• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Tamara
    Olivine skrev 2014-09-24 12:53:53 följande:
    Du kan inte sätta praktikanten på att göra saker som gör ditt liv lite enklare? Varm-chokladhämtning t.ex. smile5.gif

Jag förstår inte allt snack om att tröttheten är jobbigast i början av graviditeten. Det är ju i slutet som man är en riktig zombie. Finns det någon höggravid som inte går på toaletten överdrivet många ggr per natt t.ex.?
    Jag behöver egentligen inte gå och kissa på nätterna men jag sover så dåligt iaf så jag brukar gå upp en gång bara för att. Tycker bristen av sömn är den stora gravidplågan. Ser verkligen fram emot att bebis ska komma ut så att man får lite riktig sömn!
  • Tamara
    N A skrev 2014-09-24 07:45:52 följande:

36+4 igår kväll föddes sonen med kejsarsnitt efter en plötslig vattenavgång. Vi båda mår bra bara lite trötta.

Stort grattis! Skönt att ni mår bra!
  • Aftonstjärna
    Olivine skrev 2014-09-24 12:53:53 följande:
    Du kan inte sätta praktikanten på att göra saker som gör ditt liv lite enklare? Varm-chokladhämtning t.ex.

Jag förstår inte allt snack om att tröttheten är jobbigast i början av graviditeten. Det är ju i slutet som man är en riktig zombie. Finns det någon höggravid som inte går på toaletten överdrivet många ggr per natt t.ex.?
    Tack för tipset! mmm, varm choklad med vispgrädde, skulle inte vara helt fel i höstvädret!

I början av graviditeten är illamåendet värst, nu är det definitivt tröttheten! Jag var väl uppe och kissade typ 5 gånger i natt och man somnar ju inte om direkt varje gång... Kan inte klaga på att det är obekvämt dock, räcker med att jag stoppar lite täcke under magen.
    bf 23 oktober
  • Olivine
    Baktakt skrev 2014-09-24 13:18:13 följande:
    Onekligen!
    Olivine skrev 2014-09-24 12:50:52 följande:
    Då förstår jag! Fy vad jobbigt du har haft det! Hoppas att din kropp återhämtar sig snabbt efter förlossningen och att det dåliga är glömt sen när bebisen är ute. Bortträngningsförmågan efter förlossningen verkar vara osannolikt effektiv.Uhh... den där dåren har ju gjort en miljard FL-trådar om kvinnor som kissar i gränder. Någon borde göra en TV-dokumentär om honom i stil med Hästmannen.

Ja, sist var alla krämpor borta i samma stund som dottern var ute, så jag hoppas på det. Vill bara kunna vila upp mig lite nu innan det är dags. Vem var Hästmannen?Haha! Jag uppskattar att bortåt 3h går åt till kissande, vändande och att somna om, per natt. Borde m.a.o. lägga mig innan fyraåringen för att "hinna" sova. Istället plöjer mannen och jag igenom "The Borgias" på Netflix, eller så sitter jag och syr bebissaker, medans jag svär över hur ont jag har och att jag aldrig kommer att bli klar. Smart tänkt där...men men. Jo, och så har jag massor med nya projekt på gång, fast de påbörjade inte är mycket mer än just påbörjade. Det är hårt att "boa"!

Hästmannen är en rätt apart gubbe som bodde i nån stuga i skogen utan el och rinnande vatten (dock med en flera hästar) som någon fick för sig att göra en dokumentär om. Grändkissarfetischisten kan ju den nya dokumentären heta.

Lustigt att du ser Borgia! Den såg jag förra hösten när jag var föräldraledig och väntade på att min första unge skulle ploppa ut. Hannibal är ganska bra också (finns på netflix). Lite äcklig men snyggt gjord. Netflix är guld när man inte kan sova pga förvärkar eller är gravidrastlös.
  • DinaMii

Ooh bra med tips på netflix! Behöver något nytt att se! Men snart drar ju alla bra serier igång på tvn igen oxå :)

Själv sover jag som en klubbad säl nuförtiden. Hade en dryg period under semestern där jag inte sov alls. Men nu vaknar jag inte ens en gång per natt. Fantastiskt skönt och bortskämt ;) kanske vänder om någon vecka, ligger ju lite efter många av er eftersom vi har bf31/10

• Mrs West

Här sovs det oxå dåligt. Bf-6 idag och är så otymplig. Bara att vila på dan är jobbigt IOM att ryggen värker och magen är så tung.

Var hos bm idag och pratade om överburenhet. Vill inte gå över!!!

• Bellsam
    N A skrev 2014-09-24 07:45:52 följande:

36+4 igår kväll föddes sonen med kejsarsnitt efter en plötslig vattenavgång. Vi båda mår bra bara lite trötta.

Grattis!!
  • Bellsam

Var hos bm igår och vår lilla tjej har fixerat sig i alla fall. Skönt det! Dock mindre skönt att jag gått upp 24 kilo. Huha.

Idag har jag haft hur mycket "mensvärk" som helst, började redan i natt. Hoppas på att det är ett tecken på att något kommer ske inom en inte allt för avlägsen framtid. Vill snusa bebis nu!!

Annars är jag trött. Går bara upp en gång varje natt och kissar men sover så sjukt dåligt ändå. Har ont i hela kroppen så tvätta kläder är lågprioriterat så idag kommer pappas fru och ska hämta vår tvätt och hjälpa oss med den. Hur snällt som helst!

• Irmeline
    Baktakt skrev 2014-09-24 12:31:53 följande:

Var det i den här tråden som en massa folk fått ett konstigt PM om någon som kissat på någons gård? Nu fick jag också ett, så jag lade upp en tråd om det. 

www.familjeliv.se/forum/thread/74051636-hur-anmaler-man-troll-som-skickar-pm

Jag har också fått det. Ignorerade. Vet iof att gränsen finns i Stockholm nära Mose så det är inte påhittat iaf.

Folk har så sjuka böjelser...
  • Baktakt
    Olivine skrev 2014-09-24 15:10:41 följande:
    Hästmannen är en rätt apart gubbe som bodde i nån stuga i skogen utan el och rinnande vatten (dock med en flera hästar) som någon fick för sig att göra en dokumentär om. Grändkissarfetischisten kan ju den nya dokumentären heta.

Lustigt att du ser Borgia! Den såg jag förra hösten när jag var föräldraledig och väntade på att min första unge skulle ploppa ut. Hannibal är ganska bra också (finns på netflix). Lite äcklig men snyggt gjord. Netflix är guld när man inte kan sova pga förvärkar eller är gravidrastlös.
    Vet inte om jag skulle våga Hannibal! Är så sjukt harig och drömmer mardrömmar för minsta lilla

Battlestar Galactica, Orange is the new black, True detective och Breaking bad är serier vi avverkat och gillat på sistone.
Svar på tråden BF Oktober 2014