• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • MeEmmA

Jag har funderat lite, under min första fl hade jag ingen smärtlindring överhuvudtaget, inte ens lite alvedon. Andra förlossningen lyxade jag till det med både bad och lustgas. Inatt när bebis har legat o klämt mot nån nerv på ryggslutet påmindes jag om den otroliga smärtan jag hade i ryggen under båda förlossningarna och kom fram till att varför vara så dum att neka mer smärtlindring, kanske skulle testa på med trean att ta vad som erbjuds och på så sätt iaf minimera den hemska värken i ryggen lite grann...

Jag vet att alla förlossningar e olika, men ni som har haft verkar så att det känns som att svanskotan o allt där bak går sönder, vad har ni för erfarenhet?

Jag e helt bestämd om att inte göra om nummer 1 iaf utan nånting!

• manda123
    Irmeline skrev 2014-09-30 23:08:05 följande:

Håller med! Nu i helgen small det till. Varit superrörlig innan, nu kan jag knappt ställa mig upp eller gå pga all foglossning och trycket nedåt. Stapplar fram i smärta. Hoppas det betyder att det närmar sig!

Ja man får hoppas att det betyder att det är nära nu ;) skulle behöva en uppblåsbar badring med mig överallt att sitta på haha! Tycker det kännssom värst när man har suttit/legat ner en luten stund, det är precis som att allt stelnar till och måste luckras upp igen...dessa gravidkrämpor ;)
  • manda123
    JennyL88 skrev 2014-10-01 08:05:13 följande:

Jag känner verkligen igen känslan du beskriver mellan benen. Sjukt ont och jobbigt, hoppas också på att de snart är över så mitt bäcken kan få läka ihop igen.

Ja nu får det snart vara över tycker jag, dags för vräkning av den där lilla personen som bor i en ;) hur långt har du kvar?
  • JennyL88
    manda123 skrev 2014-10-01 13:40:25 följande:

Ja nu får det snart vara över tycker jag, dags för vräkning av den där lilla personen som bor i en ;) hur långt har du kvar?

Bebis är beräknad 15oktober men med dottern gick jag över 14dagar. Så vågar inte hoppas allt för mycket på att de drar igång snart. Men både jag och mannen har en känsla av att vi inte ska behöva vänta så länge till, hoppas den känslan stämmer.
    BF 15 oktober
  • Irmeline
    Baktakt skrev 2014-10-01 08:02:32 följande:

Grattis!

Men lustgas är väl ändå smärtlindring?

Det beror på hur man ser det. Lustgas har i sig ingen smärtlindrande effekt, men i och med att man blir lite borta så kan det förskjuta fokus så det känns mindre, men smärtan är där alltjämt.
  • Irmeline
    manda123 skrev 2014-10-01 13:36:56 följande:
    Ja man får hoppas att det betyder att det är nära nu ;) skulle behöva en uppblåsbar badring med mig överallt att sitta på haha! Tycker det kännssom värst när man har suttit/legat ner en luten stund, det är precis som att allt stelnar till och måste luckras upp igen...dessa gravidkrämpor ;)
    Känner igen det där. Efter att ha suttit ett tag är det riktigt stelt att resa sig och börja gå men efter ett tag blir det lite mindre stelt.
  • Irmeline

Tjejer, nu är den här, månaden vi väntat på: Oktober! Vissa har redan tjuvstartat, vissa kommer tyvärr gå över i november men för de allra flesta av oss är det nu det händer!!! :)

Var hos BM idag på mitt sista inbokade besök, bebisen var äntligen ruckbar från att ha varit rörlig tills nu. Jippie!! Fick slutdatum för den här graviditeten, 16 oktober sätter de igång om inget hänt innan. 15 dagar kvar...

• Baktakt
    Irmeline skrev 2014-10-01 15:34:52 följande:
    Det beror på hur man ser det. Lustgas har i sig ingen smärtlindrande effekt, men i och med att man blir lite borta så kan det förskjuta fokus så det känns mindre, men smärtan är där alltjämt.
    Är det så? För mig hjälpte det iaf, till skillnad mot EDA, petidin och sterila kvaddlar.

Jag upplevde att smärtan var kontrollerbar med lustgas, utan att jag tappade känslan för vad som hände i kroppen och hur jag skulle agera för att jobba med värkarna. Yr, ja, men det blev jag ju av det andra och av smärtan i sig också.
  • testosteran

Äntligen är den här!! Trodde aldrig det skulle hända ;) så skönt att få slutdatum...jag ska på mitt näst sista innan beräknad imorgon men dom brukar inte ge slutdatum så får nog bara vänta och hoppas jag inte Behöver nästa tid den 17e ;)

Kan inte alla skriva in sedan plus eller minus på när man fick...vore spännande! :)

Lycka till alla och nu är det bara å sluta knipa :D

Irmeline skrev 2014-10-01 15:42:13 följande:

Tjejer, nu är den här, månaden vi väntat på: Oktober! Vissa har redan tjuvstartat, vissa kommer tyvärr gå över i november men för de allra flesta av oss är det nu det händer!!! :)

Var hos BM idag på mitt sista inbokade besök, bebisen var äntligen ruckbar från att ha varit rörlig tills nu. Jippie!! Fick slutdatum för den här graviditeten, 16 oktober sätter de igång om inget hänt innan. 15 dagar kvar...

• Aftonstjärna

Ja, oktober, hurra! Blir en riktig födelsedagsmånad hos oss då sonen fyller den 13.10 och jag 30.10, nånstans där emellan kanske bebben kommer! Fast från och med imorgon räknas jag visst som fullgången då jag går in i vecka 38, men orkar nog vänta ett par veckor till! Om en vecka ska vi på besök till förlossningsavdelningen, vill gärna se och höra lite om den innan vi åker in på riktigt! 

Min förra oktoberbebis kom i vecka 39+5. Det var andra barnet, men första fl då första föddes med ks.

bf 23 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014