• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Tamara

Grattis Pikkis!

Min första gick också snabbt, vattnet gick 00.30, sen startade värkarna 30 min efter det, kom in på fl strax efter 2 och vid 4 tiden var det klart. Då hade vi ändå hållit tillbaka lite under krystarbetet.

Andra planerat snitt. Tredje kändes jättelångsam, värkar under dagen, åkte in 14.30 och han föddes 22.29.

Så det ska bli spännande och se hur det blir denna gången...

• banan123

En fråga till er som fått barn innan och vet. Har nu börjat känna 3-4 ggr per dag att magen blir sten hård och känner att det blir lite svårt att andas eller snarare tungt att andas som om jag är ute och springer. Det gör inte ont eller så. har inte tagit tiden men skulle inte tro att dom håller i mer än 15-20 sec. är det sammandragningar? är v39+1.

• testosteran

Det är sammandragningar! Kan kännas jätte obehagligt ibland och jag får oftast mest på ena sidan som! Helt annan känsla med förverkar tycker jag...strålar mer från rygg, typ mensvärk och så trycker det mot jumskar. Ja typ på nått vis!

Men det som är så kul hur olika alla har det! :)

banan123 skrev 2014-10-04 22:29:21 följande:

En fråga till er som fått barn innan och vet. Har nu börjat känna 3-4 ggr per dag att magen blir sten hård och känner att det blir lite svårt att andas eller snarare tungt att andas som om jag är ute och springer. Det gör inte ont eller så. har inte tagit tiden men skulle inte tro att dom håller i mer än 15-20 sec. är det sammandragningar? är v39+1.

• Irmeline
    banan123 skrev 2014-10-04 22:29:21 följande:

Så har jag börjat få sen dagen innan BF (onsdags), nu på kvällarna kan de komma med 10-15 min mellanrum. Men då de inte gör ont så är de inte förverkar och ska tydligen inte påverka tappen/öppningen tyvärr. 
  • Baktakt

Jag har haft förvärkar var tionde minut i tio dygn nu, så jag håller inte riktigt med om att skillnaderna är kul Som jag avundas de som bara har lite sammandragningar och kan leva normalt! Ska jag slippa ha ont, så är det sängläge som gäller för mig, men då blir man ju galen.

37+0 idag och på 37+2 åker barnvakten på en veckas solsemester. Det trodde vi ju inte skulle vara några problem när vi kläckte nyheten för ett halvår sedan, men nu känns det som att bebisen kan komma när som helst, när kroppen "genrepat" så länge. Lite nervöst om det skulle bli så, för då får jag föda själv och mannen ta dottern.

• banan123

Man hoppas ju så att detta ska leda till någonting mer inatt men det kaan man väl drömma om ;) Tack för snabba svar :)

• Irmeline
    Baktakt skrev 2014-10-04 22:56:20 följande:

Jag har haft förvärkar var tionde minut i tio dygn nu, så jag håller inte riktigt med om att skillnaderna är kul Som jag avundas de som bara har lite sammandragningar och kan leva normalt! Ska jag slippa ha ont, så är det sängläge som gäller för mig, men då blir man ju galen.

37+0 idag och på 37+2 åker barnvakten på en veckas solsemester. Det trodde vi ju inte skulle vara några problem när vi kläckte nyheten för ett halvår sedan, men nu känns det som att bebisen kan komma när som helst, när kroppen "genrepat" så länge. Lite nervöst om det skulle bli så, för då får jag föda själv och mannen ta dottern.

Vår barnvakt kommer hem i morgon så i natt får den hålla sig inne. Dessutom är dottern magsjuk, kräktes hela natten igår, och redan en gång även denna natt så inget toppenläge.
  • sandramarlene
    banan123 skrev 2014-10-04 11:38:20 följande:
    Har en liten vovve som gärna går både snabbt o långt så vi är ute 30 min x 4 var dag så tror min kropp är van och inte kommer någon bebis för att promenera tyvärr :/ Han ville heller inte komma eftr heldag på ullared förra helgen. han har det för bra i magen :)
    Men kroppen kanske inte är redo då, tappen kanske inte har mognat osv :)
  • Baktakt

Hur ska man tolka det när värkarna blivit tätare, men kortare och mindre intensiva? Värkar var tredje minut, varar en minut, men är inte sugen på att åka in på falsklarm

Svar på tråden BF Oktober 2014