Olivine skrev 2014-09-23 22:32:31 följande:
Vad skönt att så många av er har bebisar på rätt ställe! Och det är ju tydligen ganska vanligt att de inte är fixerade när man har fått barn tidigare, så kroppen vet nog vad den håller på med. En av fördelarna med att de fixeras är ju att de sjunker ner och att man får lite lättare att andas. Antar att vi med rörliga bebisar inte får den lyxen. 
Två dagar innan BF! Vilken kämpe du är!

Hur kommer det sig att du tror att du kommer att gå över tiden?
Jag gick över max med min son men den här gången känns det helt annorlunda. Då kände jag ingenting förrän han bestämde sig för att komma ut, och den här gången är det förvärkar hela tiden. Fast förvärkar kanske inte säger så mycket om när det är dags.
Ang. RS - det är skitläskigt! Försöker verkligen att inte tänka på det mer än nödvändigt. Sist blev vi smittade av en jobbig förkylning på BB! Paret som vi delade rum med var jätteförkylda och låg och snorade och hostade, så vi fick det naturligtvis. Sen när vi kom hem ansträngde vi oss järnet för att undvika fler smittor, för att lillstackarn skulle slippa vara sjuk igen, så inga affärsbesök eller dyl. med ungen på flera månader. De allra närmaste fick vänta några veckor med att träffa honom. Alla andra fick vänta ännu längre. Överdrivet nojjigt enligt vissa, men vi tyckte att risken var så otäck att vi inte hade någon lust att chansa...
Men vår tös är inte fixerad och magen har sjunkit rejält ändå = lättare att andas så jag har fått den lyxen iaf :D