• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • banan123

Min lillebror fick rs när han var nyfödd och läkarna sa att han inte skulle överleva. Men det gjorde han :) Jag har inte tänkt på rs alls. men jag kommer hålla min plutt hemma och verkligen inte låta någon halvkraslig komma inärheten av oss. Detta är vårt första så vi slipper snoriga syskon :)

• HeidiMV

Tack Olivine! Jo, det är skönt att veta när... och sen är det bara att hålla tummarna att det inte händer innan 30.9 :) 

• Olivine
    Irmeline skrev 2014-09-23 22:46:41 följande:
    Både min mamma och syster har gått över, syrran blev igångsatt 2 ggr. Visste redan förra gången att jag skulle gå även, jobbade till dagen innan BF (BF var på en lördag) men födde inte förrän 16 dagar efter BF med igångsättning. Tror inte det blir annorlunda denna gång, förhoppningsvis kanske bara behöver gå över en vecka/10 dagar. Skulle gärna komma igång av mig själv.

Min riktiga nedräkning börjar vid BF Tungan ute
    Var det jobbigt att jobba så nära BF?
    Att jag gick över tiden max sist är definitivt den största orsaken till att jag jobbar länge den här gången. I efterhand kändes det så trist att ha "slösat" bort en hel barnfri föräldraledighetsmånad bara på att gå och vänta och kolla på dåliga serier på netflix. Den gången hade jag lika gärna kunnat jobba, men den här gången har det känts lite slitigare.

• Irmeline
    Olivine skrev 2014-09-23 23:01:42 följande:
    Var det jobbigt att jobba så nära BF?
    Att jag gick över tiden max sist är definitivt den största orsaken till att jag jobbar länge den här gången. I efterhand kändes det så trist att ha "slösat" bort en hel barnfri föräldraledighetsmånad bara på att gå och vänta och kolla på dåliga serier på netflix. Den gången hade jag lika gärna kunnat jobba, men den här gången har det känts lite slitigare.
    Var inte så jobbigt sist, kunde vila på kvällarna och sova igen på helgerna. Nu är det fullt upp med lillan på kvällen och det finns aldrig någon tid att sova ikapp på helgen så sömnbristen tar död på mig. Pendlar dessutom till nytt jobb i annan stad, så åker hemifrån väldigt tidigt. Känns ganska slitigt denna gång så längtar faktiskt över att vara ledig och få ta det lite lugnt Flört
  • sandramarlene
    jamieblue skrev 2014-09-23 22:03:33 följande:
    sandramarlene skrev 2014-09-23 21:25:15 följande:Är också i v.39 snart v.40 och bebis va då sist fortfarande rörlig/gränsen till ruckbar men jag är inte så orolig. Lite lite yta att vända sig på och sonen blev aldrig fixerad heller men ut kom han med huvudet före :)
    Jag är i v. 37 nu och bebisen är fixerad. Men jag är förstagångsföderska, har förstått att det är lite vanligare att bebisen fixerar sig tidigt då. Hon/han har legat med huvudet nedåt väldigt länge och sjönk ner ganska tidigt, även om hon/han var ruckbar när jag var hos BM i v. 35. 

Som Irmeline skriver, ni kan åtminstone vara glada att ni slipper ilningarna Glad
    Ilningarna finns där ändå ska jag tala om ;) och inte nådigt heller, har haft det sen v32 typ :)
  • sandramarlene
    Olivine skrev 2014-09-23 22:32:31 följande:

Vad skönt att så många av er har bebisar på rätt ställe! Och det är ju tydligen ganska vanligt att de inte är fixerade när man har fått barn tidigare, så kroppen vet nog vad den håller på med. En av fördelarna med att de fixeras är ju att de sjunker ner och att man får lite lättare att andas. Antar att vi med rörliga bebisar inte får den lyxen. smile1.gif

Två dagar innan BF! Vilken kämpe du är! Skål
    Hur kommer det sig att du tror att du kommer att gå över tiden?
    Jag gick över max med min son men den här gången känns det helt annorlunda. Då kände jag ingenting förrän han bestämde sig för att komma ut, och den här gången är det förvärkar hela tiden. Fast förvärkar kanske inte säger så mycket om när det är dags.

Ang. RS - det är skitläskigt! Försöker verkligen att inte tänka på det mer än nödvändigt. Sist blev vi smittade av en jobbig förkylning på BB! Paret som vi delade rum med var jätteförkylda och låg och snorade och hostade, så vi fick det naturligtvis. Sen när vi kom hem ansträngde vi oss järnet för att undvika fler smittor, för att lillstackarn skulle slippa vara sjuk igen, så inga affärsbesök eller dyl. med ungen på flera månader. De allra närmaste fick vänta några veckor med att träffa honom. Alla andra fick vänta ännu längre. Överdrivet nojjigt enligt vissa, men vi tyckte att risken var så otäck att vi inte hade någon lust att chansa...
    Men vår tös är inte fixerad och magen har sjunkit rejält ändå = lättare att andas så jag har fått den lyxen iaf :D
  • mitthemligajag

Igår var jag en sväng på stan, gick in på Jack and Jones där en av mina vänner jobbar och hon berättade att det precis varit en bebis där på 24 timmar som kom direkt från bb, dom skulle köpa nya jeans till pappan, ALLTSÅÅ VAA!!! Gick in på Lindex sen och där ser jag lill bebis, gick fram och pratade lite och föräldrarna skulle "unna sig lite shopping" så dom hade åkt direkt från bb så bebis hade inte ens varit hem och vänt innan dom bestämde sig för en shoppingtur, lite galet :p speciellt med tanke på att det inte inte ens var bebis kläder dom var ute efter, eller? Är det bara jag som tycker det känns lite konstigt med tanke på basiller, kyla och alla miljoner andra saker det ska tänkas på ? :p

• N A

36+4 igår kväll föddes sonen med kejsarsnitt efter en plötslig vattenavgång. Vi båda mår bra bara lite trötta.

• mitthemligajag
    N A skrev 2014-09-24 07:45:52 följande:

36+4 igår kväll föddes sonen med kejsarsnitt efter en plötslig vattenavgång. Vi båda mår bra bara lite trötta.

Stort grattis! Hoppas allt gått bra!:)
  • sandramarlene
    N A skrev 2014-09-24 07:45:52 följande:

Stort stort grattis!
Svar på tråden BF Oktober 2014