• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • sandramarlene

Bebis som har legat med huvudet ner i alla dessa veckor har för bara någon dag sedan vänt sig med huvudet upp, måtte hon inte vända dig till rätta igen så man slipper vändnings försök? Jag vill verkligen inte snittas :/ vet att för omföderskor så kan bebisen vänta med att lägga sig rätt in i det sista men man blir som orolig ändå.

• Tamara
    sandramarlene skrev 2014-08-09 23:24:57 följande:

Bebis som har legat med huvudet ner i alla dessa veckor har för bara någon dag sedan vänt sig med huvudet upp, måtte hon inte vända dig till rätta igen så man slipper vändnings försök? Jag vill verkligen inte snittas :/ vet att för omföderskor så kan bebisen vänta med att lägga sig rätt in i det sista men man blir som orolig ändå.

Vad är du i för vecka nu? Det är ju isf gott om tid kvar ännu att vända.

Jag är tvärtom, bebis har haft huvud upp hittills och jag hoppas den stannar så för jag vill ha planerat snitt. V.33 nu så den har ju ett tag på sig att vända tyvärr :-/ Mitt andra barn satt i säte/tvärläge så det blev planerat snitt. Ettan och trean var vanlig förlossning.
  • sandramarlene
    Tamara skrev 2014-08-10 06:23:57 följande:
    Vad är du i för vecka nu? Det är ju isf gott om tid kvar ännu att vända.

Jag är tvärtom, bebis har haft huvud upp hittills och jag hoppas den stannar så för jag vill ha planerat snitt. V.33 nu så den har ju ett tag på sig att vända tyvärr :-/ Mitt andra barn satt i säte/tvärläge så det blev planerat snitt. Ettan och trean var vanlig förlossning.
    V.33 och visst finns det utrymme till att vända sig men varför va hon tvunget att göra det överhuvudtaget haha det kändes så bra att hon legat neråt alla dessa veckor. Tydligen gjorde jag samma sak när jag låg i magen och vände mig inte förns förlossningen startade. Jag är mest rädd för att bli snittad för det vill jag verkligen inte. Hoppas hon vänder sig snart igen.
  • JennyL88

Funderar på att införskaffa mig en ny åkpåse. Någon som har tips på de?

BF 15 oktober
  • DinaMii

Hittade en app som heter Babylistan till iPhone. En check/shoppinglista med massa saker. Kanske är bra att kika på? :)

• DinaMii
    JennyL88 skrev 2014-08-10 20:13:05 följande:

Funderar på att införskaffa mig en ny åkpåse. Någon som har tips på de?

BF 15 oktober
    Vi köpte en hos stadium. Everest för 200kr. Fått bäst i test i flera år :) funkar som sovsäck/åkpåse och finns i olika färger.
  • Emma90

Från och med idag har jag godkänd grav penning, så jäkla skönt. Jag ska dock "jobba" så mycket jag kan denna vecka. Passar på att utnyttja att jag har eftermiddag vecka på jobb denna vecka plus att jag ändå inte kan göra något då mina maskiner ska plockas ner och köras till den nya verkstaden vi ska flytta till :)

• sandramarlene

Nu har jag varit hos läkaren och kollat upp min onda knöl i ljumsken. som vi anade så är det ljumskbråck, kändes trevligt när hon sa att det är en del av tarmen som hänger ut -not- jag blev rådd att ta det lugnt, inte lyfta tung och det bästa av allt.. Att inte krysta! Både hon och jag skrattade lite när hon sa det med tanke på vad som väntar om några veckor :P nu är jag extra glad att jag tog grav.penningen när jag tog den :P

• DinaMii

Någon som letar efter en sängmobil? Vi hade en sånhär till sonen, den är toppen! En lampa i mitten med ett mjukt ljus som är perfekt om man behöver kika på bebisen mitt i natten utan att behöva vakna till för mycket. Musik och snurrar, med fjärrkontroll :)

Vi sålde den när han blev för stor men såg idag att BR hade extrapris på dom nu. 200kr ist för 699kr. Riktigt bra :)

Svar på tråden BF Oktober 2014