• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Yarrow

Sara84, jag hade inga biverkningar från operationen. Det som hände var dock att viktnedgången avstannade när jag blev gravid. Efter graviditeten gick jag ner 15 kg direkt och sen dess har det stått still. Jag är nöjd ändå, över 40 kg mindre och en, snart 2 bebisar rikare :) men det var en rätt jobbig graviditet, upptäckte varför de inte rek. En graviditet inom ett år efter operationen. Nu är jag i vecka 5, hoppas det blir lite enklare denna gången. :)

• Knytet

majamys, tror inte det är så generelt men på vissa mvc kanske ?
    Jag kommer inte kontakta mvc förrän efter mitt vul i v 8+0.

Någon som kommer köra med doppler och i sånt fall när tänker ni börja lyssna ?

• Terese09

Gråter floder efter morgonens upptäckt, färskt blod fulla pappret då jag torkade mig i morse. Men inget i trosan.. Var på inskrivning igår och allt känns så overkligt nu. Är det ett missfall? Varit i kontakt med både bm samt gynakuten, de menar att jag bara kan avvakta. Tog en dusch för en timme sen och haft vita trosor, inget i trosan men fortfarande färskt blod i pappret om jag torkar mig.,, gråter och gråter och blev tvungen att sjukskriva mig från jobbet. Vet inte vad man ska tro, risken är ju så stor att man får missfall tidigt. :'( Lite mensvärk har jag ju haft tillofrån eventuellt lite mer mensvärk nu...men svårt o känna då allt känns så tufft nu. Någon som har ngt positivt att dela med sig? Är i v 5+3.

• Tamara

Inskrivning är vanligtvis runt v.10, en del har hälsosamtal tidigare. I det landsting jag bor går man lika mycket (eller lite) till BM varesig det är första graviditeten eller inte. Här erbjuds alla Kub/nupp kring v.12 fast det görs ju inte hos BM. Andra vanliga tiden hos Bm efter inskrivningen är inte förrän 25 fulla veckor om jag nu minns rätt..

• TheElfa
    Terese09 skrev 2014-02-06 11:31:23 följande:
    Gråter floder efter morgonens upptäckt, färskt blod fulla pappret då jag torkade mig i morse. Men inget i trosan.. Var på inskrivning igår och allt känns så overkligt nu. Är det ett missfall? Varit i kontakt med både bm samt gynakuten, de menar att jag bara kan avvakta. Tog en dusch för en timme sen och haft vita trosor, inget i trosan men fortfarande färskt blod i pappret om jag torkar mig.,, gråter och gråter och blev tvungen att sjukskriva mig från jobbet. Vet inte vad man ska tro, risken är ju så stor att man får missfall tidigt. :'( Lite mensvärk har jag ju haft tillofrån eventuellt lite mer mensvärk nu...men svårt o känna då allt känns så tufft nu. Någon som har ngt positivt att dela med sig? Är i v 5+3.
    Hej vännen...Känner din känsla...Hänt mig med nu...Dock även i trosan...Så himla ledsen...Jag var så glad för att jag fått ett plus och så nu...:(  Kram på dig...Hjärta
  • Tamara

Åh vad ledsamt att läsa om era blödningar och MF Vet vad ni går igenom.

• jonie
    TheElfa skrev 2014-02-06 11:44:22 följande:

Att bli med barn gick ju bra, men att behålla det desto sämre....Mf idag...Gråter

Beklagar verkligen, vet hur jobbigt det är
  • LissanS

Välkommen alla nya och lycka till! 

@bubbles hoppas att det det går i vägen och snart får ni nosa på nyfödd bebis.

Själv är jag fortsatt lite orolig. Jag har inga direkta gravidtecken längre, allt avtog i måndags typ. :-/ Kanske det är normalt men om man har mf i bagaget är man ju extra försiktig och orolig. Enda tecken jag har just nu är att jag har blivit lite glömskare och humörsvänger hejvilt hit o dit och jag kan börja gråta precis närsomhelst utan anledning.  

Svar på tråden BF Oktober 2014