns jobbigt. Måste man boka VUL i förväg eller är det något bm kan göra där på min bokade tid för hälsosamtal/inskrivning? Kommer vara i vecka 6+3, då borde man väl kunna se om det är ett hjärta som slår eller inte? 

Jag hade väldigt milda symtom tidigt i förra graviditeten så förmodligen är det inget att oroa sig för. Förstår dock vad du menar. Vul är det olika rutiner för på olika mvc. Hör med dem i nästa vecka.
  • Förväntansfull1990

Jag plussade idag efter ca 15 försök :) Är ett antal dagar över bim så var ingen tvekan när det super starka strecket dök upp till min stora förvåning! Äntligen :D

• tasirvio
    Förväntansfull1990 skrev 2014-02-06 00:01:54 följande:
    Jag plussade idag efter ca 15 försök :) Är ett antal dagar över bim så var ingen tvekan när det super starka strecket dök upp till min stora förvåning! Äntligen :D
    Grattis och välkommen till gruppen :)
    Jennifer skrev 2014-02-05 22:01:28 följande:
    Jag börjar bli så orolig här hemma. Ska träffa bm på tisdag men det känns som en evighet. Jag tycker att mina symtom är otroligt svaga jämfört med många andras. Lite molvärk till och från under dagarna, illamående på morgonen typ varannan dag och lite "värk" i brösten (inte ömma när man tar på dom utan ja, värk). Sen är jag ju väldigt hormonell och måste kissa stup i kvarten. Men det känns ändå som att jag nästan måste känna efter för att hitta symtom ibland, vilket känns jobbigt.

Måste man boka VUL i förväg eller är det något bm kan göra där på min bokade tid för hälsosamtal/inskrivning? Kommer vara i vecka 6+3, då borde man väl kunna se om det är ett hjärta som slår eller inte? 
    Jag tror vi är ganska många här som är oroliga just för att vi haft avtagande symptom eller nästan  inga symptom från början alls, och det torde kanske vara ett tecken på att det är normalt *hoppfull*

Hjärtat borde börja slå 22-26 dagar efter ägglossning, men det är fast i hur känslig ultraljudsutrustning de har ifall hjärtat syns i ett så tidigt skede eller inte. 
  • Mymmlan

Grattis igen och välkomna nya i tråden

Knytet, tiden inte bara går långsamt, den sniglar sig fram! Jag blir tokig! Vill bara passera magiska v 12

• mitthemligajag
    Förväntansfull1990 skrev 2014-02-06 00:01:54 följande:

Grattis!! :) !!!!
Svar på tråden BF Oktober 2014