• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Majspinglan

Uh, har en typ stickande/tryckande känsla när jag står och går, inte så mycket när jag sitter. Är väl bebisens huvud som trycker ner, men det gör faktiskt ganska ont :/

Testosteran: jag känner exakt samma som du, förutom att jag bara gått 3dagar över tiden.. Men jag känner mig i så dåligt skick att jag undrar hur jag ska orka med en förlossning..

• testosteran

Ja det ska nog verkligen inte vara enkelt denna gång...tur det är sista :)

Fick iaf tid för ul och läkare på onsdag, så skönt att det bara är några dagar dit men segt om inget startar snart. Är 7 dagar efter slemproppen gått och hade verkligen hoppats att det skulle starta lika fort som med sonen efter slemmis...6 timmar. Är nog alla sådana tecken som fått mig att tro att det ska hända så mycket tidigare och nu sitter jag här.med en bebis som typ håller på att riva mage och vagina inifrån och känns som det aldrig kommer hända något mer!

Aja har ingen fler fått här inne...bebisar ger hopp ;)

Kämpa!

• MissLis

Igår föddes vår lilla Ellen!

Tre dagar sen... Hade egentligen Bf 21/10. Här kommer min förlossningsberättelser:

Gick med oregelbundna halvonda värkar hela dagen. Sedan klockan 17:30 tog det fart och helt plötsligt var det bara 2-3 minuter mellan värkarna som nu gjorde ont.

Skrevs in på förlossningen 18:25. Var i ett intagningsrum i en timme, där de tog kurvan osv. Sa till maken att vi förmodligen blir hemskickade för jag hade kanske tre värkar under halvtimmen jag var kopplad till maskinen...

När de tagit kurvan bad de oss vänta en stund till i intagningsrummet... Så skulle barnmorskan komma tillbaka för att undersöka mig. 19:30 var vi tvungna att ringa på personalen för då hade jag börjat få ordentliga värkar. Fick gå till ett förlossningsrum mittemot.

Tog av mig kläderna och fann min bästa vän i lustgasen. Kort därefter undersökte barnmorskan äntligen mig och jag var öppen 8 cm. Hon rispade hinnan så vattnet skulle gå. 20:14 föddes vår lilla tjej och jag fick precis den förlossningen jag önskade. Behövde aldrig tänka på någon annan smärtlindring än lustgasen.

Hon var 52 cm lång och vägde 4120 g. Av mina tre förlossningar så var det här den bästa!

Sprack ingenting tack vare min fantastiska barnmorska som guidade mig så bra.

Håller tummarna för er som väntar att ni snart också har era små i famnen! <3

Bf 21 oktober
  • testosteran

Grattis och vilken lyckad förlossning! Man känner just nu hur taggad man blir :)

Ligger å känner efter, har just varit uppe med sonen och hoppas på lite känningar men nada!

Lycka till allihopa!

• Majspinglan

Har idag haft väldigt mycket sammandragningar som kommer mer och mer tätt, nu i över en timme har dom kommit kanske var femte minut och det moler bak i ryggen en aning fram också .. Är ju skitirriterande för man börjar ju som hoppas lite, fast jag försöker låta blir :/

Nån mer som kroppen också jävlas med? :p

• testosteran

Låter ju hoppfullt...jag har haft smärtsamma sammandragningar och slempropp så hoppet forstätter. Men kom ihåg efter mina tidigare graviditeter att är jag inte säker på att det börjat så är det inget, när det väl satt igång har jag vetat direkt och kroppen har.liksom gått in i ett stadie. Haha fast det är ju jag och det du känner kan ju ändå vara något innan själva värkarbetet! Hoppas det! :)

• fridashage

Grattis till er som fått bebisar!

Just nu är jag sjukt bitter, BF+ 4 idag och inte ett tecken. Känns som om det aldrig kommer komma någon bebis eller iallafall inte tillräckligt snart... Det är väl kanske bäst att ställa in sig på igångsättning även om det bär emot.

Tillbaka till BM på onsdag om inget hänt, just nu känns det som om besöket kommer bli av :/

Är det någon här som har erfarenhet av förlossningar som startar utan några tecken före? Jag har lite molvärk och ett par sammandragningar men det är allt.

BF 22 okt
Svar på tråden BF Oktober 2014