Irmeline skrev 2014-09-23 23:09:36 följande:
Var inte så jobbigt sist, kunde vila på kvällarna och sova igen på helgerna. Nu är det fullt upp med lillan på kvällen och det finns aldrig någon tid att sova ikapp på helgen så sömnbristen tar död på mig. Pendlar dessutom till nytt jobb i annan stad, så åker hemifrån väldigt tidigt. Känns ganska slitigt denna gång så längtar faktiskt över att vara ledig och få ta det lite lugnt

Jag känner verkligen igen det där... Min busunge är så himla morgonpigg. Fattar inte varifrån han fick det.
Men jag slipper iaf en jobbig pendling. Hoppas att din pendling iallafall kan få vara ett litet andrum av egentid, för sånt har man ju inte så gott om som småbarnsmorsa.
Det känns lite jobbigt att den här ackumulerade sömnbristen liksom kommer att fortsätta in absurdum. Man lär ju inte få vila ut veckorna efter förlossningen heller. Håller tummarna för att man då är så hög på livet och bebisgos att det känns toppen ändå.

Den här gången tänker jag inte heller dra mig för att be om avlastning när jag känner att jag behöver det (har inte gjort det en enda gång hittills, och såhär i efterhand känns det ärligt talat bara dumt).