• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • sandramarlene

Ja han går på förskola. Så fort barnen går dit så kommer dom hem med ett nytt virus känns det som :P

Och förvärkarna! Mensvärk och magknip! Oftast när magen spänns åt så får jag mensvärk och det känns som att jag blir skitnödig fast jag inte är det, så jäkla drygt! Och dom blir ju inte färre heller och så här menas det att man ska gå i flera veckor?! Så här minns jag inte med W.

Dom säger ju att vila och ett bad/dusch ska få dom att avta men då dom kommer fast man vilar då? Och/eller bara sitter stilla i soffan och glor på tv. Då är det väl alvedon då som gäller men sånt vill jag inte äta för mycket av i "onödan" :P

• sandramarlene
    Aftonstjärna skrev 2014-08-26 10:29:44 följande:

Jag var grymt förkyld när sonen i föddes i oktober för 9 år sedan. Brukar skämta att jag hostade ut honom. Förlossningen började med vattenavgång, skulle inte förvåna mej om det berodde på min förfärliga hosta! Fick också feber och frossa när värkarna satte igång. Hoppas verkligen få vara frisk denna gång!

bf 23 oktober
    Men hemskheter! :( jag känner mig trött och öm i bihålorna så det är nog på gång för mig med, fast jag inte orkar med att bli sjuk nu så får jag hellre nu än då. Vad jobbigt det ska ha varit för dig :(
  • Baktakt

Håller med! Hade inte samma med E heller. Och jag vill inte heller äta alvedon o.dyl. efter att ha läst att det är hormonstörande.

Nasonex finns på Apoteket och är guld om bihålorna strular. Extra eukalyptustuggummin är ett lite mindre konventionellt trick

För övrigt känns det när jag reser mig från sittandes att jag är tyngre. Inte för att det är direkt tungt, men plötsligt kan blodet cirkulera i rumpan igen!

• sandramarlene
    Baktakt skrev 2014-08-26 11:37:41 följande:

Håller med! Hade inte samma med E heller. Och jag vill inte heller äta alvedon o.dyl. efter att ha läst att det är hormonstörande.

Nasonex finns på Apoteket och är guld om bihålorna strular. Extra eukalyptustuggummin är ett lite mindre konventionellt trick smile5.gif

För övrigt känns det när jag reser mig från sittandes att jag är tyngre. Inte för att det är direkt tungt, men plötsligt kan blodet cirkulera i rumpan igen!

Tack för tipset ;)

Jag känner också av att jag är tyngre när jag ska resa mig från sittande haha! Måste ta tag i bordet och dra mig upp lite xD

37 dagar kvar nu, imorgon ska jag iväg till second hand och rota bland massa gamla tyger, ska sy sängkläder till både spjälsängen och barnvagnen samt vimplar :) lite tidsfördriv :)
  • Aftonstjärna
    sandramarlene skrev 2014-08-26 10:40:57 följande:
    Men hemskheter! :( jag känner mig trött och öm i bihålorna så det är nog på gång för mig med, fast jag inte orkar med att bli sjuk nu så får jag hellre nu än då. Vad jobbigt det ska ha varit för dig :(
    Jo, det var jobbigt att vara sjuk, men annars gick förlossningen faktiskt rätt bra och fick ju piller mot febern när de upptäckte det. Och förkylningen var som bortblåst när lilla E tittade ut. Bra med hormoner Skrattande

Krya på dej du!
    bf 23 oktober
  • JennyL88

Här äts de Alvedon varje dag mot smärtan från fogarna. Har alternativet att äta smärtstillande eller att bara ligga på soffan och inte umgås eller ta hand om min dotter. Väljer smärtstillande och tens, vilket funkar okej.

Min barnmorska sa till mig att de är mycket mer vanligt att ha förvärkar som omföderska och ringa in till förlossningen om de blir kraftiga, tätta och regelbunda.

BF 15 oktober
  • mitthemligajag

Dagens bm besök visade bra värden i allt, och en liten unge som rörde sig galet mycket, hjärtljuden brukar ligga på runt 140 men idag låg de på 170! Hon ligger i fixeringsläge men är lite ruckbar än! Dock har magen sjunkit lite sen förra besöket men växt 1 cm till :)

• Irmeline
    mitthemligajag skrev 2014-08-26 19:10:43 följande:

Dagens bm besök visade bra värden i allt, och en liten unge som rörde sig galet mycket, hjärtljuden brukar ligga på runt 140 men idag låg de på 170! Hon ligger i fixeringsläge men är lite ruckbar än! Dock har magen sjunkit lite sen förra besöket men växt 1 cm till :)

Åh så spännande!

Jag ska till BM i morgon, hoppas bebisen är ruckar då. Sist var den rörlig men huvudet neråt, men har känt ilningar nedåt sen dess så hoppas hon glidit ner till ruckar. Förväntar mig inte full fixering på länge, sist skedde fixeringen under förlossningen, och det ska ju inte gå snabbare med andra direkt!
  • Irmeline
    Irmeline skrev 2014-08-26 21:46:07 följande:
    Åh så spännande!

Jag ska till BM i morgon, hoppas bebisen är ruckar då. Sist var den rörlig men huvudet neråt, men har känt ilningar nedåt sen dess så hoppas hon glidit ner till ruckar. Förväntar mig inte full fixering på länge, sist skedde fixeringen under förlossningen, och det ska ju inte gå snabbare med andra direkt!
    Ruckbar! Jäkla autokorrekt.
  • Irmeline
    Baktakt skrev 2014-08-25 08:31:33 följande:

Från 37+0 när man inte längre stoppar förlossningen är man höggravid, men vissa tycker att man är det från inträdet i tredje trimestern. Jag kan tycka att tre veckor räcker lagom, men nog 17 kände jag mig höggravid när det var som varmast Bättre nu, tack och lov. Är i v. 32 nu.

Lusigt det där, jag har hört höggravid vid 28 fulla veckor och att de ej stoppar FL vid 34 fulla. Spelar väl egentligen ingen roll, men lustigt med alla versioner som finns Flört
Svar på tråden BF Oktober 2014