• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • mitthemligajag
    Sicilien skrev 2014-02-04 23:01:45 följande:

Urk. Jobbig vecka det varit. Kände obehag i nedre delen av "magen" åt vänster förra tisdagen. Vet egentligen inte om det var i magen eller höften/ljumsken, men obehaget tilltog och blev en dov ihållande smärta som strålade ner mot benet. Sjukvårdsrådgivningen rekommenderade att åka in till gynakuten och få det utrett (misstänkt utomkvedhavandeskap). Behöver jag skriva att jag blev superorolig och rädd? Väl inne tog de prover och gjorde vul. De kunde varken bekräfta eller dementera misstanken utan sa att det kan vara som det ska, men att det inte går att utesluta att det rör sig om utomkvedhavandeskap. Fick ta mer prover och även en tid för provtagning på lördagen. Igår ringde de och berättade att alla prover tydde på en normal graviditet men de bokade in ett nytt vul 17/2 för att definitivt kunna ge ett svar. Smärtan har avtagit, jag har vanliga grav.symptom och har nästan börjat att våga hoppas igen.

Jag har också haft jätte jätte ont i magen, som extrema magknip/kramper under nätterna... Hade precis likadant förra gången också.... De är ju så mkt som rör sig och växer så de är säkert tarmar och växtvärk men de är jätte jobbigt ush. Trodde jag skulle dö när jag vaknade av den smärtan, var livrädd:/ men de är nog som sjukvårdsrådgivningen sa, allt växer och rör sig, de vore nästan konstigt om man inte kände av ngt alls
  • Bubbles

Jag hoppar med in här om det är ok.
    Äntligen gravid igen.
    Min historia lite kort...

Två barn sedan innan en tjej som är 12½ år och en kille som är 11 år. Jag är 39 år, bor med min sambo sedan 2008, han är inte pappa till barnen.

Sedan jag gjorde en gbp i februari 2010 så har vi försökt få en gemensam bebis (inte första året efter operationen dock) Det tog nära på ett år innan min mens kom igång efter att ha haft p-spruta i några år. 
    Våren/sommaren 2012 blev jag då äntligen gravid, det slutade i MA i vecka 11 i augusti.
    Blödde i närmre 3 månader efter det, det var väldigt påfrestande.

I slutet på maj 2013 fick jag ett tidigt missfall men strax därpå blev jag gravid för tredje gången. 
    Denna gång kom vi längre. På kubtestet så fick vi hyfsat dåliga siffror kan man säga 1:2. Dagen efter gjorde vi moderkaksprov och efter några dagar kom resultatet, våran bebis hade downs syndrom.

Vi valde att avbryta i vecka 14, vi hade bestämt redan innan att om något var fel ville vi avbryta men det är inget som hade varit självklart för alla. Vi kände att vi gjorde rätt för oss. 
    Det var ändock lika fruktansvärt att avbryta livet som vi så gärna ville ha. 

Nu är jag då gravid igen i vecka 4+2 tror jag, BF enligt familjeliv är den 12 oktober! Jag är försiktigt optimistisk men sambon tror det går bra och tänker inte ens tänka på nåt annat (Tack gode gud för honom ;)) 

Det blev kanske lite långt men nu känner ni ju nästan mig ;)
    Hoppas att jag får följa er åt denna gången!

Massa kramar till er alla och Grattis såklart till alla graviditeter!

• Yarrow

Ang symtom så hade jag inga alls fören i vecka 8 förra graviditeten. Så tycker inte ni ska vara oroliga för att ni inte känner något, tror det faktiskt är vanligare att man inte känner så mycket än att man har alla symtom som finns. Det beror nog på att de som får alla symtom, de som mår illa, har ont i ryggen, kräks, yrsel o.s.v, klagar desto högre om det ;)

• Sara84

Bubbles grattis till grav! Jag har precis som du, en historia med GBP operation bakom mig. Blev gravid 6 månader efter OP, dock så fick jag ju utomkvedes då.

Det konstaterades att orsaken var operationen, då den medfört att mina äggledare fått kraftiga sammanväxtningar. Därför slussedes vi in i IVF karusellen. Härligt med en ny grav för er del! Man får försöka tänka positivt - hoppas nu att det går vägen!

Jag pratade precis med kliniken och har BF samma dag som du, 12:e oktober. Enligt mina beräkningar skulle jag vara i vecka 5+2, men kliniken säger 4+2. :)

Hoppas innerligt att detta lilla pyre stannar kvar!

• Yarrow

Kul att det är flera gbp- opererade här. Finns en tråd för "oss" också men den är inte så aktiv längre. Jag blev graviv med sonen 2 månader efter operationen, efter 5 år av ofrivillig barnlöshet som behandlades med hormoner och skit. Inget hände så vi avslutade behandlingen och jag fick tid för en operation. Sen blev jag gravid helt naturligt. Nu är sonen snart 9 månader och denna gången blev jag gravid med hjälp av pergotime.

• Bubbles
    Sara84 skrev 2014-02-06 08:49:08 följande:

Bubbles grattis till grav! Jag har precis som du, en historia med GBP operation bakom mig. Blev gravid 6 månader efter OP, dock så fick jag ju utomkvedes då.

Det konstaterades att orsaken var operationen, då den medfört att mina äggledare fått kraftiga sammanväxtningar. Därför slussedes vi in i IVF karusellen. Härligt med en ny grav för er del! Man får försöka tänka positivt - hoppas nu att det går vägen!

Jag pratade precis med kliniken och har BF samma dag som du, 12:e oktober. Enligt mina beräkningar skulle jag vara i vecka 5+2, men kliniken säger 4+2. :)

Hoppas innerligt att detta lilla pyre stannar kvar!

Vad "roligt" att vi har lite lika bakgrund och samma bf. Ska bli riktigt roligt att följas åt =) 
    Grattis till dig med och jag håller tummarna för oss båda. 
  • Sara84
    Yarrow skrev 2014-02-06 08:53:42 följande:
    Kul att det är flera gbp- opererade här. Finns en tråd för "oss" också men den är inte så aktiv längre. Jag blev graviv med sonen 2 månader efter operationen, efter 5 år av ofrivillig barnlöshet som behandlades med hormoner och skit. Inget hände så vi avslutade behandlingen och jag fick tid för en operation. Sen blev jag gravid helt naturligt. Nu är sonen snart 9 månader och denna gången blev jag gravid med hjälp av pergotime.

Vad kul att stöta på flera med samma bakgrund! Hur har du mått under din förra grav? Har du haft några biverkningar sedan din OP?
    Jag har ju haft struligt med mitt blodsocker, får väldigt lätt blodsockerfall och yrsel och undrar hur det kommer bli nu under graviditeten... Men alla mår ju olika :) Hur långt gången är du nu?
  • Knytet

Bubbles, grattis o välkommen

Irmeline, härligt med 3+ idag hoppas på samma för mig på måndag v 5+6 hade oxå något svagare plus denna grav än förra så böst att vänta. Vill inte ha mer oro än nödvändigt.

Imorse mådde jag illa för första gången denna grav. Har mått illa alla mina tidigare grav så det var ju lite väntat....

• majamys

Jag fick tid till inskrivning först om en månad, alltså när jag är i v9!! Behöver man kanske inte gå lika ofta när det är andra barnet?

Svar på tråden BF Oktober 2014