• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • fridashage

Blandat nervös och hormoner majspinglan? Det kommer gå fin fint skall du se!

Grattis till alla er som äntligen har fått träffa era goingar!! :)

Här händer inget på BF+6 även om jag när jag gick och la mig fick en så stark sammandragning så jag tappade andan, mådde illa och blev lite kallsvettig! Normalt? Den gjorde inte ont men de spände så in i bänken i kanske 90 sekunder. Aldrig varit med om det innan.

Får se om det blir något mer, annars hjälper det lite att fokusera på hur många dagar man kan ha kvar som mest.. Fast vill verkligen inte bli igångsatt egentligen! Håller tummarna att det snart skall vara över för oss som väntar! Eller det kanske bara är jag kvar snart???

• JennyL88

Majspinglan, man ska kontakta förlossningen om de är blod i fostervattnet.

Fridashage jag är kvar, fast har planerat igångsättning på torsdag. Idag är de +13 och har bara en massa sammandragningar och illamående. Har din bebis fixerat sig? kommer ihåg att jag kände av extra mycket ilningapå och spänningar precis innan bebis gjort de.

BF 15 oktober
  • testosteran

Ja och jag är kvar på +10, ska till läkaren imorgon och hoppas på igångsättning! Så skönt att du fått ett datum redan... Är det din första? JennyL88?

Lycka till!

• fridashage

Bebis har varit fixerad länge då det är mitt första barn. Får hoppas att det är förberedelser så jag är mer öppen när jag skall till BM imorgon :) Skall tjata till mig en hs tänkte jag.

Skönt bara ett fåtal dagar kvar för dig JennyL88 även om de kan vara tunga. Vet ni vem det är där inne eller blir det överraskning?

• Majspinglan

Kom lite koagulerat blod nu när jag var på toan, men ska dit om 45min så..

Tror alla hormoner har börjat påverka mig nu dom två senaste veckorna, känner mig uppgiven. Första gången kände jag mig liksom spänd och exalterad. Men inte nu alls...

Jaja, skitsamma.. Får se vad som sägs nu när jag ska dit.

• JennyL88

Väntar vårat andra barn, dottern är 2år och allt i hennes värld handlar om bebisar nu Nej, vi har aldrig kollat kön på ultraljudet, för mig är de bara till för att kolla så de är en frisk bebis.

Jag var hos barnmorskan idag och bebis trivs bra i mig, så hon erbjöd mig hinnsvepning men jag tackade nej. Då de skulle ha blivit min tredje och tänktdet är nog ingen idé. Min bebis vill likt sin syster stanna tiden ut. Värkarna med dottern startade dagen innan vi skulle in på igångsättning. Men barnmorskan varnade mig att stanna hemma tills jag får intensivt värkarbete då de kan gå fort eftersom jag varit öppen i några veckor.

Tänk På att andas ordentligt och försöka slappna av under hs, gör rätt ont annars.

BF 15 oktober
  • JennyL88
    Majspinglan skrev 2014-10-28 11:16:30 följande:

Kom lite koagulerat blod nu när jag var på toan, men ska dit om 45min så..

Tror alla hormoner har börjat påverka mig nu dom två senaste veckorna, känner mig uppgiven. Första gången kände jag mig liksom spänd och exalterad. Men inte nu alls...

Jaja, skitsamma.. Får se vad som sägs nu när jag ska dit.

Men vad läskigt. Bäst att du åker in nu då, tror de kan vara bra. Vänta inte mer nu.
    BF 15 oktober
  • fridashage

JennyL88 jag har alltid sagt att få veta könet efter en lång förlossning måste vara den finaste överraskning man kan få :) Så vi har inte heller kollat. Dock kan det vara så att BM för sa sig sist jag var där. Hon tog fram maskinen de använder för att lyssna och så sa hon " nu ska vi lyssna hur han låter också". Kan ju ha varit en slump men hon blev så tyst efteråt så jag blev lite misstänksam ;) Återstår att se om några dagar :)

Va härligt med en stolt storasyster! :) våran har två små pojkkusiner på 5 & 7 som inget hellre vill än att det är en pojke där inne. Vi får väl se ;)

Har man redan gjort två hs utan resultat så förstår jag att man ger upp. Kan tänka mig att det inte är så skönt! Din bebis kanske gör exakt likadant som syster så du slipper igångsättning igen? Vad vägde din dotter efter 14 extra dagar i magen?

• banan123

Hur går det för alla mammor och bebisar? Hur sover era små om natten? Detta är mitt försts så har ju inget att jämnföra med eller veta vad som är normalt. Min lille prins vaknar var 4 timme på natten för mat sen somnar han om igen. och detta har han gjort sen andra natten. 12 dagar gammal idag. Fler som har så snäll bebis? Och en fråga till vad gör ni om dagarna? tycker det är lite långtradigt. Försöker gå ut långrunder med vagn och hund, städa lite, lite tv och några besök som vill pussa den lille men alla dagar ser ju exakr likadana ut haha

• JennyL88

Dottern vägde 3950gram efter 14dagar övertid, så inte farligt stor De som är bra med att gå över tiden är ju att dom har fett och ta av, då dom lätt gå ner i vikt de första veckan, veckorna. Men jai hoppas på att slippa igångsättning och få riktiga värkar kvällen innan som med dottern, önska kan man ju.

Får vi se sen om din barnmorska sa rätt kön då Fridahage är inte långt kvar tills du vet.

Hoppas bebisarna inte kommeer på halloween, så dom firas med spöken och häxor på sina födelsedagar.

BF 15 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014