• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Aftonstjärna
    mitthemligajag skrev 2014-09-24 07:36:39 följande:

Igår var jag en sväng på stan, gick in på Jack and Jones där en av mina vänner jobbar och hon berättade att det precis varit en bebis där på 24 timmar som kom direkt från bb, dom skulle köpa nya jeans till pappan, ALLTSÅÅ VAA!!! Gick in på Lindex sen och där ser jag lill bebis, gick fram och pratade lite och föräldrarna skulle "unna sig lite shopping" så dom hade åkt direkt från bb så bebis hade inte ens varit hem och vänt innan dom bestämde sig för en shoppingtur, lite galet :p speciellt med tanke på att det inte inte ens var bebis kläder dom var ute efter, eller? Är det bara jag som tycker det känns lite konstigt med tanke på basiller, kyla och alla miljoner andra saker det ska tänkas på ? :p

Skulle inte falla mej in att åka från bb och shoppa! Låter väldigt märkligt! Tycker nog det är bäst att hålla sig hemma de två första veckorna iaf. 
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    N A skrev 2014-09-24 07:45:52 följande:

36+4 igår kväll föddes sonen med kejsarsnitt efter en plötslig vattenavgång. Vi båda mår bra bara lite trötta.

Stort grattis! Skönt att ni mår bra! Var säkert något av en överraskning när vattnet gick så pass tidigt! Man borde kanske ta och packa bb-väskan snart...
    bf 23 oktober
  • MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2014-09-24 07:36:39 följande:

Igår var jag en sväng på stan, gick in på Jack and Jones där en av mina vänner jobbar och hon berättade att det precis varit en bebis där på 24 timmar som kom direkt från bb, dom skulle köpa nya jeans till pappan, ALLTSÅÅ VAA!!! Gick in på Lindex sen och där ser jag lill bebis, gick fram och pratade lite och föräldrarna skulle "unna sig lite shopping" så dom hade åkt direkt från bb så bebis hade inte ens varit hem och vänt innan dom bestämde sig för en shoppingtur, lite galet :p speciellt med tanke på att det inte inte ens var bebis kläder dom var ute efter, eller? Är det bara jag som tycker det känns lite konstigt med tanke på basiller, kyla och alla miljoner andra saker det ska tänkas på ? :p

Jag personligen skulle aldrig åka direkt från bb på shoppingtur, behöver jag nått får min man åka o fixa det.

Men samtidigt, har man bebisen i vagnen och inte låter någon röra henne/honom så är dom ganska så skyddade. Viktigt är även att man själv är noga med att tvätta händerna innan man rör bebben
  • MeEmmA

Har varit hos bm idag, hon trodde att det är sista gången jag var där nu, värkarna jag har känt har gett resultat och hon sa att det kan nog sätta igång på riktigt när som helst o då kommer det nog att gå fort.

Hon uppskattade även min lilla plutt att vara runt 3,5kg nu, det är större än vad min andra pojk var när han föddes. Så häftigt att ha en färdig bebis där inne nu!

• Olivine
    N A skrev 2014-09-24 07:45:52 följande:

36+4 igår kväll föddes sonen med kejsarsnitt efter en plötslig vattenavgång. Vi båda mår bra bara lite trötta.

Grattis!
  • Olivine
    Irmeline skrev 2014-09-23 23:09:36 följande:
    Var inte så jobbigt sist, kunde vila på kvällarna och sova igen på helgerna. Nu är det fullt upp med lillan på kvällen och det finns aldrig någon tid att sova ikapp på helgen så sömnbristen tar död på mig. Pendlar dessutom till nytt jobb i annan stad, så åker hemifrån väldigt tidigt. Känns ganska slitigt denna gång så längtar faktiskt över att vara ledig och få ta det lite lugnt Flört
    Jag känner verkligen igen det där... Min busunge är så himla morgonpigg. Fattar inte varifrån han fick det.
    Men jag slipper iaf en jobbig pendling. Hoppas att din pendling iallafall kan få vara ett litet andrum av egentid, för sånt har man ju inte så gott om som småbarnsmorsa.
    Det känns lite jobbigt att den här ackumulerade sömnbristen liksom kommer att fortsätta in absurdum. Man lär ju inte få vila ut veckorna efter förlossningen heller. Håller tummarna för att man då är så hög på livet och bebisgos att det känns toppen ändå. Den här gången tänker jag inte heller dra mig för att be om avlastning när jag känner att jag behöver det (har inte gjort det en enda gång hittills, och såhär i efterhand känns det ärligt talat bara dumt).
  • Baktakt

Idag var det BM-besök och alla värden var fina. Jag är i v. 36 och bebisen är fixerad, vilket är i samma vecka som första om jag inte minns fel.

Som det ser ut får jag igångsättning mellan 37+0 och 39+6, förutsatt att det inte drar igång av sig självt. Det känns väldigt skönt!

Tre dagar kvar på jobbet, tio dagar till 37+0, 30 dagar till BF. Ont överallt, men livet känns bra nu när alla stora orosmoment är över. (Förutom att de har MRSA på neonatalavdelningen i Lund och att det ligger lite för nära förlossningen och BB för att det ska kännas bra).

• Olivine
    Baktakt skrev 2014-09-24 09:48:09 följande:

Idag var det BM-besök och alla värden var fina. Jag är i v. 36 och bebisen är fixerad, vilket är i samma vecka som första om jag inte minns fel.

Som det ser ut får jag igångsättning mellan 37+0 och 39+6, förutsatt att det inte drar igång av sig självt. Det känns väldigt skönt!

Tre dagar kvar på jobbet, tio dagar till 37+0, 30 dagar till BF. Ont överallt, men livet känns bra nu när alla stora orosmoment är över. (Förutom att de har MRSA på neonatalavdelningen i Lund och att det ligger lite för nära förlossningen och BB för att det ska kännas bra).

Hur kommer det sig att ni vet i förväg att det kan bli igångsättning så "tidigt"?
  • JennyL88

Min bebis har legat långt nere sen v.33 men är ruckbar. Första barnet fixerades i v.39 men jag har ändå lätt för att andas. Men iilningar har jag som är hemska och kramp i höfterna. Är rätt klar med att vara gravid nu och vill inget hellre än att kunna ta en promenad med barnvagnen. Har börjat dricka hallonbladste idag och kan säga att de är rätt gott.

BF 15 oktober
  • banan123

Vi som planerar att föda på helsingborgs lasarett får hålla ihop benen några dagar. Jag har hört det är FULLT på förlossningen ;)

Svar på tråden BF Oktober 2014