• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • testosteran

Dina tecken har jag absolut "bara" haft till det sedan satt igång! Första inget alls och sedan bara ont. Andra lite mer förvärkar men tror mest för jag vet hur de känns. Denna har jag tom haft värkar i 4 veckor sedan som öppnade mig 3 cm men sen bara sluta och nu är jag bf +9 idag och står nu i dusch med mensvärk och ont så hoppas verkligen det händer något nu! Hoppas det händer för er andra oxå för är.så sjukt jobbigt att gå över! :(

• Majspinglan
    testosteran skrev 2014-10-26 19:41:53 följande:

Låter ju hoppfullt...jag har haft smärtsamma sammandragningar och slempropp så hoppet forstätter. Men kom ihåg efter mina tidigare graviditeter att är jag inte säker på att det börjat så är det inget, när det väl satt igång har jag vetat direkt och kroppen har.liksom gått in i ett stadie. Haha fast det är ju jag och det du känner kan ju ändå vara något innan själva värkarbetet! Hoppas det! :)

Ja, förra gången så hade jag inga känningar eller tecken alls utan allt bara startade, först med en liten blödning och senare värkar.. Men den här gången så släppte slemproppen förra måndagen och tisdagen och så nu då dessa sammandragningar, så man väntar sig ju liknande som förra fast man vet att det kan skilja, och det har det ju gjort vilket gör att jag hoppas lite när det är nått nytt som händer.

Har vart lugnt inatt, känt av sammandragningarna nån gång bara. Men nu på morgonen har jag ett annorlunda tryck nedåt och mer ont fram just nu än bak, men inte sådär aj-ont. Får se vad kroppen gör med mig idag :p
  • Majspinglan
    testosteran skrev 2014-10-27 02:41:13 följande:

Dina tecken har jag absolut "bara" haft till det sedan satt igång! Första inget alls och sedan bara ont. Andra lite mer förvärkar men tror mest för jag vet hur de känns. Denna har jag tom haft värkar i 4 veckor sedan som öppnade mig 3 cm men sen bara sluta och nu är jag bf +9 idag och står nu i dusch med mensvärk och ont så hoppas verkligen det händer något nu! Hoppas det händer för er andra oxå för är.så sjukt jobbigt att gå över! :(

Spännande, hur har det gått för dig??
  • JennyL88

Spännande, ni ger mig hopp!! Själv har jag inga kkänningar, bara förkyld Men jai saknar ner till igångsättning som jai gav på torsdag. Idag bf+11 och vem vet den lilla bebisen kanske gör som storasyster och kommer ut på samma dag som igångsättning ska ske. Har också varit öppen 3cm i 3 veckor.

BF 15 oktober
  • testosteran

Det avtog efter 2 timmar och har just vaknat och har sammandragningar och känner mig inte alls på g längre...ännu ett lureri ;) frågan är ju hur mycket man öppnar sig när.kroppen ändå håller på såhär i etapper, kanske kommer vara helt redo den dagen bebis bestämmer sig och då går det fort..ja jag får ju veta på onsdag iaf om inget hänt innan dess!

Herre gud så segt att vi är.så många som går över och inget händer...skulle vilja bli inlagd så.jag slipper umgås med.folk och göra saker för har ingen lust eller energi :)

Nu jävlar känner jag...hade jag varit i min normala kropp hade jag varit ute å sprungit nu i frustration!!

• Joicy

I lördags på morgonen kom vår lilla Aston till världen med raket fart! Bf +10. Började känna litegrann på fredags kvällen och vid 2 på natten när vi kom in till förlossningen var jag öppen 4 cm. Kl 5:20 var han ute! Riktig dröm förlossning för mig som förstföderska! gick nästan lite för fort dock, hann knappt fatta vad som hände! ???? bästa upplevelsen någonsin när dom lag upp han på mitt bröst. Han vägde 3738gram och var 52 cm lång.

• Joline

Åååå...känner precis dom dig Testosteran! Så himla frustrerad. Bf +11 idag. Har haft bruna flytningar i ett par dagar. Fick det efter akupunkturen, men inget mer händer. Hoppas varje natt att något ska dra igång. Det här är min tredje förlossning. Gick över 6 dagar med båda döttrarna. Läste någonstans att man kan gå lite längre om man väntar en son...ska bli spännande och se.

• Joline
    Joicy skrev 2014-10-27 08:41:35 följande:

I lördags på morgonen kom vår lilla Aston till världen med raket fart! Bf +10. Började känna litegrann på fredags kvällen och vid 2 på natten när vi kom in till förlossningen var jag öppen 4 cm. Kl 5:20 var han ute! Riktig dröm förlossning för mig som förstföderska! gick nästan lite för fort dock, hann knappt fatta vad som hände! ???? bästa upplevelsen någonsin när dom lag upp han på mitt bröst. Han vägde 3738gram och var 52 cm lång.

Stort Grattis!!
  • JennyL88
    Joicy skrev 2014-10-27 08:41:35 följande:

Oj, vilken dröm förlossning. Grattis till pojken, njut och vila
    BF 15 oktober
  • testosteran

Grattis Joicy! Så.härligt med bra förlossningar, det är ju viktigast ändå trots jobbig grav (åtminstone i slutet)

Ja detta är min 3e med och har en av varje sedan tidigare och pojken har kommit tidigt och tjejen 3 dagar sent så är nog väldigt olika ;) däremot har jag hört att den där 3an ska vara så himla seg av någon anledning...har 3 kompisar s nu i sommar gått över från 9 dagar till 17 med 3 an så dom kanske har det för bra eller så känner dom att man har 2 å ta hand om och inte riktigt ork till detta så ska vara extra besvärliga ;)

Sjuuuukt segt just nu iaf!!!

Svar på tråden BF Oktober 2014