• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Baktakt
    Olivine skrev 2014-09-24 10:08:09 följande:
    Hur kommer det sig att ni vet i förväg att det kan bli igångsättning så "tidigt"?
    För att jag har väldiga problem med sammandragningar och ihållande magsmärtor som strålar ut i ryggen. Sedan början av juli har jag haft tre smärtfria dagar.

Sammandragningarna kommer av så liten ansträngning som när jag reser mig från en stol, sätter mig upp i sängen, eller bara tar ett par steg. En del av magsmärtorna beror förmodligen på att jag har konstant träningsvärk av sammandragningarna, en del pga sannandragningarna i sig och en del pga att jag inte kan kontrollera tarmen. Det senare innebär att jag läcker bajs, fast jag är trög i magen och jag har så gott som förlorat impulsen för att avgöra när det är dags att gå på toa. Därför får jag gå efter klockan. Att barnet ligger långt nere gör inte saken bättre, men det bådar iaf gott inför förlossningen. Man får vara glad för det lilla.
  • Aftonstjärna

Får jag gnälla lite? Är så himla trött idag! 4 veckor kvar till bf och en hel del jobb som ska fixas innan dess. Har dessutom en praktikant som ska hållas i arbete denna + nästa vecka, börjar kännas som ett jobb bara att sysselsätta henne! Vill hem till soffan! 

bf 23 oktober
  • Olivine
    Baktakt skrev 2014-09-24 12:20:17 följande:
    För att jag har väldiga problem med sammandragningar och ihållande magsmärtor som strålar ut i ryggen. Sedan början av juli har jag haft tre smärtfria dagar.

Sammandragningarna kommer av så liten ansträngning som när jag reser mig från en stol, sätter mig upp i sängen, eller bara tar ett par steg. En del av magsmärtorna beror förmodligen på att jag har konstant träningsvärk av sammandragningarna, en del pga sannandragningarna i sig och en del pga att jag inte kan kontrollera tarmen. Det senare innebär att jag läcker bajs, fast jag är trög i magen och jag har så gott som förlorat impulsen för att avgöra när det är dags att gå på toa. Därför får jag gå efter klockan. Att barnet ligger långt nere gör inte saken bättre, men det bådar iaf gott inför förlossningen. Man får vara glad för det lilla.
    Då förstår jag! Fy vad jobbigt du har haft det! Hoppas att din kropp återhämtar sig snabbt efter förlossningen och att det dåliga är glömt sen när bebisen är ute. Bortträngningsförmågan efter förlossningen verkar vara osannolikt effektiv.
    Baktakt skrev 2014-09-24 12:31:53 följande:
    Var det i den här tråden som en massa folk fått ett konstigt PM om någon som kissat på någons gård? Nu fick jag också ett, så jag lade upp en tråd om det. 

www.familjeliv.se/forum/thread/74051636-hur-anmaler-man-troll-som-skickar-pm
    Uhh... den där dåren har ju gjort en miljard FL-trådar om kvinnor som kissar i gränder. Någon borde göra en TV-dokumentär om honom i stil med Hästmannen.

• Olivine
    Aftonstjärna skrev 2014-09-24 12:41:46 följande:

Får jag gnälla lite? Är så himla trött idag! 4 veckor kvar till bf och en hel del jobb som ska fixas innan dess. Har dessutom en praktikant som ska hållas i arbete denna + nästa vecka, börjar kännas som ett jobb bara att sysselsätta henne! Vill hem till soffan! 

Du kan inte sätta praktikanten på att göra saker som gör ditt liv lite enklare? Varm-chokladhämtning t.ex.

Jag förstår inte allt snack om att tröttheten är jobbigast i början av graviditeten. Det är ju i slutet som man är en riktig zombie. Finns det någon höggravid som inte går på toaletten överdrivet många ggr per natt t.ex.?
  • marmik
    Olivine skrev 2014-09-24 12:53:53 följande:
    Jag förstår inte allt snack om att tröttheten är jobbigast i början av graviditeten. Det är ju i slutet som man är en riktig zombie. Finns det någon höggravid som inte går på toaletten överdrivet många ggr per natt t.ex.?
    Var bara två gånger i natt så undrar ju nästan om nånting är fel... Flört
  • Olivine
    marmik skrev 2014-09-24 12:56:45 följande:
    Lyxlirare!
  • Baktakt
    DinaMii skrev 2014-09-24 12:42:13 följande:
    Haha ja det fick jag i somras.. Helt klart någon som har för lite att göra i livet ;)
    Onekligen!
    Olivine skrev 2014-09-24 12:50:52 följande:
    Då förstår jag! Fy vad jobbigt du har haft det! Hoppas att din kropp återhämtar sig snabbt efter förlossningen och att det dåliga är glömt sen när bebisen är ute. Bortträngningsförmågan efter förlossningen verkar vara osannolikt effektiv.
    Baktakt skrev 2014-09-24 12:31:53 följande:
    Var det i den här tråden som en massa folk fått ett konstigt PM om någon som kissat på någons gård? Nu fick jag också ett, så jag lade upp en tråd om det. 

www.familjeliv.se/forum/thread/74051636-hur-anmaler-man-troll-som-skickar-pm
    Uhh... den där dåren har ju gjort en miljard FL-trådar om kvinnor som kissar i gränder. Någon borde göra en TV-dokumentär om honom i stil med Hästmannen.

Ja, sist var alla krämpor borta i samma stund som dottern var ute, så jag hoppas på det. Vill bara kunna vila upp mig lite nu innan det är dags. Vem var Hästmannen?
    marmik skrev 2014-09-24 12:56:45 följande:
    Haha! Jag uppskattar att bortåt 3h går åt till kissande, vändande och att somna om, per natt. Borde m.a.o. lägga mig innan fyraåringen för att "hinna" sova. Istället plöjer mannen och jag igenom "The Borgias" på Netflix, eller så sitter jag och syr bebissaker, medans jag svär över hur ont jag har och att jag aldrig kommer att bli klar. Smart tänkt där...men men. Jo, och så har jag massor med nya projekt på gång, fast de påbörjade inte är mycket mer än just påbörjade. Det är hårt att "boa"!

• Lillium

Jag har ganska stark molvärk och det känns långt ner i ryggen och i ljumskarna. BM trodde att det kanske var på gång så vi får vänta och se. Hoppas att det drar igång snart. Bf-10 idag. Spännande att det börjar födas lite bebisar i tråden nu! Grattis till er som fått :)

Svar på tråden BF Oktober 2014