• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • SysterAnna

Här är en till med en sätesbebis! Ligger väldigt långt ner med rumpan och har gjort i många veckor nu :-/ Var på tul i veckan som visade på - 17 %, så ny kontroll om två veckor igen. Fördelen med liten bebis är ju att möjligheten till en lyckad sätesförlossning är större, vill helst inte snittas... 

• Tamara
    SysterAnna skrev 2014-08-13 09:53:36 följande:

Här är en till med en sätesbebis! Ligger väldigt långt ner med rumpan och har gjort i många veckor nu :-/ Var på tul i veckan som visade på - 17 %, så ny kontroll om två veckor igen. Fördelen med liten bebis är ju att möjligheten till en lyckad sätesförlossning är större, vill helst inte snittas... 

Den har ju tid på sig att vända fortfarande fast det som talar emot är väl att din ligger med rumpan långt ner. Den har kanske lagt sig tillrätta så då. Det är ju inte alla landsting/förlossningar som accepterar sätesförlossningar, men det kanske de gör hos dig?

Jag ska till BM i morgon, får se om h*n fortfarande har huvudet upp, jag tror det. De säger ju att de ofta vänder sig senare om man fått flera barn, detta är min fjärde men jag får stora barn så det finns nog inte plats hur sent som helst...
  • Mymmlan
    choklaa skrev 2014-08-12 22:01:51 följande:

Måste fråga er, hur är de med egentligen med samlag när man är i sista termisten? Vi har inte haft samlag sen typ i maj, och tänkte vi skulle åka i väg och ta i på något hotel äta gott och mysa lite. Finns de risker med samlag i vecka 33-34?

Som bellsam sa ska det inte va nån fara men man får experimentera lite för att hitta sköna ställningar där inte magen kommer ivägen, men det är ju inte fel att testa lite nytt
  • mitthemligajag

Har börjat få någon jobbig instinkt om att det är dags för fl snart... Precis som jag alltid får när jag ska få mens och så vipps dagen efter så kommer den alltid, behöver aldrig ha koll på den för det sköter hjärnan... Litar så sjukt mycket på min den där instinkten så nu gör den mig rädd... Hoppas inte den stämmer, det känns inte så roligt att föda i vecka 32 och hamna på sjukhus i flera veckor

• jamieblue
    mitthemligajag skrev 2014-08-13 22:19:00 följande:

Har börjat få någon jobbig instinkt om att det är dags för fl snart... Precis som jag alltid får när jag ska få mens och så vipps dagen efter så kommer den alltid, behöver aldrig ha koll på den för det sköter hjärnan... Litar så sjukt mycket på min den där instinkten så nu gör den mig rädd... Hoppas inte den stämmer, det känns inte så roligt att föda i vecka 32 och hamna på sjukhus i flera veckor

Oh, jag hoppas den där instinkten visar sig ha fel den här gången! Förstår dig verkligen. Du skriver väl och berättar hur det går?

Själv har jag fått något jobbigt hormonpåslag (?) som gör att jag 1) är irriterad, har noll tålamod och hatar de flesta och 2) mest vill vara ensam hela tiden. Är överlycklig när jag slipper prata med folk och undviker helst att typ småprata med grannar och liknande (vilket jag aldrig har problem med annars). 

Känns jobbigt att vara irriterad hela tiden, för även om jag rationellt sett vet att det har med graviditeten att göra, så tar det inte udden av själva känslorna.
  • sandramarlene
    Sara 581 skrev 2014-08-15 19:42:13 följande:

Hoppar in här :)

Har bf okt 17 en liten kille :)

Välkommen! Va mysigt med en liten pojk! :D
  • DinaMii
    Sara 581 skrev 2014-08-15 19:42:13 följande:

Hoppar in här :)

Har bf okt 17 en liten kille :)

Hej :) vad roligt med en pojke!

Ni som inte vet vad det blir, vad tror ni? Jag är själv helt övertygad att det är en lillebror.. :)
  • Aftonstjärna
    DinaMii skrev 2014-08-16 07:42:15 följande:
    Hej :) vad roligt med en pojke!

Ni som inte vet vad det blir, vad tror ni? Jag är själv helt övertygad att det är en lillebror.. :)
    Både jag och min man har drömt att det är en flicka, men vågar nog inte tro på det! Har en flicka och en pojke sen tidigare så vet ju att båda är möjliga! Ska bli SÅ spännande att se vem det är som buffar runt i magen! 10 veckor kvar bara nu!
    bf 23 oktober
  • Baktakt

Här finns det en tös i magen. Andra barnet och BF 24/10. Min BM har sagt att jag sannolikt inte går tiden ut, pga att jag inte gjorde det sist. Ja, tack, säger jag och räknar med "moms".

Svar på tråden BF Oktober 2014