• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • sandramarlene

Åh! Två av våra bästa kompisar har fått sin son idag! Via planerat ks då han låg i säte och vändningsförsöket misslyckades <3 Bebisabsinensen än hög just nu!

• DinaMii
    Marri skrev 2014-08-08 15:41:22 följande:

Pampers har fortfarande kvar sin Box tillsammans med babybox, går att beställa hem. Man kan inte hämta ut på babyproffsen längre då de sagt upp samarbetet med varandra, tyvärr. Jag har hämtat ut på ett apotek och kronans apotek helt klart nöjdast med den från Apoteket, samt beställt hem den från pampers. Tycker det varit bra grejer i alla, klart lite skit med men ändå :)

Hur får man den från apoteken då? Måste man anmäla sej någonstans först? Läste på kronans igår att man kan anmäla sej där i butiken samtidigt som man hämtar ut ett paket.. Hade fått bra betyg..
  • Marri

Kronans hämtar du i butik och blir medlem i deras kundklubb, har för mig att boxen från Apoteket heter babytobe eller något, hursom
    Så anmäler man sig på deras sida (osäker på om det är apoteksgruppen eller vad de heter) och sedan får du ett nummer mailat till dig som du anger i butik. :)

• mitthemligajag

Det var den från babybox pampers jag fick hem som var helt värdelös!! Inte ens värt att ta hem den, detta fick jag; massor av reklam, 2 blöjor, en napp med reklam på, en tyg påse med reklam på, ett cerat med reklam...

Ska testa på Apotekets pch hoppas dom är bättre

• marmik
    mitthemligajag skrev 2014-08-08 20:37:21 följande:

Det var den från babybox pampers jag fick hem som var helt värdelös!! Inte ens värt att ta hem den, detta fick jag; massor av reklam, 2 blöjor, en napp med reklam på, en tyg påse med reklam på, ett cerat med reklam...

Ska testa på Apotekets pch hoppas dom är bättre

Jag har beställt ett helt gäng boxar från typ alla olika ställen jag kunde hitta och jag kan ju inte säga att någon av dem var så hemskt upphetsande... Men gratis är ju alltid trevligt och har fått ihop en hel hög nappar :) men sen är det små gratisprover, några tidningar och rabattkuponger, en fin mössa blev det också förresten :)
  • JennyL88

Idag har jag tvättat och ska vika babykläder, nya och gamla som ska få ta plats i dotterns byrå Mysig känsla, behöver nog bara köpa till en overall och små strumpor. Som jag inte ha i 50-56 då dottern föddes på högsommaren. Åh idag har jag och sambon beställt ringar Ska gifta oss lite smidigt innan bebisen tittar ut.

BF 15 oktober
  • Lillium
    JennyL88 skrev 2014-08-09 17:28:22 följande:

Idag har jag tvättat och ska vika babykläder, nya och gamla som ska få ta plats i dotterns byrå Mysig känsla, behöver nog bara köpa till en overall och små strumpor. Som jag inte ha i 50-56 då dottern föddes på högsommaren. Åh idag har jag och sambon beställt ringar Ska gifta oss lite smidigt innan bebisen tittar ut.

Mysigt, håller också på att tvätta upp kläder. Känns verkligen som att det börjar närma sig nu samtidigt som det känns som att det är så lång tid kvar. Jag har 56 dagar kvar idag och imorgon går jag in i vecka 33!

Grattis till giftermålet i förskott!
  • sandramarlene

Inatt blev jag moster till en liten prinsessa <3 bebis abstinensen höjdes till skyarna! Om 4 veckor få vår knodd gärna komma ;P 54 dagar (+/-) känns som en evighet!

• mitthemligajag
    sandramarlene skrev 2014-08-09 19:31:31 följande:

Inatt blev jag moster till en liten prinsessa <3 bebis abstinensen höjdes till skyarna! Om 4 veckor få vår knodd gärna komma ;P 54 dagar (+/-) känns som en evighet!

Du har Verkligen babyboom runtom

Dig, förstår att det blir en ännu jobbiga väntan!! Men snart är dom här :D
  • sandramarlene
    mitthemligajag skrev 2014-08-09 21:26:40 följande:
    Du har Verkligen babyboom runtom

Dig, förstår att det blir en ännu jobbiga väntan!! Men snart är dom här :D
    Det är verkligen babyboom omkring! Haha! Man blir glad samtidigt som man vill va där själv haha :)
Svar på tråden BF Oktober 2014