• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Bellsam
    Irmeline skrev 2014-09-21 21:22:22 följande:

Gräsänka i 4 dagar nu. Mannen är på konferens utomlands så ensam hemma med 2-åringen. Rätt tufft faktiskt. Hoppas inte bebisen kommer tidigare, 11 dagar kvar idag Flört

Oj det hade jag aldrig vågat. Men jag har två barn sen innan som kom 13 dagar före bf :D
  • Irmeline
    Bellsam skrev 2014-09-22 06:00:47 följande:
    Oj det hade jag aldrig vågat. Men jag har två barn sen innan som kom 13 dagar före bf :D
    Hade inte direkt nåt val, han var "tvungen" att åka, män och deras jobb... :/

Nästan så jag borde trycka ut den nu bara för att jävlas ;)
  • MeEmmA

Gräsänka i 4 dagar nu. Mannen är på konferens utomlands så ensam hemma med 2-åringen. Rätt tufft faktiskt. Hoppas inte bebisen kommer tidigare, 11 dagar kvar idag Flört

Min sambo ska ut på sista resan denna veckan... Egentligen skulle det ha varit hans sista resa förra veckan, men det tyckte inte chefen.

Jag sa bara skyll dig själv om du missar förlossningen ifall han kommer tidigare.
  • Mrs West

Skönt att man inte är själv utan maken. Min man jobbar i Karlskrona och vi bor i Halmstad. Så vi hoppas att det inte kommer nån bebis i veckorna. Men förhoppningsvis hinner han hem. Mina förlossningar har inte varit så jättesnabba hittills. Bf -9 idag.

• Tamara

Det hade jag inte tyckt varit ok så nära BF. Har det jättelyxigt, min man har eget företag och jobbar hemma.
  • sandramarlene

Perfekt! Just som alla här hemma blivit frisk från förkylningar så blir sonen förkyld igen (!) måtte jag få hålla mig frisk nu dagarna innan BF.

• mitthemligajag

Lilla unge där inne gillar nog att skrämma upp oss, vilket hon gjort väääääldigt många gånger under dessa 9 månader... Imorse på bm besöket låg hjärtljuden alldeles för högt så vi fick sätta oss en timme och "lugna ner henne", då blev de lugnare därinne :p

• Baktakt

Jag har blivit sjukskriven 50%. Min projektledare på jobbet vet om detta och har ändå planerat in mig 8h/dag tis-tors. Har deadline i projektet och det är jättestressigt. Är helt död efter en dag på jobbet. Påpekade att det inte skulle gå, hen sa ok, men inget mer. Jaha? Nu då? Och så blev hen överraskad när jag påpekade att fredag är min sista dag. "Skulle du inte vara hört två, tre veckor till?!"

Nej tack.

• sandramarlene

Äntligen nere på ensiffrigt! 9 känns bättre än 10 ;P det värsta är att 9 likaväl kan bli 23 dagar men så vägrar jag tänka nu haha.

• MeEmmA

Har varit helt inställd hela tiden på att gå över tiden. Men har haft konstant rejäl mensvärk sen igår, magen e helt upp o ner och det känns verkligen som att det händer nått. Antingen luras han som man säger att trean kan göra eller också stämmer känslan att han snart e här.

En annan tanke som har slagit mig är att magen snart e borta, vad fort det har gått!

Svar på tråden BF Oktober 2014