• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • testosteran

Åh vad spännande...hur många dagar har du kvar? Någon borde ju få snart då det ju faktiskt närmar sig oktober! ???? jag tänker oxå över med trean då den är så lurig men önskar inget hellre att den vore tidigare! Hoppas den kommer inom någon dag för dig!

Längtar bort magen ;)

MeEmmA skrev 2014-09-23 08:20:08 följande:

Har varit helt inställd hela tiden på att gå över tiden. Men har haft konstant rejäl mensvärk sen igår, magen e helt upp o ner och det känns verkligen som att det händer nått. Antingen luras han som man säger att trean kan göra eller också stämmer känslan att han snart e här.

En annan tanke som har slagit mig är att magen snart e borta, vad fort det har gått!

• sandramarlene

Har varit helt inställd hela tiden på att gå över tiden. Men har haft konstant rejäl mensvärk sen igår, magen e helt upp o ner och det känns verkligen som att det händer nått. Antingen luras han som man säger att trean kan göra eller också stämmer känslan att han snart e här.

En annan tanke som har slagit mig är att magen snart e borta, vad fort det har gått!

Va spännande! Hoppas han kommer nu då :D
  • Aftonstjärna

Oj, vad spännande! När är ditt bf? Jag har exakt en månad kvar och tycker också tiden gått så snabbt, hoppas lilla trean kommer runt bf, är inte riktigt beredd att få tidigare. Vill gärna ha magen kvar några veckor ännu då det är sista barnet för mej! Har ju en del jag tänkt fixa hemma ännu innan bebben kommer också... Men det blir ju som det blir Glad
    bf 23 oktober
  • Tamara

Vad spännande! När har du BF?

Min trea var den som stannade längst så jag hoppas att fyran sköter sig bättre
  • MeEmmA

Har bf om två veckor

Värken sitter fortfarande kvar, hoppas att det blir värre :) Ska till bm imorgon, så om inget händer får hon kolla hur det ser ut.

Samtidigt ska man nog inte hoppas på för mycket, ut kommer han nån gång.

• K89
    Baktakt skrev 2014-09-22 17:46:49 följande:

Jag har blivit sjukskriven 50%. Min projektledare på jobbet vet om detta och har ändå planerat in mig 8h/dag tis-tors. Har deadline i projektet och det är jättestressigt. Är helt död efter en dag på jobbet. Påpekade att det inte skulle gå, hen sa ok, men inget mer. Jaha? Nu då? Och så blev hen överraskad när jag påpekade att fredag är min sista dag. "Skulle du inte vara hört två, tre veckor till?!"

Nej tack.

Vissa är bara så dumma i huvudet.. blir så irriterad! Stå på dig!! :)
  • banan123

Hoppas på sista bm besöket idag! 37+4 :) Dock känner jag verkligen ingenting. inte ens lite mensvärk.. :/

• karpas
    banan123 skrev 2014-09-23 13:54:19 följande:

Hoppas på sista bm besöket idag! 37+4 :) Dock känner jag verkligen ingenting. inte ens lite mensvärk.. :/

Jag hade inga känningar alls med min tvåa. La mig på kvällen och vaknade 7.00 av att tömma nr2 ordentligt, sen kom värkarna. Jag födde henne 16 dagar före Bf. Skulle så gärna göra det den här gången oxå. 37+1 idag. Fast jag räknar med full tid iallafall.
  • Baktakt
    K89 skrev 2014-09-23 13:36:27 följande:
    Vissa är bara så dumma i huvudet.. blir så irriterad! Stå på dig!! :)
    Idag kunde min PL tänka sig att jag jobbade 50% om jag bara jobbade in fredagen. Visst är de återstående timmarna jag har kvar få, men det känns vare sig kul eller görbart när jag sovit 4h i natt, upphackat i 15-60 minutersintervall.

Jag förklarade vad jag såg som rimligt, men det var att tala för döva öron.
Svar på tråden BF Oktober 2014