• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Baktakt

BM-besök imorgon! Får se vad hon säger om känningar i tappen och slemproppen som släppt. 31+4 då. Inte för att jag vill föda nu, men käre Gud, låt tiden till förlossningen gå undan! Jag har så jäkla ont i magen jämt!

• Tamara

Nu vill jag verkligen till BM, är så nyfiken på hur bebis ligger. H*n har haft huvud upp hela tiden, men jag tycker det är så svårt att känna skillnad på huvud/rumpa så jag vet inte men något runt hårt är uppåt iaf.. Kan inte se något direkt mönster på rörelserna heller, tycker det stökas lite här och där. Inget tryck neråt och hög mage ff. På tisdag ska jag till BM, v.36.

• sandramarlene

Nu har jag köpt tyg och fått massa tyg spill av mamma så nu ska jag sy vimplar och sängkläder till barnvagnen :) kan inte hålla mig så ikväll sätter jag igång syverkstan haha

• Baktakt

Jag var hos min BM igår (31+4) och fick med mig kissrör hem för att kolla om mitt magont kan bero på UVI. Jag tror inte själv att jag har det och hon var tveksam, men bättre att kolla en extra gång än inte alls.

Mitt sf var 31, bt 120/65 och hjärtslagen låg på 153, så allt såg bra ut annars, men bebisen sprallar mest hela tiden nu, så det känns som om jag ska gå av på mitten. Hur ska jag orka upp till 11 veckor till?! Jag får väl parkera mig på förlossningen snart och böla mig till en igångsättning.

• Emma90

Någon här som har haft vattenavgång i någon tidigare graviditet?

Jag är helt förvirrad, igår kväll började det sippra vatten (flyttning?). Det började med lite men sen har det kommit mer och mer, det luktar typ som sperma.

Pratade med förlossningen inatt och om det fortsatte skulle jag ringa tillbaka nu på morgonen. Men för ca en timme sedan började det även komma vitt genomskinligt slem, så nu funderar jag på vad det kan vara, ska ringa in om ett tag men tänkte kolla med er först.

• Bellsam

Slemmet låter som att det är slemproppen som släppt. Om du lägger en binda i trosan blir den fuktig snabbt då?

• sandramarlene
    Emma90 skrev 2014-08-29 07:30:35 följande:

Någon här som har haft vattenavgång i någon tidigare graviditet?

Jag är helt förvirrad, igår kväll började det sippra vatten (flyttning?). Det började med lite men sen har det kommit mer och mer, det luktar typ som sperma.

Pratade med förlossningen inatt och om det fortsatte skulle jag ringa tillbaka nu på morgonen. Men för ca en timme sedan började det även komma vitt genomskinligt slem, så nu funderar jag på vad det kan vara, ska ringa in om ett tag men tänkte kolla med er först.

Lägg i en binda! Ska du till fl så kan dom ta prover genom den :) det andra låter som Slemproppen :)
  • sandramarlene

Dagens statistik :) nästa vecka är man äntligen i v.37!

• Emma90

Det tog 1,5 timme innan bindan va tung. Men annars tycker jag det kommer lite som det vill, inget flödande.

Tack så mycket för snabbt svar :)

Ska in på kontroll nu kl 9, ska bli skönt och höra om det är något på gång eller jag bara ska få leva med detta ett tag.

Svar på tråden BF Oktober 2014