• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • marmik
    Baktakt skrev 2014-09-23 15:37:51 följande:
    Idag kunde min PL tänka sig att jag jobbade 50% om jag bara jobbade in fredagen. Visst är de återstående timmarna jag har kvar få, men det känns vare sig kul eller görbart när jag sovit 4h i natt, upphackat i 15-60 minutersintervall.

Jag förklarade vad jag såg som rimligt, men det var att tala för döva öron.
    Är projektledaren din chef?? Det är inte hon/han som sätter dina tider annars... och FK kan vara stenhårda med hur du får jobba, är du sjukskriven får du inte jobba hur som helst, du riskerar att inte få några pengar...
  • sandramarlene

Nu har man bakat i tre dagar. Imorgon ska man städa innan allt främmande kommer och firar denna blivande 26 åring. En kollega vadslog att bebis kommer imorgon, jag tvekar stor haha ;) hon får inte komma imorgon heller, tror inte hon skulle tycka det va roligt att dela födelsedag med morsan ;)

• Baktakt
    marmik skrev 2014-09-23 15:49:06 följande:
    Är projektledaren din chef?? Det är inte hon/han som sätter dina tider annars... och FK kan vara stenhårda med hur du får jobba, är du sjukskriven får du inte jobba hur som helst, du riskerar att inte få några pengar...
    Nej, det är hen inte, men chefen säger att mina tider ska synkas med projektets behov. "Kreativ tidskrivning" uppskattas av båda. Har haft problem förr när jag varit deltidssjukskriven, så jag vet. Det "roliga" i kråksången är att projektledaren är fackligt aktiv och ändå går företagets ärenden.

Det gör mig irriterad att bli så nonchalant bemött och jag köper absolut inte läget. Det får min PL göra, dvs. att det är 50% som gäller.
  • marmik
    Baktakt skrev 2014-09-23 17:55:58 följande:
    Nej, det är hen inte, men chefen säger att mina tider ska synkas med projektets behov. "Kreativ tidskrivning" uppskattas av båda. Har haft problem förr när jag varit deltidssjukskriven, så jag vet. Det "roliga" i kråksången är att projektledaren är fackligt aktiv och ändå går företagets ärenden.

Det gör mig irriterad att bli så nonchalant bemött och jag köper absolut inte läget. Det får min PL göra, dvs. att det är 50% som gäller.
    Spännande... :(
  • Mrs West

Jag har varit på förlossningen idag. Bebis har varit alldeles för stilla så jag blev orolig. Men allt var bra, skönt. De trodde att han var ca 3600-3700, han var fixerad med huvudet långt ner. Hade varit skönt om det drog igång snart, söndag hade passat perfekt;)

• Olivine
    Mrs West skrev 2014-09-23 19:49:50 följande:

Jag har varit på förlossningen idag. Bebis har varit alldeles för stilla så jag blev orolig. Men allt var bra, skönt. De trodde att han var ca 3600-3700, han var fixerad med huvudet långt ner. Hade varit skönt om det drog igång snart, söndag hade passat perfekt;)

Vad skönt! Bra att du åkte in!

Är era bebisar fixerade? Jag är snart i v 39 och bebisen är inte ens ruckbar utan t.o.m. rörlig (så pass att han i teorin skulle kunna vända sig med huvudet upp igen). Det börjar kännas lite sådär faktiskt. Hoppas att vattnet inte går innan vi är på förlossningen.

Att jobba fram till v. 40 känns inte som en superbriljant idé längre. Är så satans trött. Å andra sidan blir det inte så mycket vila i hemmet heller, eftersom min ettåring är helt vild. Det är utan tvekan lugnare på jobbet. Gnh. Det ska bli så skönt när det här är över.
  • sandramarlene
    Olivine skrev 2014-09-23 20:34:40 följande:

Är era bebisar fixerade? Jag är snart i v 39 och bebisen är inte ens ruckbar utan t.o.m. rörlig (så pass att han i teorin skulle kunna vända sig med huvudet upp igen). Det börjar kännas lite sådär faktiskt. Hoppas att vattnet inte går innan vi är på förlossningen.

Att jobba fram till v. 40 känns inte som en superbriljant idé längre. Är så satans trött. Å andra sidan blir det inte så mycket vila i hemmet heller, eftersom min ettåring är helt vild. Det är utan tvekan lugnare på jobbet. Gnh. Det ska bli så skönt när det här är över.
    Är också i v.39 snart v.40 och bebis va då sist fortfarande rörlig/gränsen till ruckbar men jag är inte så orolig. Lite lite yta att vända sig på och sonen blev aldrig fixerad heller men ut kom han med huvudet före :)
  • Irmeline
    Olivine skrev 2014-09-23 20:34:40 följande:

Sist jag var hos BM var min också rörlig, och jag går in i v. 40 på fredag! Sist fixerade sig den aldrig innan förlossningen, men var iaf ruckar ett tag innan. Rörlig känns ju lite sådär. Det som är skönt är ju att trycket neråt blir lite mindre. Mindre ilningar och lättare att gå. Jag ska jobba till sista sept, blir två dagar innan BF Flört
    Men jag vet ju att jag kommer gå över, frågan är snarare om det hinner komma igång av sig själv eller om det blir igångsättning igen.

Är det ditt första barn?
  • Irmeline
    sandramarlene skrev 2014-09-23 21:25:15 följande:
    Är också i v.39 snart v.40 och bebis va då sist fortfarande rörlig/gränsen till ruckbar men jag är inte så orolig. Lite lite yta att vända sig på och sonen blev aldrig fixerad heller men ut kom han med huvudet före :)
    När har du nästa koll? Jag har min den 1:a, dagen innan BF ;) Hoppas det ska bli sista!
  • DinaMii

Har läst endel om RS-viruset. Våra barn kommer ju när den värsta perioden på året börjar och viruset är väldigt smittsamt. Kan ge andningsuppehåll och vara livshotande. Spädbarn tillhör en riskgrupp och många förkylda bär på viruset. Man ska hålla sej borta från folkgrupper och förkylda personer under barnets första två månader. Men hur tänker man när man har ett dagisbarn? Då finns det ju baciller i mängder..? Hur tänker ni kring det?

Svar på tråden BF Oktober 2014